וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לאחר ההצבעה בקבינט: "חאן אל אחמר יפונה בהסכמה או בלי"

21.10.2018 / 20:50

לאחר שהקבינט אישר את הצעתו לדחות את פינוי המאחז על מנת לתת הזדמנות למו"מ עם התושבים, הבהיר ראש הממשלה כי ביצוע המהלך הוא רק עניין של זמן. לביקורת מימין על המהלך הוא השיב: "יוצרים כאן 'פייק ויכוח', כולנו מאוחדים תחת אותה מטרה"

נתניהו על חאן אל אחמר ב-2018/צילום: לע"מ, עריכה: איתי עמרם

אחרי שהקבינט המדיני-ביטחוני אישר את הצעת ראש הממשלה לדחות את פינוי המאחז חאן אל-אחמר, אמר נתניהו המאחז יפונה בסופו של דבר, אם או בלי הסכמה. "זה לא ייקח הרבה שבועות, זה יהיה הרבה יותר קצר", הבהיר ראש הממשלה. "נעשה כמה מהלכי היערכות חיוניים בזירה הבינלאומית, ניתן הזדמנות אחרונה לפינוי בהסכמה, אבל בכל מקרה, חאן אל-אחמר יפונה. אני לא מדבר על פינוי קוסמטי, אלא על פינוי של ממש".

החלטה על דחיית הפינוי מעוררת ביקורת חריפה מימין וח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הודיע אתמול כי הוא מתכוון להחרים מחר את ההצבעות במליאת הכנסת ולהגיע לחאן אל-אחמר במחאה על "ההחלטה העצובה והמכאיבה". עם זאת, נתניהו ממשיך בהצגת חזית אחידה: "אני לא זקוק לאולטימטום פיקטיבי, כי כולנו מאוחדים במטרה - לפנות את הבנייה הבלתי החוקית הזאת. אין על זה שום ויכוח. יוצרים 'פייק' ויכוח. חאן אל-אחמר יפונה ובקרוב מאוד".

בנימין נתניהו על פינוי חאן אל-אחמר: "הכפר יפונה בקרוב, עם או בלי הסכמה". לשכת העיתונות הממשלתית
"יוצרים 'פייק-ויכוח'". נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

הצעת ראש הממשלה שאושרה בישיבת הקבינט נועדה לתת הזדמנות למצות את המשא ומתן עם התושבים במאחז ולהגיע לפינוי מרצון. הישיבה, שזומנה הבוקר במפתיע, נמשכה כארבע שעות, ובמהלכה נרשמו מחלוקות חריפות בין ראש הממשלה ושרי הבית היהודי נפתלי בנט ואיילת שקד, שהצביעו בסופו של דבר נגד ההחלטה, גם אחרי שיחה בארבע עיניים בין נתניהו ובנט בה ניסו ללבן המחלוקות. בהודעת הקבינט אחרי הישיבה נמסר כי "הקבינט החליט על פינוי חאן אל אחמר. בהתאם להמלצות גורמי המקצוע, הקבינט מאפשר ארכה של כמה שבועות למיצוי המו"מ לפינוי בהסכמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הפינוי החלקי בחאן אל אחמר 13 בספטמבר 2018. רוני כנפו
הקבינט אישר את דחיית הפינוי. חאן אל-אחמר/רוני כנפו

שר הביטחון אביגדור ליברמן, שאתמול הודיע כי הוא מתנגד להחלטה לדחות את הפינוי, אך בהצבעה בקבינט הצביע בעד, הסביר הערב כי שינה את עמדתו אחרי ששמע את עמדת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בישיבת הקבינט. "ברגע שהקבינט אישר את פינוי חאן אל-אחמר, התהליך הוא בלתי הפיך - אבל, יש עוד כמה נדבכים", הסביר ליברמן בכנס מכון ירושלים למחקרים אסטרטגיים. "אם ראש הממשלה והיועץ המשפטי שבא ואומר 'בואו תנסו למצות עוד פעם אחת ניסיון למשא ומתן, פינוי מרצון, זה חשוב מבחינה משפטית. עוד ניסיון למצות משא ומתן', אני לא רואה בזה שום בעיה".

ליברמן הוסיף: "אני גם חושב שהחזית האחידה והאחדות היא חשובה מאוד. אני חושב שלא צריך להיות כל הזמן לעומתי לראש הממשלה. ברגע שהצגת את העמדה העקרונית, בסופו של דבר רה"מ והקבינט מאשרים את זה. צריך גם לפעמים להתגמש, לא צריך להפוך כל דבר למאבק פנימי, למאבק בתוך המחנה ולהרוויח עוד כמה קולות. לכן, אני חושב שההחלטה הייתה נכונה לאור בקשתו של היועץ המשפטי לממשלה לנסות למצות עוד ניסיון לפינוי מרצון. אבל, ברגע שהקבינט קבע שחאן אל-אחמר יפונה זה הליך שהוא בלתי הפיך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully