וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר ההתעלמות: זה הסכום שאתם משלמים בגלל מטיילים לא אחראים

11.11.2018 / 17:35

במשך יותר משש שעות פעלו שוטרים, מתנדבים ולוחמי יחידת 669 לחילוץ מטיילים שהגיעו לצפות בשיטפונות בדרום ונתקעו בעקבות הגשמים. "הזהרנו שלא להגיע לאזור, הם עושים מה שהם רוצים ולא מבינים את הסכנות". במשטרה בוחנים לחייב את המטיילים שלא נשמעו להוראות בעלות החילוץ

צילום: דובר צה"ל, עריכה: איתי עמרם

עשרות שוטרים, מתנדבים מיחידת החילוץ הר הנגב ומסוקי משטרה וצה"ל חילצו אתמול (שבת) מטיילים שנתקעו בנחל ערוד שמדרום למכתש רמון בעקבות השיטפונות במקום. אחד מהם, שנפצע באורח בינוני, פונה במסוק לבית החולים סורוקה שבבאר שבע כשהוא סובל מחבלות יבשות ומצבו יציב. גורמים המעורבים בחילוץ אתמול בנגב אמרו כי, "מדובר בחוצפה של ציידי השיטפונות".

על פי האחד הגורמים, עלות כלל החילוצים אתמול, ובעיקר בנחל ערוד הגיעה עד למאות אלפי שקלים שיוצאים מתקציבים שונים בהם מתקציב משרד הביטחון והמשרד לביטחון פנים. עשרות השוטרים, המתנדבים של ולוחמי 669 בשיתוף מסוקים עמלו במשך יותר משש שעות של עבודות חילוץ, למרות אזהרות של המשטרה שלא להגיע למקום. בשעות אחר הצהריים הגיעו 23 מטיילים בג'יפים אל נחל ערוד כדי "לתפוס" שיטפון ונסחפו איתו. במשטרה הזניקו את יחידות החילוץ ואת השוטרים כדי לסייע בחילוץ בו היו גם בני נוער ומשפחות.

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת ההתעללות במרכז: תקפו מינית - ועודדו מכות בין 11 ילדיהם
יאיר נתניהו תובע מיליון שקל מהנהג שהקליט אותו משוחח עם חבריו
המשטרה: החברה של לב לבייב התנהלה "כארגון פשע לכל דבר"

חילוץ מנחל אוג בעקבות שיטפונות. יחידת חילוץ 'מגילות' יו''ש, מערכת וואלה! NEWS
מתנדבי יחידות החילוץ בנחל אוג, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, יחידת חילוץ 'מגילות' יו''ש

"הזהרנו שלא להגיע לאזור, הצבנו ניידות בכבישים למנוע כניסה, לא מובן מה הם חשבו לעצמם, הם מסכנים את חייהם וגם את חיי המחלצים. הגיע הזמן שמטיילים יפנימו את זה, לא יתכן שכוחות רבים יתעסקו בחילוצים של מטיילים שלא היו אמורים כלל להגיע למקום", אמר גורם המעורב בחילוץ.

בנוסף נמצאו 18 מטיילים בסמוך לנחל שלא רצו להתפנות למרות הסכנה. אנשי יחידות החילוץ, הפנו אותם למקום גבוה ותידרכו אותם. הם התבקשו לשמור על קשר עם יחידות החילוץ ולהודיע על מיקומם. "מישהו חייב להתעורר ולשים סוף למה שקורה עם המטיילים. הם פשוט עושים מה שהם רוצים ולא מבינים את הסכנות שיש בכך. הזהרנו עשרות פעמים בכל אמצעי התקשורת שלא להגיע עקב סכנת חיים, אבל הם בשלהם", הוסיף הגורם.

יחידות החילוץ והמשטרה חילצו אתמול אוטובוס שנתקע באחד הכבישים וגם מטיילים בנחל פארן. בעקבות החילוץ אתמול במשטרה בוחנים אפשרות לחייב את חלק מהמטיילים שנכנסו לאזור למרות האזהרות בעלויות החילוץ.

מדובר צה"ל נמסר כי באירוע החילוץ מנחל חרוד השתתפו 15 לוחמים ורופאים, הוזנקו 4 מסוקי סער מסוגים "ינשוף" ו-"יסעור" וזוג מסוקי קרב מסוג "שרף".

עוד באותו נושא

שיטפונות בדרום: חסימות כבישים וחילוץ מטיילים | התחזית המלאה

לכתבה המלאה
חיל האוויר ולוחמי 669 חילצו מטיילים שנסחפו בנחל אוג. דובר צה"ל
מסוק של צה"ל מחלץ מטיילים בנחיל הדרום, אתמול/דובר צה"ל
זרימה נחל ציחור. טל פולק, מערכת וואלה! NEWS
זרימה בנחל ציחור, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, טל פולק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully