וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: החברה של לב לבייב התנהלה "כארגון פשע לכל דבר"

11.11.2018 / 14:46

בית משפט השלום בראשון לציון הורה להאריך את מעצרו של זבולון לבייב, בנו של איש העסקים, ושל שני חשודים נוספים בפרשת הברחת היהלומים. לדברי נציג המשטרה, זבולון לבייב ידע על החקירה לפני שהפכה לגלויה - והחל, על פי החשד, לשבש אותה

צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק

מעצר בנו של לב לבייב, זבולון לבייב, החשוד בפרשת הברחת היהלומים, הוארך היום (ראשון) בבית משפט השלום בראשון לציון עד ליום שלישי בבוקר. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לבייב - שניהל את החברה שבבעלות אביו - בשישה ימים, כמו גם את מעצרם של שלושה מעורבים נוספים. השופט גיא אבנון הורשה לשחרר הערב אחד מהם, אך האריך את מעצרם של שני החשודים האחרים.
בדיון קבע אבנון כי לגבי כל החשודים קיימת תשתית ראייתית לביצוע העבירה.

חוקר המשטרה, רפ"ק גל צסלר, אמר בפתח הדיון כי עד עתה שוחררו לביתם חמישה מבין החשודים בפרשה. צסלר אמר בדיון כי חברת LLD "התנהלה כארגון פשע לכל דבר", וטען כי החשודים בפרשה השמידו ראיות. לדבריו, החשודים שנכחו בדיון הם המעורבים העיקריים בפרשה.

לדברי החוקר, בנו של לבייב ושני חשודים נוספים ידעו על החקירה לפני שזו הפכה לגלויה, ועל כן הם החלו לשבש את החקירה. עוד אישר החוקר כי שירות בתי הסוהר ביצע תקלה, כאשר אחד מבני משפחתו של לבייב שנעצר אף הוא הוכנס עמו לתא. לאחר שהתגלה העניין הועבר קרוב המשפחה אל התא שממול.

עוד בוואלה! NEWS:
"השאיפה: שלום אמת"; 100 שנים לתום מלחמת העולם הראשונה
יאיר נתניהו תובע מיליון שקל מהנהג שהקליט אותו משוחח עם חבריו
היא חברת הקונגרס הצעירה ביותר, והיא לא יכולה לממן שכר דירה

לב לבייב  04.01.2004. ראובן קסטרו
על פי החשד, היהלומים הופקו ממכרה בבעלות לב לבייב/ראובן קסטרו

חקירת הפרשה החלה כשנוסע שהגיע מרוסיה לישראל עורר את חשדם של אנשי המכס במסלול הירוק, שגילו יהלומים שהוברחו מרוסיה לאחר שהגיעו מאפריקה. על פי החשד, היהלומים הופקו ממכרה בבעלות לב לבייב והוברחו לרוסיה ומשם, ללא תיעוד, הם היו אמורים להגיע לישראל.

בשבוע שעבר החרימה המשטרה את נכסיו של לבייב בישראל. התפיסה בוצעה לאחר ששופט בית המשפט השלום בראשון לציון אישר את תפיסת הנכסים, כמו גם תפיסה של רכוש רב נוסף של המעורבים בפרשה. הבלשים פשטו על משרדי בורסת היהלומים ברמת גן והחרימו יהלומים שהיו שייכים לחלק מהחשודים וכן לחברה של לבייב שעומדת במרכז הפרשה.

עוד באותו נושא

המשטרה פשטה על נכסיו של לב לבייב

לכתבה המלאה
יהולמים 7 בורסה, רמת גן בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
הבלשים פשטו על משרדי בורסת היהלומים ברמת גן והחרימו יהלומים/ראובן קסטרו

במשטרה טוענים כי מדובר בחקירה גדולה מסועפת, והיקף הברחות היהלומים והלבנת ההון מוערך על פי החשד בכ-300 מיליון שקלים. ברשות המיסים מעריכים כי רשת המבריחים פעלה במשך 16 שנים. המשטרה צפויה לבקש לחקור גם את לב לבייב אם יגיע לישראל, וגורמים בבורסה ליהלומים ברמת גן, שבה פעלו גם חלק מעסקיו של לבייב, אמרו לוואלה! NEWS כי "הוא מסובך עד הצוואר. אין סיכוי בעולם שברגע שכף רגלו תדרך בישראל הוא לא ילך לכלא. החקירה הזאת מאוד ברורה".

(עדכון ראשון: 14:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully