וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזרקות בוטוקס ואלפי הגדלות חזה: הניתוחים של הישראלים נחשפים

11.11.2018 / 13:00

מדוח המסכם את שנת 2018 בתחום הפלסטיקה עולה כי יותר ויותר גברים עוברים תהליך כירורגי אסתטי. בסך הכל נערכו כ-456 אלף הליכים אסתטיים השנה, בהם יותר מ-15 אלף טיפולי פילינג. עוד על הפרק באיגוד לכירורגיה פלסטית: מאבקים במתחזים

זריקת בוטוקס. ShutterStock
197,435 הזרקות בוטוקס בשנה/ShutterStock

8,861 ניתוחי הגדלת חזה ו-197,435 הזרקות בוטוקס נערכו בישראל במהלך שנת 2018 - כך עולה מדוח מיוחד של האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית שנחשף היום (ראשון) בפתח שבוע הכירורגיה הפלסטית. מהדוח המסכם את שנת 2018 בתחום הפלסטיקה עולה כי אלפי ניתוחי הגדלת החזה ומאות אלפי הזרקות הבוטוקס הם רק חלק קטן מתוך 456,000 ההליכים האסתטיים שבוצעו בישראל לאורך השנה. עוד עולה מהנתונים שכ-65 אלף ישראלים עברו ניתוחים פלסטיים, וכי בשנים האחרונות, ניכרת עלייה דרמטית בביקוש לניתוחים בקרב גברים: גברים עוברים כ-40% מהניתוחים הפלסטיים, בעוד 60% מהניתוחים הם של נשים.

מסיכום השנה של האיגוד לכירורגיה פלסטית עולה כי בשנת 2018 נערכו במערכת הציבורית והפרטית 2,782 ניתוחים לשחזור השד בקרב נשים שהתמודדו עם סרטן השד או בקרב נשים נשאיות הגן BRCA1/2 שבחרו לבצע כריתה מונעת, המפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן השד. כמו כן, במהלך שנת 2018 נערכו בישראל 8,861 ניתוחי הגדלת חזה, 3,561 ניתוחי הרמת חזה, 540 ניתוחים להגדלת חזה עם שומן עצמי, 1,954 ניתוחי הקטנת חזה בקרב נשים וכן 718 ניתוחי הקטנת חזה בקרב גברים (גינקומסטיה).

עוד בוואלה! NEWS:
כחלון: צריך להיות מוטרדים מההתקפות על הדמוקרטיה - ולא מהכלכלה
הרופא שמאשר קנאביס עזב - ומאות חולים ברמב"ם נותרו בלי פיתרון
לא עברה במעבר חצייה - ונפגעה מאוטובוס: בת 16 נפצעה קשה בת"א

זריקת בוטוקס. ShutterStock
בסך הכל בוצעו בישראל 64,687 ניתוחים פלסטיים בשנת 2018/ShutterStock

בסך הכל בוצעו בישראל 64,687 ניתוחים פלסטיים בשנת 2018 (כולל ניתוחים מסווגים, שלא הוזכרו). סיכום השנה של האיגוד כולל גם את הליכי האסתטיקה הרפואית שנערכו במהלך 2018, ממנו עלה כי השנה בוצעו 197,435 הזרקות בוטוקס בגברים ובנשים, 74,744 טיפולים של מילוי חומצה היאלורונית בקרב גברים וגם בקרב נשים וכן 15,686 טיפולי פילינג מסוגים שונים. בסך הכל בוצעו בישראל 455,973 הליכים אסתטיים מסוגים שונים בשנת 2018 (כולל הליכים שלא הוזכרו). הסיכום מבוסס על הערכה תוך חישוב החודשים נובמבר ודצמבר כתחזית.

עוד באותו נושא

מחקר חדש: רופאים נשחקים בעבודה - ופונים לניתוחים פלסטיים

לכתבה המלאה

על הפרק: מאבק במתחזים

ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד לכירורגיה פלסטית בהסתדרות הרפואית הסביר כי לאורך השבוע יתקיימו מספר אירועים אקדמיים סביב עולם הכירורגיה הפלסטית. "התוכנית האקדמית של השבוע תכלול כנסים שיעסקו בהתקדמות המחקר המדעי ובטכניקות כירורגיות פורצות דרך. הזמנו דוברים בינלאומיים מובילים במטרה להחליף ידע, לדון בטכניקות ניתוחיות ובסוגיות מחקריות. במקביל נערוך ניתוחים בשידור חי בבית החולים איכילוב כחלק מכנס השד הבינלאומי אשר יערך במסגרת שבוע זה. בנוסף, החלטנו השנה לקיים קשר בלתי אמצעי עם הציבור הרחב במסגרת כנס פתוח". ד"ר כהן הוסיף כי "עידן הרשתות החברתיות וצילומי הסלפי לצד שינוי מודל היופי הגברי, יצרו בשנים האחרונות ביקוש לניתוחים בקרב גברים. אם נדמה היה שהליכי הכירורגיה האסתטית הם כמעט נחלתן הבלעדית של נשים, מסתבר כי בחיים עצמם נוצר שינוי דרמטי לכיוון שוויון".

ד"ר שגית משולם, מומחית לכירורגיה פלסטית, מנהלת השירות לכירורגיה משחזרת של השד במרכז הרפואי רבין העומדת בראש הכנס הפתוח לציבור הדגישה כי המשתתפים בהרצאות יוכלו להבין כי "ניתוחים פלסטיים יכולים לחולל שינוי דרמטי בדימוי הגוף, בתפישת הביטחון העצמי ובתחושת האושר הפנימי. יחד עם זאת המטרה איננה להפוך לאדם אחר אלא להעניק לו גרסה צעירה ויפה יותר של עצמו".

ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד לכירורגיה פלסטית בהסתדרות הרפואית, וד"ר אריק בן סימון, נשיא האיגוד הקנדי לכירורגיה פלסטית-אסתטית, במסיבת עיתונאים. נאוה ענבר, יח"צ,
"העולם צועד לכיוון העלייה בפתיחות וירידה בשיפוטיות כלפי אנשים עם זהות מגדרית שונה". ד"ר מאיר כהן וד"ר אריק בן סימון/נאוה ענבר, יח"צ

המרצה המרכזי בכנס מבין המומחים שהגיעו מרחבי העולם, נשיא האיגוד הקנדי לכירורגיה פלסטית-אסתטית ד"ר אריק בן סימון, ידבר בכנס על ניתוחים המעניקים מראה נשי במהלך שינוי מגדר (Transgender Surgery) אמר כי "העולם צועד לכיוון העלייה בפתיחות וירידה בשיפוטיות כלפי אנשים עם זהות מגדרית שונה. הכירורגיה הפלסטית עוזרת למטופלים הללו להגשים את ייעודם המגדרי ובכך גם מסייעת לחברה המודרנית להתקדם אל עבר קבלת השונה".

נושא חשוב העולה בדיונים הוא המאבק במתחזים - אלה הטוענים כי הם מנתחים מורשים ובפועל מסכנים את הבריאות של החולים והמטופלים, האיגוד הגיש במהלך שנת 2018 לא פחות מ- 52 תלונות למשרד הבריאות, למשטרת ישראל ולהסתדרות הרפואית נגד מתחזים שונים. אחת מהתלונות שהוגשה במהלך השנה, כבר הבשילה לכתב אישום שהוגש בחודש שעבר על ידי פרקליטות מחוז המרכז במשרד המשפטים.

ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד, הדגיש כי "מאבק האיגוד נגד פייק-דוקטורז ימשיך ויחריף. אני מברך את פרקליטות מחוז המרכז על הגשת כתב האישום בהמשך לפעולות האיגוד. זה אינו מקרה יחיד אלא רק קצה הקרחון. משרד הבריאות צריך לנקוט בגישה נמרצת וחד משמעית מפני המתחזים ולאכוף את ההנחיות שאותם משרד הבריאות עצמו כתב. אנו קוראים לציבור, עד שמשרד הבריאות יאמר את דברו, לשים לב ולבדוק היטב מי הגורם שמעוניין לטפל בו כדי לא להיפגע ולהפוך לקורבנות של בצע כסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully