וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: צריך להיות מוטרדים מההתקפות על הדמוקרטיה - ולא מהכלכלה

11.11.2018 / 14:24

ברקע החשש מזינוק בגירעון אמר שר האוצר בשיחות סגורות ש"הכלכלה זה הדבר הכי יציב במדינה" לעומת "ההתקפות על שומרי הסף", ברמיזה לעימותים בממשלה סביב חוק הנאמנות בתרבות וחוק היועמ"שים. למרות הלחץ מבנק ישראל, כחלון ממשיך בסירובו להעלות מסים, במיוחד בשנת בחירות

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

ברקע נתונים כלכליים שליליים ועימותים פוליטיים חריפים, שר האוצר משה כחלון אמר בשבוע שעבר בשיחות סגורות כי "הכלכלה זה הדבר הכי יציב במדינה כרגע. אנשים צריכים להיות מוטרדים מהשיח וההתקפות על שומרי הסף והדמוקרטיה לפני הכלכלה". דבריו נאמרו בצל העימות החריף בין שרת המשפטים איילת שקד והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר.

משרד האוצר הודיע בשבוע שעבר כי הגירעון התקציבי בשנה שהסתיימה באוקטובר 2018 זינק ל-3.6%, נתון גבוה מהיעד של הגירעון ל-2018 העומד על 2.9%, וכלכלנים בכירים בבנק ישראל לוחצים להעלות את המיסים כדי להשלים את הפער. עם זאת, כחלון הבהיר השבוע כי הוא אינו מתכוון לעשות זאת וכי הגירעון אינו דרמטי ועוד צפוי להצטמצם.

עוד בוואלה! NEWS:
דקר את אשתו בסכין בשר: כתב אישום נגד רוצח עליזה שפק
הדילים, ההכפשות והקרבות: מסירים את הכפפות לקראת הסיבוב השני
קנאביס חוקי והעלאת גיל לקניית נשק: מה אושר בבחירות בארה"ב?

שר האוצר משה כחלון טקס יום השואה ביד מרדכי. לירון מולדובן
עשוי להיקלע לעין הסערה. כחלון/לירון מולדובן

"כלכלת ישראל חזקה מתמיד, הלוואי וכל הזירות במדינת ישראל וכל החלקים במדינת ישראל היו חזקים כמו הכלכלה. גירעון מודדים משנה לשנה. אין לי ספק שנעמוד ביעד הגרעון", אמר כחלון בשבוע שעבר לתקשורת, לפני שהלך לפגישה בנושא עם ראש הממשלה.

"המסע התקשורתי מנסה ללחוץ אותנו לכיוון אחד - להעלות מסים לאזרחי ישראל. נטל המס הוא כבד על העובדים, במיוחד על מעמד הביניים. אין לנו כוונה להעלות מסים", הדגיש.

הרתיעה של כחלון מהעלאת מסים היא מדיניות כללית מאז נכנס לתפקיד, אך רתיעתו מתחדדת גם לאור העובדה שהמדינה נכנסה לשנת בחירות. כחלון נחשב לשותף העיקרי בקואליציה שמעוניין בבחירות מוקדמות, ומזה כמה חודשים שהוא מסמן את תאריך היעד שלו בתחילת 2019 - בין פברואר ומרץ. בכירים בקואליציה אמרו לוואלה! NEWS כי נתניהו וכחלון מתואמים בכל הנוגע לתאריך הבחירות, אך הוא הכחיש טענות אלה השבוע. כך או אחרת, כל עוד אין בחירות, הנתונים הכלכליים יחד עם רצונם של ראש הממשלה ושר הביטחון להגדיל את תקציב הביטחון, לצד הסכם של מיליארדי שקלים בין האוצר לגמלאי המשטרה שנחתם באחרונה - עשויים לחייב את הקואליציה והממשלה להסכים על קיצוץ רוחבי, ולייצר עבור כחלון לא מעט עימותים פוליטיים.

במקביל, בבית היהודי ובליכוד חידשו בשבועות האחרונים את המאמץ לחוקק חקיקה עוקפת בג''צ כדי לטפל בבעיות המסתננים. בעוד כחלון מצהיר שהוא מוכן לתמוך בפסקת התגברות צרה, שתחול רק על סוגיית המסתננים, הצעה הזו אינה מקודמת בשל התנגדות היועץ המשפטי לממשלה. היום תדון ועדת שרים לחקיקה בהצעה לפסקת התגברות רחבה, שתגביל באופן גורף את הביקורת השיפוטית של בג''צ על חוקי הכנסת. עם זאת, כחלון מתנגד לחקיקה רחבה שתפגע במעמד בית המשפט, וגם בסוגיה זו - הוא עשוי להיקלע לעין הסערה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ועדת החוקה - היועמ"ש מנדלבליט מגיע לוועדת החוקה בכנסת. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
מתנגד לפסקת התגברות צרה. מנדבליט/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

בינתיים, כחלון ונתניהו מתקדמים במינוי נגיד בנק ישראל הבא. ועדת גולדברג למינויים בכירים הודיעה בשבוע שעבר כי בחנה את מועמדותו של פרופ' אמיר ירון, ולא מצאה כל פגם בטוהר מידותיו. כעת, המינוי יובא לאישור הממשלה. כחלון בירך על אישור המינוי וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "נעבוד יחד עם הנהלת בנק ישראל החדשה לטובת המשך שגשוגה של כלכלת ישראל".

ברקע הפרסום בוואלה! NEWS, תקף שר החינוך נפתלי בנט את כחלון בראיון לרדיו דרום והאשים אותו ב"שבירה שמאלה" בשל הביקורת בכולנו על העימות של שקד עם דינה זילבר וההתנגדות לפסקת התגברות. "אנחנו בחריגה תקציבית עצומה. זה גרעון עצום ומסוכן ולקראת בחירות יש קושי לעמוד בלחץ ציבורי בעניינים כלכליים בעיקר", אמר בנט. "עובדתית, כשאנחנו מדברים על גרעון של 3.6% זה דבר מאוד מסוכן למדינת ישראל. מי שמנהל את התקציב כמובן זה שר אוצר".

(עדכון ראשון: 10:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully