וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצים לחיות חיים נורמליים": תושבי עוטף עזה הפגינו בכרם שלום

11.11.2018 / 8:00

מחאת תושבי הנגב המערבי נמשכת ועשרות מהם חסמו את מעבר הסחורות בגבול הרצועה כדי למנוע ממשאיות המלט לעבור. התושבים הסבירו כי "אנחנו דורשים תשובות ופתרון, ילדים ומשפחות נפגעים"

צילום: שי מכלוף

עשרות תושבי עוטף עזה הגיעו הבוקר (ראשון) למעבר הסחורות כרם שלום בגבול הרצועה וחסמו את דרכן של משאיות המלט. התושבים, שמחו על המצב הביטחוני, הסבירו כי המטרה שלהם היא "לחיות חיים נורמליים" ביישוביהם.

איתי לוי מקיבוץ רוחמה שהגיע להפגנה אמר כי הם "חוסמים את מעבר כרם שלום בפעם השלישית, אנחנו דורשים הומנטרי תמורת המונטירי. שיחזרו את הבנים, חומרים, מזון ותרופות". עוד הוסיף כי "אנחנו רוצים את הבנים בבית, אנחנו דורשים שהילדים שלנו יגדלו בשקט, אנחנו דורשים שמחבלים לא יגיעו לנתיב העשרה, חייב להיות קו תקיף, אף אחד לא מגיע לאזור הגדר, מי שמגיע נפגע, שישמרו עלינו כמו ששומרים על שאר מדינת ישראל".

עוד בנושא:
"דורשים שינוי": תלמידי עוטף עזה צעדו חמישה ימים - והגיעו לי-ם
בצל ההסלמה בדרום מאבק תושבי עוטף עזה נמשך: "בוחרים בביטחון''
"הכלניות הפכו לשדות שרופים": הנערות שסחפו את הנוער למחאה

מעבר כרם שלום 15 באוגוסט 2018. שי מכלוף
מעבר כרם שלום/שי מכלוף
הפגנת מעבר כרם שלום של תושבי עוטף עזה. שי מכלוף, מערכת וואלה! NEWS
הומניטרי תמורת הומניטרי. מפגינים חוסמים את מעבר כרם שלום, היום/מערכת וואלה! NEWS, שי מכלוף

איציק שטיין גוטמן, תושב המועצה האזורית אשכול, הסביר כי "יש פה פגיעה כלכלית קשה בעסקים, ופגיעה בילדים ובמשפחות. אנחנו רוצים תשובות, פתרון, רוצים הסדרה, שגם אנחנו נוכל לחיות פה בשקט".

גוטמן הוסיף כי "אנחנו נעשה הכול כדי להקשות על החיים שלהם, לא בגלל שאנחנו רעים, אלא כדי שיבינו שגם בצד שלנו יש משפחות ואנשים שפשוט רוצים לחיות בשקט". עוד הוא אמר כי הם דורשים שהסכם הסדרה "יכלול סעיף החזרת גופות החיילים הנעדרים, רון שאול והדר גולדין, ושני השבויים הישראלים שבידי חמאס. המוטו הוא הסדרה לשני הצדדים - ולא רק לצד אחד".

תושבי עוטף עזה מפגינים במעבר כרם שלום. שי מכלוף, מערכת וואלה! NEWS
חייב להיות קו תקיף. מעבר כרם שלום, היום/מערכת וואלה! NEWS, שי מכלוף
הפגנה מעבר כרם שלום תושבי עוטף עזה. שי מכלוף, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנות במעבר כרם שלום, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, שי מכלוף

הפגנת התושבים מגיעה אחרי סדרת אירועי מחאה שהתקיימו ברקע המשך סבבי ההסלמה הארעיים וההפגנות האלימות מהעבר השני של גדר הגבול. במהלך השבוע צעדו עשרות תלמידי ותלמידות כיתה י"ב מעוטף עזה עד לעיר בירה. מאות אזרחים מכל רחבי הארץ הצטרפו לצעוד עם הצעירים מהמועצה האזורית שער הנגב עד לגן הוורדים בירושלים כדי להביע את תמיכתם. במקביל, גם מוקדם יותר השבוע תושבים הגיעו למעבר כרם שלום וחסמו את הגישה לכביש, כמו גם את הכניסות למעבר עצמו, במחאה על התנהלות הממשלה.

שלשום פלסטיני חדר מרצועת עזה והצית חממה במושב נתיב העשרה. התושבים בנתיב העשרה הביעו דאגה אחרי האירוע החריג. רוויטל פלד, המתגוררת במושב, אמרה כי "התחושות מאוד קשות". היא הפנתה אצבע מאשימה גם כלפי ההנהגה: "אנחנו ננטשנו, אנחנו במערכה הזאת לבד, אף אחד לא מרחם על הילדים שלנו, אני נשארת ללא מילים, ארבעת הילדים שלנו חווים דברים קשים".

(עדכון ראשון: 22:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully