וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל ההסלמה בדרום מאבק תושבי עוטף עזה נמשך: "בוחרים בביטחון''

30.10.2018 / 20:38

מאבק תושבי עוטף עזה נמשך גם ביום הבחירות כשמאות תושבי הדרום הפגינו נגד מדיניות הממשלה בעזה וחסמו את הכניסה לאשקלון. המפגינים תושבי הדרום הניפו שלטים וקראו: ''בוחרים בביטחון'' ודורשים ''שקט''

אתר רשמי

בצל ההסלמה בדרום, וכחלק ממאבק עוטף עזה נגד מדיניות הממשלה בעזה, מאות תושבי עוטף עזה הפגינו הערב (שלישי) וחסמו את הכניסה לאשקלון. התושבים מחו על אוזלת היד של הממשלה לטענתם בנוגע למתרחש בדרום. במהלך ההפגנה דרשו תושבי הדרום ''שקט''.

יעל אלמייקס תושבת כרמיה אמרה כי '' אני כאן כדי למחות על המצב הבלתי נסבל שבו אנו נמצאים. אי אפשר להמשיך לחיות בשגרת חירום'', עוד הפצירה אלמקייס כי ''אנחנו מבקשים פתרון למצב הנוכחי''.

איתי תושב אשקלון לקח חלק בהפגנה כי ''יש להגיב בתקיפות למתרחש בגדר המערכת בגבול עזה''. איתי העיד כי הוא ''חדש באשקלון, עברתי מרחובות, ובאתי לתמוך בתושבי העוטף, אנשים שהשגרה שלהם קשה יום יום''. עוד הוסיף ''חיים באי ידיעה, ילדים קטנים שסובלים מבעיות פסיכולוגיות קשות. אנשים קשישים שנופלים בדרכם למקלטים''

מחאת עוטף עזה ביום הבחירות. מחאת הדרום, מערכת וואלה! NEWS
מחאת עוטף עזה ביום הבחירות/מערכת וואלה! NEWS, מחאת הדרום
מחאת עוטף עזה באשקלון ביום הבחירות. מחאת הדרום, מערכת וואלה! NEWS
מחאת עוטף עזה באשקלון ביום הבחירות/מערכת וואלה! NEWS, מחאת הדרום

"אנחנו מחפשים שקט" אמרה נריה בוסי, תושבת שדרות, '' השבת האחרונה הייתה בלתי נסבלת, היה לחץ ולא יצאנו מהבית כי חשדנו, הרגשנו כאלו כל רגע משהו הולך להתפוצץ''. בוסי הוסיפה ואמרה כי ''זאת תחושה מתסכלת שאנחנו קו ההגנה של המדינה. אנחנו צריכים שישמעו אותנו ויבינו שגרים פה אנשים עם ילדים''. על יום הבחירות אמרה בוסי כי ''היום, ביום הבחירות של אזרחי ישראל, כל האזרחים יראו מה אנחנו דורשים''.

במסגרת המאבק נחסם אתמול מעבר הסחורות כרם שלום. ההחלטה על חסימת המעבר התקבלה אמש במפגש שקיימו תושבי העוטף שהקימו מטה מאבק בנושא. "יום שישי האחרון היה משוגע ואמרתי די. עד היום לא נעשה שום אקט, כולם כותבים מה צריך לעשות וכשיצאתי מהבית הטנקים רעמו ולא הייתי בטוחה שהלילה יעבור בשלום. צריך לעשות מעשה, אי אפשר לחכות לדיונים בפייסבוק", אמרה בדיון מירב כהן מקיבוץ עין השלושה.

חסימת משאיות לכרם שלום על ידי תושבי עוטף עזה - 29-10-2018. שי מכלוף, שי מכלוף
תושבי עוטף עזה מפגינים בכרם שלום, אתמול/שי מכלוף, שי מכלוף
תקיפות חיל האוויר  בעזה, 27 באוקטובר 2018. רויטרס
תקיפת צה"ל ברצועה בסוף השבוע/רויטרס

בנוסף, כמאתיים אזרחים, חלקם תושבי עוטף עזה, הפגינו שלשום מול קריית הממשלה בתל אביב במחאה על ההסלמה. התושבים יצאו בביקורת על כך שבשבת האחרונה חזרו ללילה נוסף במקלטים, ולהמשך שיגור עפיפוני ובלוני התבערה לשטח ישראל בחודשים האחרונים. מחאתם של התושבים התרחשה במקביל לישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני.

במהלך הישיבה קיבלו השרים עדכון על אירועי סוף השבוע בגבול הרצועה וכן על מאמצי ההסדרה שמובילים המצרים בין ישראל והחמאס. לדברי גורמים שנכחו בישיבה, שוב נתגלעה מחלוקת בין שר הביטחון אביגדור ליברמן לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושאר השרים. זאת על רקע תמיכתו של ליברמן בהרחבה משמעותית של פעילות צה"ל בעזה, לעומת תמיכת נתניהו בהפעלת יד קשה בתגובה לאלימות מצד חמאס או פלגים אחרים. עם זאת ראש הממשלה והשרים מתנגדים למבצע נרחב של צה"ל ברצועה. בינתיים, הקבינט מעוניין להימנע מהסלמה משמעותית וההנחיה נותרה בעינה - להחריף את מדיניות התגובה בהתאם להתפתחויות בשטח.

מחאת תושבי הדרום, צומת עזריאלי, ת"א, 28 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
מחאת תושבי עוטף עזה בתל אביב, שלשום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully