וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכלניות הפכו לשדות שרופים": הנערות שסחפו את הנוער למחאה

6.11.2018 / 11:56

מהגולן ועד באר שבע הגיעו תלמידים לבושים בחולצות שחורות לאות הזדהות עם תושבי עוטף עזה ולהעלאת המודעות למצב הביטחוני באזור. תלמידות שפתחו חשבון אינסטגרם המציג סרטונים משגרת חייהן בעוטף ייפגשו היום עם נשיא המדינה. "פעם היה פה דרום אדום, עכשיו הכל נשרף"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יוסי אלטר

עשרות בני נוער מרחבי הארץ הגיעו היום (שלישי) לבתי הספר לבושים חולצות שחורות כאות מחאה על המצב הביטחוני בעוטף עזה. את היוזמה למחאת "דרום שחור" הובילו מועצות התלמידים בבית החינוך "נופי הבשור" במועצה האזורית אשכול ובבית החינוך במועצה האזורית שער הנגב.

יעל דננה, תלמידה בבית החינוך נופי הבשור המתגוררת בקיבוץ ניר יצחק, סיפרה כי "פעם היה פה דרום אדום בזכות הכלניות ואז הגיעו העפיפונים והבלונים והכל נשרף. עכשיו יש לנו את השדות השחורים וזה מבאס. בתור מישהי שגדלה פה כל החיים רק לאחרונה התחלתי לקלוט כמה זה מוזר שאני הולכת לישון ושיר הערש שלי זה בומים וצבע אדום".

"אנחנו חייבים להביע את המחאה שלנו וישמעו את קולנו", אמר אורי תלמיד כיתה י"ב. "אנחנו הצעירים של עוטף עזה חייבים להשפיע על המצב פה. אי אפשר להמשיך ככה - חייבים שבכנסת ובממשלה יתייחסו אלינו יותר. אנחנו רוצים שכולם יבינו מה עובר על התושבים כאן".

עוד בוואלה! NEWS:
סכנת המשאיות והצפיפות בכביש: המספרים המבהילים מאחורי התאונות
"480 פיגועים סוכלו השנה": האזהרה של ראש השב"כ על המצב בגדה
ממשיך לעורר סערה: בחיפה בוטלה השקת ספר ילדים שכתב מחבל

מחאת דרום שחור, בית הספר נופי הבשור, אשכול. שי מכלוף
"אי אפשר להמשיך ככה". תלמידות בעוטף עזה, הבוקר/שי מכלוף

את המחאה התחילו שבע בנות שפתחו חשבון אינסטגרם כחלק מניסיון העלאת המודעות למצב הביטחוני בדרום. "כאן תקבלו הצצה לחיים האמיתיים בעוטף עזה. לא תדעו עד שלא תראו", נכתב בעמוד בו משתפות הבנות סרטונים מחיי היומיום בעוטף. 56 אלף משתמשים כבר עוקבים אחרי החשבון, שממשיך לצבור תאוצה. תלמידים מרחבי הארץ - מהגליל ועד באר שבע - הצטרפו למחאה והצטלמו לבושים חולצות שחורות לאות הזדהות.

עוד באותו נושא

"תנו לגדול בשקט": תיכוניסטים מעוטף עזה בצעדת מחאה נגד הממשלה

לכתבה המלאה
שריפה בחממות קיבוץ עין הבשור במועצה אזורית אשכול שבעוטף עזה 6.10.2018. שמעון ברק, מערכת וואלה! NEWS
"השדות שחורים וזה מבאס". שריפה בעקבות בלון תבערה סמוך לקיבוץ עין הבשור/מערכת וואלה! NEWS, שמעון ברק

היום ייפגשו מייסדות החשבון, בהן מישל מקייס ולי כהן מקיבוץ כרם שלום, עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. "התמיכה של כולם רק עולה ועולה. לא חשבנו שהשינוי יכול להגיע מאיתנו", סיפרה כהן. "אנחנו רוצות שיהיה שקט כדי שנוכל לנהל שגרת חיים רגילה לכל דבר", הוסיפה מקייס. "אנחנו רוצות שילדים ידעו שעפיפון הוא חלק מהילדות ושאפשר ליהנות ממנו. גם בלונים זה משהו משמח ליום ההולדת ולא משהו מעציב שיכול לפוצץ ולשרוף".

מקייס תיארה כי "המציאות שלנו עצובה. לי אישית נורא קשה לשבת וללמוד להיות מוכנה למבחנים כי יש בום שמסיח את הדעת ושריפה ואני צריכה ללכת ולסגור את החלון כדי לא להיחנק. אין לנו שגרת חיים רגילה ועל זה אנחנו מוחים". כהן מעידה כי "הרעיון שבכל הארץ ילבשו חולצות שחורות כדי להזדהות איתנו ועם המצב שאנחנו חווים היה שלנו ושל מועצת התלמידים הארצית", ציינה כהן. "מחודש מרץ אנחנו חווים שריפות ובלוני תבערה. נוסעים לבית הספר וכל השדות שחורים ויש בומים בכל לילה. זה לא קל המצב הזה".

מחאת דרום שחור, בית הספר נופי הבשור, אשכול. שי מכלוף
"יוזמה מאוד מרגשת". צוותי החינוך מצטרפים למחאה/שי מכלוף

גם צוותי החינוך בבית החינוך "נופי הבשור" הגיעו הבוקר עם חולצות שחורות כדי להביע הזדהות עם מחאת התלמידים. זמירה בן יוסף, מנהלת בית החינוך סיפרה: "היוזמה מאוד מרגשת אותנו כי לילדים יש תחושה שהם שקופים ולא רואים אותם בגלל זה. לבישת חולצות מבטאות את הדרום האדום שלנו שהפך לשחור. מי שבא לטייל פה רואה אזורים שלמים שרופים. ממש עצוב".

התלמידים מקווים שהמחאה תסייע בהעלאת המודעות בקרב התקשורת במטרה להגיע אל מקבלי ההחלטות. "אני רוצה שיראו את המצב. לא כיף במועצה וקשה", סיפר צור גוזל תלמיד כיתה י"א. חברתו לספסל הלימודים טלי לוין הוסיפה: "אנחנו רוצים שיעזרו לנו למצוא פתרון לבעיה. נמאס לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully