וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ביקשה להסיר צילום של שני גברים מתנשקים: "פגיעה בציבור"

8.11.2018 / 23:28

גלריית צ'לנוב בתל אביב הציגה יצירה בה שני גברים מתנשקים וגבר תוחב יד למכנסיו. שוטר שהגיע למקום בטענה כי התקבלה תלונה מצד אזרח, ביקש להסיר את היצירות בטענה שמדובר בפגיעה ברגשות הציבור. המשטרה: פועלים לאכיפת החוק ללא קשר לזהות מגדרית

תמונת גברים מתנשקים בגלריית צ'לנוב בתל אביב - 8 נובמבר. עמרי שפירא, מערכת וואלה! NEWS
התמונות שעוררו סערה בגלריה צ'לנוב בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, עמרי שפירא

המשטרה דרשה הערב (חמישי) מבעלי גלריה צ'לנוב שבתל אביב להסיר שתי יצירות אמנות שהוצגו בתחומיה, בטענה שמדובר בפגיעה ברגשות הציבור ובהטרדה מינית. לטענת בעלי הגלריה, עמרי שפירא, בה הוצגה תערוכה בנושא להט"ב, שוטרי תחנת תל אביב הגיעו אל המקום ודרשו לעצור מצגת שהוצגה על גבי מסך, בה נראים שני גברים מתנשקים, וכן יצירה נוספת של יעל מאירי, בה נראה גבר תוחב יד למכנסיו.

"הלם, שוטרים הגיעו עכשיו לגלריה בדרישה לסגור את העבודה בחלון שמציגה שני גברים מתנשקים ולהוריד מהקיר את העבודה שברקע", כתב שפירא על המקרה בעמוד הפייסבוק שלו. "השוטרים איימו על מי שנכח פה, שבמידה והדבר לא יבוצע, יפתחו תיק כנגד הגלריה ויפעלו לסגור אותה. הטיעון: פגיעה ברגשות הציבור והטרדה מינית".

עוד בוואלה! NEWS:
"הגיעו מים עד נפש": עובדי רשות התעופה מאיימים לשבש את הטיסות
כשהחשדות חמורים - גם ההמלצות מדאיגות: מורה נבוכים לתיק 3000
מסדר חיסונים בקבוצת הווטסאפ של הגן: בהלת החצבת נמשכת

גלריית צ'לנוב בתל אביב - 8 נובמבר 2018. עמרי שפירא, מערכת וואלה! NEWS
גלריית צ'לנוב - מבט מהרחוב/מערכת וואלה! NEWS, עמרי שפירא

בשיחה עם וואלה! NEWS הסביר שפירא כי בגלרייה הועלתה תערוכה שעסקה ב"פוסט פרייד בחיים שאחרי הגאווה". לדבריו "היו כאלה שיצרו אמנות שמתארת את החוויות הטראמטיות שלהם ויש כאלה שהתעסקו בעתיד טוב יותר. היום כנראה מישהו התלונן למשטרה".

שפירא סיפר כי לאחר מכן הגיעו שוטרים לגלריה וביקשו שהיצירות יוסרו כי הדבר פוגע ברגשות הציבור. "השוטר אמר לעובדת שלי שזה בדיוק כמו שגבר ואישה יתנשקו וזה מפריע", סיפר. "היה דין ודברים שבמהלכם הוא איים עליה שיפתח תיק במשטרה ויביא לסגירת הגלריה. היא לא הסכימה להוריד את האומנות ורק הורידה את התריס. השוטרים הלכו והיא התקשרה אליי, אני חזרתי והרמתי את התריס. התערוכה תמשיך לרוץ גם מחר וגם מחרתיים".

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
עבודתה של יעל מאירי שהוסרה מגלריית צ'לנוב בתל אביב - 8 נובמבר 2018. יעל מאירי,
השוטרים ביקשו להסיר את הפוסטר. היצירה של יעל מאירי/יעל מאירי

במשטרה אישרו כי הם הגיעו לגלריה בעקבות פנייה שהתקבלה במוקד 100. לטענת המשטרה הפנייה התקבלה מאזרח שטען שבגלריה מוצגים על גבי מסך טלוויזיה הפונה לכיוון הרחוב, סרטונים ופוסטר בעלי תכנים מיניים כך שקטינים העוברים ברחוב נחשפים לתכנים אלו. לדברי המשטרה, האזרח ביקש שיגיע שוטר על מנת לטפל במסך הפונה לרחוב ציבורי.

על פי המשטרה "למקום הגיעו שוטר ופקחית עירייה, שהבחינו בסרטונים המוצגים ובתמונת הפוסטר בה מוצג גבר הלבוש בתחתונים וטומן את ידיו בתחתוניו על איבר מינו. השוטר הסביר לעובדת הגלריה כי הם הגיעו בעקבות דיווח של אזרח. נדגיש כי מעולם לא השתמשו השוטרים במילים צו סגירה וכל אימרה שכזו הרי שנועדה לסלף את המציאות".

במשטרה הוסיפו כי "בסיום האירוע ביקשה העובדת מהשוטר לסייע לה בהורדת הווילון על חלון הראווה כדי שיסתיר את המסך וכך עשה. משטרת ישראל פועלת לאכיפת החוק באופן שוויוני, ללא קשר לזהות מינית, השתייכות מגזרית או מגדרית, תוך מתן קשב רב לצרכים הייחודיים לכלל המגזרים והקהילות המרכיבים את החברה הישראלית".

"להיאבק למען חברה סובלנית"

במרכז הגאה בתל אביב מתחו ביקורת חריפה על השתלשלות האירועים. "ללא צל של ספק רוחות הממשלה משפיעות ומחלחלות הלאה", אמרה חן אריאלי יו"ר האגודה למען הלהט"ב. "צמצום שלנו במרחב הציבורי משמעותו צמצום של החיים שלנו. מי שטועה לחשוב שלהטבופוביה איננה קיימת מקבל יחד איתנו תזכורת מצלצלת, לא רק שהיא קיימת, בוודאי שהיא קיימת גם בתל אביב. היא קיימת בכל יום ובכל חלק במדינת ישראל. אנחנו פועלים למיגורה באמצעות מרכז הדיווח ע"ש ניר כץ ומטפלים במקרה המדובר".

אריאלי הוסיפה: "אסור לנו להעמיק את הפחד והבורות כי הם מובילים לשנאה ולאלימות. יש לנו אחריות עצומה להמשיך להיאבק ולקדם חברה סובלנית, ליברלית ופתוחה, בה אהבה היא אהבה, וכל אחת ואחד בטוחים בה להיות מי שהם ללא סכנה לביטחונם האישי".

  • עוד באותו נושא:
  • להט"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully