וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא הזדכו על המשקעים מהשירות: מה באמת חשפו דברי שטרן לרגב

8.11.2018 / 18:07

כל עוד מרחפת רמיזת שטרן כלפי רגב, היא זו שמתאמצת להתנקות ממנה - ולא הוא לתמוך את דבריו בעובדות. כך בעודו מגדף את רגב, הכתים שטרן גם את שיטת הקידום הצבאי: כל החפים שסייעו לה להתקדם ייאלצו עכשיו להתגונן מפני החשד

צילום: ערוץ הכנסת

ההיתממות של ח"כ אלעזר שטרן אינה משכנעת. כל מי שאינו יאיר לפיד הבין באופן מסוים את רמזיו של שטרן, בדברו על מסלול הקידום של שרת התרבות והספורט מירי רגב, כאשר שניהם שירתו בצה"ל - הוא עד לדרגת אלוף, היא עד תא"ל. רגב נעלבה בצדק.

אלא שרגב בררנית מאד, בתרעומתה על שטרן. לא חלפו ימים רבים מאז שיאיר נתניהו, בנו של המנהיג הנערץ עליה, הטיח בשדרנית אופירה אסייג שהתקדמותה במעלות התקשורת הושגה "בזכות רומן עם גבר נשוי". רגב לא הפגינה אחוות נשים, סיסטרהוד של מושמצות, עם אסייג. היא התייצבה נגדה ולצד נתניהו. גינוי לאחד מבני נתניהו, יאמר מה שיאמר, או יתעמר בעובדים כפי שתתעמר, או תעמוד לדין/יומלץ לאישום בשוחד? לא אצל רגב. היא נזעקת רק כשמדובר בה.

עוד בוואלה! NEWS:
"העיניים והאוזניים של טראמפ": יורש התובע הכללי האמריקני
"בלב האומה": פסל בדמות שרת התרבות מירי רגב הוצב בכיכר הבימה
תיקון היסטורי: קנדה מתנצלת שלא קלטה ספינת יהודים לפני השואה

חבר הכנסת, אלעזר שטרן בכנסת, 18 ביולי 2018. ראובן קסטרו
ההיתממות שלו אינה משכנעת. ח"כ אלעזר שטרן/ראובן קסטרו

אפשר להבין אותה. בעניינה הפרטי, ובמשמעות הציבורית שלו, רגב הייתה לקורבן עקיף של מכבש המי-טו. המהפכה זוללת את בנותיה. כמו שלא נטל ההוכחה רובץ על המאשימה, אלא נטל ההזמה על המואשם - כל עוד מרחפת באוויר רמיזת שטרן כלפי רגב, היא זו שמתאמצת להתנקות ממנה ולא הוא לתמוך את דבריו בעובדות.

שטרן בא לגדף את רגב ויצא מחרף את שיטת הקידום הצבאי. גם בהנחה שלדעתו היא מקרה יחיד ומיוחד בתולדות הקצינות בצה"ל, לעקיצתו כלפיה יש רק פירוש אפשרי אחד: ההתגאות בדיוני שיבוצים מסודרים, עם מסננת מקדימה ואשכולות של מועמדים, היא תרמית. הכישורים הנדרשים וכרטיס העבודה המלא ניתנים למעקף, כאשר קצינה היא חביבתו של בכיר ממנה ומקבלת את דרגתה כי הוא זוכר לה חסד, או אולי חושש שייסחט. כך אומר לא רב-סרן שמועתי, אלא אלוף, שהיה ראש אגף כוח-אדם ("משאבי אנוש", בזמנו) וממונה בין השאר על מינהל הסגל, מאגר כל התיקים האישיים.

עוד באותו נושא

נתניהו: "נגד שיח פוגעני או שוביניסטי שלא מכבד את הכנסת"

לכתבה המלאה

רגב ושטרן: חיילים בצבאות יריבים

ראש אכ"א הוא לרוב אדם אמין, וכך גם דובר צה"ל. אילו רגב אמרה, בלי לנקוב בשמות, שסביב שולחן המטכ"ל ידעו שקצין בכיר מאד, חובש כיפה, נטפל לחיילות, הייתה גורמת עוול לכל הקצינים ההולמים תיאור זה ושטרן ביניהם. שטרן היה עמום באופן שונה. פנה לרגב במישרין, אך לא חשף את זהותם של פטרוניה. אם לנגד עיניו עמדה דמותם של אחד או שניים, כל החפים האחרים שסייעו לה לתומם להתקדם ייאלצו עכשיו להתגונן מפני החשד. הם, ומי שמוסמך לאשר המלצות לקידום לדרגות בכירות, עד לרמטכ"ל ולשר הביטחון בתקופות שממין העניין. לשיטתו של שטרן, האחרונים היו שותפים, מדעת או שלא מדעת, למזימה שבבסיסה זימה.

הרקע ליריבות שטרן-רגב אינו עסיסי כל כך; סתם חוליה בשרשרת תככים. שטרן היה חייל בצבאו של משה (בוגי) יעלון ורגב - חיילת בצבא היריב, של דני חלוץ. בעל-בריתו של שטרן היה אבי בניהו, שבסוף שנות ה-90 היה, כמו רגב, סגן-אלוף ביחידת דובר צה"ל. כשבניהו פרש משירות הקבע כדי לסייע למערכת הבחירות של יצחק מרדכי וחיפש מקום לחזור אליו לאחר כישלון מרדכי, קצין החינוך הראשי שטרן קלט אותו.

מירי רגבת בתגובתה לדבריו של ח"כ אלעזר שטרן על קידומה במליאת הכנסת: הצטרפת לגברים שמכפישים נשים ומזלזלים בכבודן. #YouToo.. מערכת וואלה! NEWS
הייתה דוברת צה"ל היחידה שצמחה עד אז וגם מאז מתוך הדוברות הצבאית/מערכת וואלה! NEWS

באותה עת סידר מחדש הרמטכ"ל שאול מופז את הקוביות סביבו, הקים את אגף המבצעים, העמיד בראשו את האלוף חלוץ והכפיף לו את חטיבת דובר צה"ל. סא"ל רגב זיהתה בחלוץ כוח עולה ורכשה את אמונו. כשחלוץ חזר לחיל-האוויר, הוא נעזר - או הוכשל - בעצותיה, שכללו התנערות מכל מה שהועיל לחיל בתקופת המפקד הקודם, איתן בן אליהו.

יעלון, שגבר על חלוץ ואלופים אחרים בהתמודדות על תפקיד הרמטכ"ל, קידם את שטרן לראש אכ"א. רגב קיבלה דרגת אלוף-משנה כסגנית דוברת צה"ל. במהרה הורחקה מתפקידה, בלחצה של הדוברת המקורבת ליעלון, רות ירון. כפיצוי, מונתה לצנזורית הצבאית הראשית. שם גילתה, על דרך השלילה, כוח העתיד לשמש אותה במשרד התרבות: כסף. היכולת לקנוס עיתונים וערוצים שנתפסו בעבירות צנזורה התגלגלה לימים לשיטת רגב למניעת תמיכה ממשלתית במוסדות שנאמנותם מפוקפקת או שגיוונם החברתי דל מדי, בעיניה.

מירי רגב. ראובן קסטרו
כצנזורית ראשית גילתה רגב שיטת עבודה שתשמש אותה בעתיד במשרד התרבות/ראובן קסטרו

כשחלוץ התמנה לרמטכ"ל, על אפו וחמתו של יעלון ומשהועדף על פני גבי אשכנזי, הורחקה ירון ותחתיה מונתה רגב. למרות חרטתו המאוחרת של חלוץ, היא הייתה לו דוברת יעילה, מקצועית בדרכה, היחידה שצמחה עד אז וגם מאז מתוך הדוברות הצבאית. אלא שכמנהג הזמנים, יש דוברים, לא כולם, שאינם מסתפקים רק בדברור ארגונם - הם גם עושים נפשות לעצמו; ורגב עשתה. בין העיתונאים שקיימו איתה קשרי עבודה יש הנוטרים לה עד היום, משום שלדעתם העדיפה אמצעי תקשורת מסוימים על אחרים, בין לטובת צה"ל או הרמטכ"ל ובין בראייה צופה פני עתיד אישי. כל אותה עת נשמר אד קל של טינה או קנאה בינה לבין מפקד גלי צה"ל בניהו, החבר של ראש אכ"א שטרן. הגלגל שב והתהפך עם התפטרות חלוץ ומינוי אשכנזי לרמטכ"ל. רגב שוחררה ובניהו התמנה לדובר צה"ל.

בטרם נתקלו הדדית שוב במקום עבודתם החדש, שכחו שטרן ורגב להזדכות בבקו"ם על משקעי השירות המשותף. מפתה להתחסד ולהביע צער מדומה על שלא ניצלו את מבצע צה"ל השנה, להחזרת ציוד צבאי שנותר בבית, כדי להיפטר מהתככים המאובקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully