וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מראשי העיר הטובים בארץ": כחלון מתייצב לצד צור בבחירות בראשל"צ

8.11.2018 / 10:00

מתמודד הסיבוב הראשון דורון אוזן, מועמד עצמאי, חבר לראש העירייה המכהן דב צור - שר האוצר הביע את תמיכתו במועמד. "שילוב מנצח לטובת העיר ותושביה", אמר כחלון. היריב רז קינסטליך: "אוזן רימה את תומכיו"

צילום: יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

פחות משבוע לסיבוב השני בבחירות המקומיות ובראשון לציון המועמדים נלחמים על כל קול. לוואלה! NEWS נודע כי ראש העיר המכהן דב צור, שיתמודד מול רז קינסטליך, קיבל אתמול (רביעי) רוח גבית משר האוצר משה כחלון.

השר כחלון בירך על שיתוף הפעולה בין צור לדורון אוזן, שהתמודד מולו בסבב לפני כשבועיים כמועמד עצמאי, והודיע על תמיכתו בראש העיר המכהן מזה עשור. "יש לי הערכה רבה לצור, מדובר באחד מראשי הערים הטובים בארץ", אמר כחלון. "שמח על שיתוף הפעולה, אוזן הוא כוח עולה ומבטיח בהנהגה המוניציפלית והשילוב הזה בין שניהם הוא שילוב מנצח לטובת העיר ולטובת תושביה".

שר האוצר הוסיף כי "ראשון לציון היא חלוצה בתחומי מחיר למשתכן ושיקום השכונות ומהווה מודל מוצלח לערים אחרות. אין לי ספק שהשילוב בין המנהיגות המנוסה של צור והכישרון המבטיח של אוזן יוכיח את עצמו".

עוד בנושא בוואלה! NEWS
שוב קרבות ודילים: 46 ערים ורשויות בדרך לסיבוב שני בבחירות
טלטלה בצפון, סנסציה בראשל"צ: תוצאות אמת בבחירות המקומיות
הקרב הסוער על הערים הגדולות: סיבוב שני בירושלים, ניצחון לחולדאי

ראש עיריית ראשלצ אם יימצא רבב בהתנהלותי אתפטר. צילום: ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
מקווה להמשיך לקדנציה נוספת. צור/מערכת וואלה! NEWS, צילום: ללא קרדיט

בהודעה משותפת כתבו צור ואוזן כי "ראשון לציון הופכת לעיר השלישית בגודלה בישראל. מה שעמד לנגד עינינו בהחלטה לחבור יחד זה רק עתידה של העיר". השניים הודו כי במהלך הדרך היו ביניהם חילוקי דעות, אך לדבריהם הם החליטו להתעלות מעל כל אלו ולהישמע לרצון הבוחרים שביקשו הליכה משותפת.

"בימים האחרונים קיימנו שיחות רבות, ליבנו את המחלוקות ועסקנו באיך יוצאים לדרך שבה אוזן יהיה שותף מלא בהנהגת העיר כסגן וכממלא מקום ראשון, וזאת לצד שיתוף חברי סיעתו בעשייה בקואליציה". לדבריהם, השניים שיתפו פעולה בשנים האחרונות באופן הדוק לקידום מיזמים שהוביל משרד האוצר בשיתוף המשרד לשיכון ובינוי ובכוונתם להעצים מיזמים אלו בעיר.

עוד באותו נושא

סיבוב שני בראשל"צ: חקירת השחיתות בעירייה טלטלה את הבחירות

לכתבה המלאה
שר האוצר משה כחלון מצביע בחיפה, 30 באוקטובר 2018. --,
"הערכה רבה לצור". כחלון ביום הבחירות לפני כשבועיים/--

ראש העיר המכהן הודה כי "היחסים ביני לבין אוזן לא היו חפים מטעויות, אבל פנינו אל העתיד". צור הדגיש כי עמיתו מייצג את המודל הערכי הראוי להנהגה של העיר והוסיף: "אין לי ספק שדורון מונע מערכים ומתפיסת עולם שכולה נשענת על שירות לציבור ולא על אינטרסים אישיים. בעניין הזה אני גאה שבחר להצטרף אלינו. תושבי ראשון צריכים לדעת שהעיר בידיים בטוחות ואני סמוך ובטוח כי הם לא יפקירו אותה בידי ידיים לא מנוסות".

אוזן הסביר שהאחריות הציבורי לתושבי ראשון לציון ולתכנית עבודתו היא שהנחתה אותו בגיבוש ההסכם עם ראש העיר המכהן. "אני שמח שצור בחר ללכת למהלך הזה מתוך ראייה של שותפות אמיתית", אמר.

"במערכת הבחירות נחשפתי להתנהלות מדאיגה מצד קינסטליך והליכה משותפת איתו תהיה בניגוד לטובת העיר ואינה מתקבלת על הדעת", ציין אוזן. "ההחלטה לתמוך בדב היא לטובת העיר וקודם לטובתי האישית. סכום הקנס המופיע בהסכם שנחתם אינו עומד מול החובה לעמוד על עקרונות מוסריים ומול החובה לשמור על האינטרסים של תושבי העיר".

רז קינסטליך - מועמד לראשות עיריית ראשון לציון. -, מערכת וואלה! NEWS
"תומכיו של אוזן מצטרפים אליי בהמוניהם". קינסטליך/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפוצצות פרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון, בה נחשד צור בקבלת שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים, נראה היה שהבחירות מונחות בכיסו של ראש העיר. מערכת הבחירות נפתחה ביום בו הפכה החקירה לגלויה - והתמונה השתנתה באופן דרמטי. רז קינסטליך, מי שהיה סגנו של צור בחמש השנים האחרונות, החליט לפרוש ממועצת העיר ולהתמודד מולו על ראשות העירייה. אחרי מערכת בחירות סוערת, 48.63% מבעלי זכות הבחירה בעיר יצאו לקלפיות. צור גרף 32% מקולות הבוחרים לעומת 22% של קינסטליך יריבו. כעת, השניים יתמודדו זה מול זה בסיבוב השני.

בתגובה לשיתוף הפעולה בין אוזן לצור אמר קינסטליך כי "דורון אוזן, נציגו של משה כחלון בעיר, הבטיח במסע הבחירות להילחם בשחיתות ולא לחבור לעולם לדב צור. אוזן הצטרף לצור ומכר את בוחריו מתוך אינטרסים זולים שעוד נחשוף בהמשך. מדובר בתרמית והונאה שביצע אוזן בתומכיו. דב צור חשוד בעבירות חמורות של שוחד, מרמה והפרת אמונים ואינו כשיר לשמש עוד כראש העירייה. תומכיו של אוזן המומים מהאופן בו רימה אותם ומצטרפים אליי בהמוניהם כדי להביא ביום שלישי הקרוב את השינוי לראשון לציון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully