וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבוב שני בראשל"צ: חקירת השחיתות בעירייה טלטלה את הבחירות

31.10.2018 / 11:21

עד לפני זמן לא רב נראה היה שניצחון ראש העיר המכהן דב צור מובטח, אלא שעננת החשדות נגדו טרפה את הקלפים והוא ייאלץ להתמודד בסיבוב שני מול סגנו לשעבר, רז קינסטליך, הנושף בעורפו. צור: "נערך לניצחון". קינסטליך: "הציבור אמר את דברו בצורה נחרצת"

צילום: ניב אהרונסון, שי מכלוף, רוני כנפו, שלומי גבאי, עריכה: איתי עמרם

לפני התפוצצות פרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון, נראה היה שהבחירות מונחות בכיסו של ראש העיר בעשור האחרון, דב צור, ללא שום איום של ממש על כסאו. אלא שמערכת הבחירות נפתחה למעשה ביום בו הפכה החקירה לגלויה - והתמונה השתנתה באופן דרמטי: רז קינסטליך, מי שהיה סגנו של צור בחמש השנים האחרונות, החליט לפרוש ממועצת העיר ולהתמודד מולו על ראשות העירייה.

אחרי מערכת בחירות סוערת, 48.63% מבעלי זכות הבחירה בעיר, מעט יותר מ-100 אלף תושבים, יצאו לקלפיות ולפי שעה עולה מהנתונים כי צור גרף 32% מקולות הבוחרים לעומת 22% של קינסטליך יריבו. כעת, השניים יתמודדו זה מול זה בסיבוב השני בעוד שבועיים.

עוד בוואלה! NEWS:
טלטלה בצפון, סנסציה בראשל"צ: תוצאות הבחירות מצפון לדרום
"מאוכזב מזמיר, אך לא כועס": רון חולדאי שב ללשכת ראש העיר ת"א
"הגעתי למסקנה שאתם כפויי טובה": ראש העיר שלא ידע להפסיד

פרשה 1803- הוארך מעצרו של ראש עיריית ראשל"צ, דב צור, והוא הורחק ל-30 יום מטיפול בענייני העירייה. ניב אהרונסון
"נערך לניצחון בסיבוב השני". ראש העיר המכהן דב צור/ניב אהרונסון

צור בן ה-63 גבר לפני יותר מעשור על ראש העירייה המיתולוגי מאיר ניצן. הוא נחשב לאהוד ומוערך בקרב תושבי העיר. ההתמודדות שלו נערכה בצל פרשת השחיתות הנחקרת במסדרונות העירייה כשאחד החשודים הוא סגן ראש העיר לשעבר ומי שעמד בראש הקואליציה עד שנאלץ לפרוש מתפקידו - ח"כ דוד ביטן (ליכוד). צור נחקר ואף נעצר בחשד לקבלת שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים. הוא הכחיש את החשדות נגדו ואמר כי הוא בטוח שייצא נקי. ממצאי החקירה עוד לא הוגשו לפרקליטות.

בינתיים, צור חזר לעירייה תחת מגבלות ונאסר עליו להשתתף או לצפות בישיבות הוועדה לתכנון ולבנייה, ועדת המכרזים והחברה הכלכלית של העיר.

עוד באותו נושא

טלטלה בצפון, סנסציה בראשל"צ: תוצאות הבחירות מצפון לדרום

לכתבה המלאה
רז קינסטליך - מועמד לראשות עיריית ראשון לציון. -, מערכת וואלה! NEWS
"מתרגש מהתמיכה האדירה של הציבור". רז קינסטליך/מערכת וואלה! NEWS, -

את המירוץ לראשות העירייה החל צור כשחמישה מועמדים חושקים בכסאו: רז קינסטליך, עו"ד ליאל אבן-זוהר, מוטי עג'מי, דורון אוזן ואסף דעבול. קינסטליך יתייצב לסיבוב השני עם תמיכת אבן-זהר, אוזן ודעבול - זאת לאחר שחתמו על הסכם, לפיו יתמכו בכל מועמד שיעלה לסיבוב השני נגד צור. כעת נשאלת השאלה האם מוטי עג'מי, המועמד הנוסף, יצטרף אף הוא לקינסטליך, יתמוך בידידו דב צור, או שיעדיף שלא לבחור צד.

עם קבלת תוצאות ההצבעה תקף צור את קינסטליך ומסר כי הוא ואנשיו "נערכים לניצחון בסיבוב השני. היום ברור שהברירה היא בין ניסיון, דרך ותפיסת עולם לבין מועמד חסר ניסיון והיעדר מוחלט של התאמה לתפקיד". קינסטליך השיב כי "רוב ברור של תושבי ראשון לציון אמרו היום לדב צור שהם רוצים שינוי. מבקר המדינה אמר את דברו ועכשיו גם הציבור אמר את דברו בצורה נחרצת".

עיריית ראשון לציון 3.12.2017. מוטי מילרוד, הארץ
עיריית ראשון לציון/הארץ, מוטי מילרוד

הוא הוסיף כי הוא "מתרגש מהתמיכה האדירה של הציבור, ובטוח שבעוד שבועיים ננצח את דב צור בסיבוב השני וראשון לציון תצא לדרך חדשה. עכשיו שאר המתמודדים צרכים להתאחד ולהוביל את ראשון קדימה. זו הייתה מערכת מבישה מצד דב וגם כאן הציבור הראה לו שסרטוני רפש ורכילות זולה פשוט לא עובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully