וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לפגיעה בטוהר הבחירות: 9 קלפיות ומאות פתקים התגלו בכפר ירכא

5.11.2018 / 21:04

כשבוע לאחר הבחירות המקומיות התגלה בבית הספר היסודי בכפר בצפון ציוד שככל הנראה שיבש את התוצאות בקלפיות. עשרות תושבים קראו לבחירות חוזרות במקום. תשע הקלפיות הועברו לבדיקת משטרת עכו

צלמים זמניים מורשים

שמונה קלפיות ומאות פתקים ומעטפות התגלו הערב (שני) בבית ספר היסודי "אל-חדיקה" בכפר ירכא. בנוסף, קלפי אחד התגלה כבר ביום שישי האחרון בבית הספר היסודי "החדשני" שביישוב.

הציוד ככל הנראה שומש במהלך יום הבחירות למועצה המקומית על מנת לשבש את התוצאות. עשרות בני אדם מתגודדים במקום ודורשים בחירות חוזרות. כוח משטרה ומג"ב פועל באזור להרגעת ההפגנה.

הקלפיות הועברו לבדיקת משטרת עכו. מדוברות המשטרה נמסר כי "נכון להיום לא התקבלה כל תלונה בנדון. ככל שתתקבל תלונה, הנושא ייבחן בהתאם".

עוד בוואלה! NEWS
ארה"ב פרסמה את רשימת הסנקציות: "איראן לעולם לא תגיע לנשק גרעיני"
יהלומים מרוסיה ובריחה לחו"ל: כך הסתבך לב לבייב בהברחת הענק
חיסול כפול: שני גברים כבני 30 נהרגו בפיצוץ רכב בדרום ת"א

פגיעה בטוהר הבחירות בירכא. מערכת וואלה! NEWS
חשד לפגיעה בטוהר הבחירות. הממצאים שנמצאו בכפר ירכא, היום/מערכת וואלה! NEWS

עטאללה חאתם, העומד בראש רשימת "אחדות ירכא", אמר כי בנוסף לשמונת ארגזי הקלפיות שנתגלו הערב בבית הספר היסודי, התגלה גם ארגז קלפי בבית הספר "החדשני" ביישוב, כבר ביום שישי האחרון.

"שיחדו פה את כולם, אולי החליפו קופסאות בדרך, הרי הכל היה אמור להגיע למשרד הפנים", אמר חאתם לוואלה! NEWS . המועמד ציין כי כבר למחרת יום הבחירות, לאחר שהוכרזו התוצאות, ביקשה רשימתו ספירה חוזרת של הפתקים.

התוצאות הסופיות בירכא צמודות: לפי הספירה הרשמית, 130קולות בלבד הפרידו בין עטאללה חאתם שזכה ל-4,896 קולות (49%), לבין ראש המועצה המכהן והיב חביש, שניצח עם 5,126 קולות (51%). "משכו אותנו ב-'לך ושוב' לגבי ספירה חוזרת ועכשיו מתברר מדוע. למשרד הפנים אין אותם, הפתקים זרוקים בשטח. רואים שאלה פתקים מנוקבים משיפוד הספירה".

חבר בוועדת הבחירות של ירכא שביקש לא להדהות בשמו אמר כי "יש צורך בבחירות חוזרות ומבלי להפנות אצבע מאשימה לגורם זה או אחר יש פה מחדל רציני". החבר בוועדה ביקש לציין כי גם בפרוטוקול מנהל הבחירות נאמר במפורש שהיו אי סדרים בבחירות, והזכיר כי במהלך יום הבחירות היו הפרעות סדר ממושכות והמשטרה הפסיקה את הבחירות לפרק זמן בכמה מוקדי הצבעה.

עוד באותו נושא

עקב הבחירות לרשויות המקומיות: אלימות ביישובים ערביים בצפון

לכתבה המלאה
חשד לפגיעה בטוהר הבחירות בירכא. קלפיות נתגלו נטושות בבית ספר בישוב. 5 בנובמבר 2018. ללא, מערכת וואלה! NEWS
הממצאים בבית הספר, היום/מערכת וואלה! NEWS, ללא

לאחר תוצאות הבחירות בשבוע שעבר התפתחו בכמה מוקדים בצפון הארץ קטטות אלימות שגרמו לנפגעים ולנזקים. על פי המשטרה, מרבית הקטטות התפתחו על רקע תוצאות הבחירות המקומיות, שנערכו השבוע.

בשבוע שעבר נעשה ניסיון נוסף לפגוע בקולות הבחירות המקומיות בתל אביב לאחר שבמהלך ספירת הקולות בקלפי לונדון מיניסטור השליך משקיף מטעם סיעת 'מאמינים', מעטפות כפולות על אחד השולחנות - ונמלט. החשד הוא כי המשקיף ניסה להעביר מנדט לסיעת מאמינים של יהדות התורה על חשבון מרצ במועצת העיר. המשטרה הגיעה למקום כדי לחקור את האירוע.

(עדכון ראשון: 19:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully