וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול כפול: שני גברים כבני 30 נהרגו בפיצוץ רכב בדרום ת"א

6.11.2018 / 1:13

מחקירה ראשונית עולה כי שני ההרוגים השתייכו לארגון פשיעה. לפי הערכות, הפיצוץ נגרם ממטען רב-עוצמה שהכיל לפחות קילוגרם של חומר נפץ, שהביא גם להצתת כלי רכב נוסף. "כל הבית רעד כאילו הייתה רעידת אדמה", סיפרו תושבים בשכונה

צילום: שלי טלבי

שני גברים כבני 30 נהרגו הערב (ראשון) בפיצוץ רכב ברחוב האצ"ל פינת הלח"י שבשכונת התקווה בדרום תל אביב. צוות מד"א שהגיע למקום דווח כי מאחד מכלי הרכב חולצו שני נוסעים ללא סימני חיים. מותם נקבע במקום. כפי הנראה, הפיצוץ נגרם ממטען רב-עוצמה.

כוחות הכיבוי השתלטו על הרכב שהתפוצץ ועל רכב נוסף שעלה באש. כוחות משטרה גדולים נמצאים במקום והודיעו כי הרקע לאירוע פלילי. במקום התקהלו אנשים רבים והמשטרה ביקשה מהם להתרחק מהזירה.

מחקירה ראשונה עולה כי שני הנרצחים משתייכים לארגון של משפחת מוסלי, כאשר אחד מהם אף נחשב לבכיר בארגון. מהחקירה עד כה עולה כי מספר אנשים מהארגון שהו באצטדיון המושבה וצפו במשחק בין הפועל חדרה ובני יהודה תל-אביב, כאשר לקראת סוף המשחק ביקשו כמה מהאנשים לצאת ולהגיע לרחוב האצ"ל בשכונת התקווה ולשבת באחת ממסעדות הבשרים בשכונה.

שני הנוסעים נכנסו לאחד מכלי הרכב, מכונית מסוג אאודי Q7, והחלו בנסיעה לכיוון התקווה, ובצומת הרחובות האצ"ל והלח"י, מול מאפיית "ממתקי מוטראן", אירע פיצוץ רב עוצמה.

עוד בוואלה! NEWS:
"אני לא אשרוד": ברחוב האיראני חוששים מהחרפת הסנקציות של ארה"ב
הסתיו כבר כאן: לקראת שבוע של גשמים, רעמים וחשש לשיטפונות
"פעלתי כחוק": קרב הגרסאות בין אלשיך למשרד המשפטים על מסמך ההכפשות

פיצוץ רכב בדרום תל אביב 4 בנובמבר 2018. קובי ריכטר תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל, דוברות כב"ה
זירת הפיצוץ, אמש/דוברות כב"ה, קובי ריכטר תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל
פיצוץ רכב בדרום תל אביב 4 בנובמבר 2018. קובי ריכטר תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל, דוברות כב"ה
זירת הפיצוץ, אמש/דוברות כב"ה, קובי ריכטר תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל

ההערכות הן כי למעלה מקילוגרם חומר נפץ היה בתוך כלי הרכב. מעוצמת הפיצוץ התלקחה המכונית וחלקים ממנה עפו למרחק של עשרות מטרים. רכב נוסף מסוג מאזדה ניצת מיד והאש אחזה בו. למקום הוזעקו מיד אמבולנסים רכבי כיבוי וכוחות משטרה. מהחקירה הראשונית עולה, כי ככל הנראה המניע למעשה הוא סכסוך בין הארגון של מוסלי לבין ארגון מתחרה. כוחות ימ"ר תל אביב בפיקודו של נצ"מ עופר מועלם ומפקד מחוז תל אביב ניצב דוד ביתן הגיעו אף הם לזירה. אנשי מעבדת החבלה של המשטרה אספה את רסיסי הרכב ומטען החבלה שנותרו, אולם עבודת האיסוף נתקלה בקשיים שכן חלקים גדולים מהרכבים נשרפו כליל, ולאחר מכן הגשם שירד במקום פגע בממצאים בזירה.

תושבים בשכונת התקווה סיפרו כי זהו האירוע החבלני-פלילי השני בתוך שתי יממות ברחוב האצ"ל, שכן כיממה קודם לכן, במרחק של כמה עשרות מטרים, אירע פיצוץ בתוך חנות בשכונה. במשטרה מעריכים כי אין קשר בין שני המקרים, אולם תחושת הביטחון בקרב התושבים בשכונה עורערה בעקבותיהם. "כל הבית רעד כאילו הייתה רעידת אדמה. כשיצאנו החוצה ראינו את העשן ואת האש. יש פה תחושה של חוסר ביטחון. המשטרה מתקשה להתמודד עם ארגוני הפשיעה שפועלים כאן בשכונה ובאזור", אמר אחד מבעלי החנויות ברחוב האצ"ל.

הפרמדיקים של מד"א שמחה סימנדוייב וגל פאר שהגיעו למקום סיפרו: "היינו באחד מהרחובות הסמוכים והגענו בתוך זמן קצר למקום. ראינו שני כלי רכב עולים באש ועשן סמיך. לא ניתן היה להתקרב לרכבים ובשלב הראשון לא ידענו אם ישנם נפגעים. כוחות הכיבוי פעלו לכבות את האש ושניתן היה להתקרב הבחנו בשני גברים בשנות ה-30 ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם במקום. המשכנו בסריקות ברכב השני ובסביבה ולא אותרו נפגעים נוספים".

(עדכון ראשון: 23:02)

פיצוץ רכב בדרום תל אביב 4 בנובמבר 2018. TPS, תצפית TPS
זירת הפיצוץ, הערב/תצפית TPS, TPS
פיצוץ רכב בדרום תל אביב 4 בנובמבר 2018. TPS, תצפית TPS
זירת הפיצוץ, הערב/תצפית TPS, TPS
פיצוץ רכב בדרום תל אביב 4 בנובמבר 2018. מערכת וואלה! NEWS
שרידי רכב שעלה באש, הערב/מערכת וואלה! NEWS
פיצוץ רכב בדרום תל אביב 4 בנובמבר 2018. מערכת וואלה! NEWS
שרידי רכב שעלה באש, הערב/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully