וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהג מהתאונה בכביש 90 מאשים: "נהג ההסעות סטה - וגרם לפגיעה"

5.11.2018 / 12:19

עורך דינו של נהג המשאית, שנעצר לאחר התאונה הקטלנית בצומת פצאל, טען כי נהג רכב ההסעות שנהרג עם חמשת הנוסעים האחרים סטה מהכביש וגרם להתנגשות החזיתית. המשטרה האשימה אותו בשיבוש הליכי חקירה: "שמר על זכות השתיקה". מעצרו הוארך בשלושה ימים נוספים

צילום: יותם רונן, עריכה: יוסי אלטר

בית משפט השלום בפתח תקווה האירך היום (שני) בשלושה ימים את מעצרו של הנהג המשאית שנעצר לאחר תאונה הקטלנית בכביש 90. במהלך הדיון טען הנהג, החשוד בהריגה,
כי נהג רכב ההסעות שבו פגע סטה מהכביש, והוא שגרם להתנגשות החזיתית שגרמה למותם של שישה בני אדם. עורך דינו מועמד אסדי אמר כי "מה שהיה פה זה אובדן שליטה פתאומי".

"אחרי הסיבוב המשאית משכה אותו שמאלה, הנהג תיקן את עצמו. עובדה שהנהג שלפני הרכב שנפגע לא נפגע והצליח לחלוף", הסביר עו"ד אסדי. הוא הדגיש כי, היה "שיקול דעת מוטעה של נהגי רכב הטרנזיט שסטה שמאלה במקום ימינה, ולכן הם נפגעו חזיתית".

בתאונה, שהתרחשה אתמול סמוך לצומת פצאל, ששת נוסעי רכב ההסעות נהרגו בהתנגשות עם המשאית. ההרוגים הם פועלים שיצאו לעבודה ממזרח ירושלים למפעל "עוף טוב" באזור עמק בית שאן. ארבעה פצועים נוספים באורח קל פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

הארכת מעצר לנהג המשאית מהתאונה בפצאל, כביש 90, 5 בנובמבר 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
החשוד בתאונה בבית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS, --

לנהג המשאית, בן 47 מחיפה, יש 23 עבירות תנועה קודמות. הוא נוהג משנת 1995, וברשותו גם רישיון למונית. הוא סובל מקשיים בשמיעה כתוצאה מפגיעת טיל סמוך לביתו במלחמת לבנון השנייה והוא נעזר במכשיר שמיעה. עו"ד אסאדי הוסיף כי "תנאי הכביש לא ראויים, הכביש לא תקין. גם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הצביעה על קשיים. היו צריכים לתקן את הכביש מזמן. היו הרבה תאונות בכביש 90, כולל לפני שנה במעורבות אוטובוס".

במהלך הדיון אמר החוקר מטעם המשטרה ש"הנהג נחקר ובחר לשמור על זכות השתיקה, הוא נחשד בשיבוש הליכי חקירה, ומבקשים להאריך מעצרו בארבעה ימים". עוד הוסיף החוקר שהנהג ניסה להוציא את כרטיס הזיכרון מתוך המצלמה שתעדה את המתרחש. "יש סרטון שבו רואים בבירור איך התרחשה התאונה", הוסיף החוקר. עם זאת, הכרטיס שהגיע לידי המשטרה עדיין לא נבדק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully