וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה בחצבת: מבצע חיסונים נרחב והגבלת כניסה בבתי חולים

4.11.2018 / 23:01

ברקע התפרצות מקרי החצבת ברחבי הארץ, במשרד הבריאות החליטו לנקוט שורת צעדים בניסיון לבלום את התפשטות המחלה. בין היתר, תבחן הגבלת כניסות למוסדות חינוך למי שאינו מחוסן והקדמת גיל המתחסנים לתשעה חודשים

אתר רשמי

ברקע התפרצות החצבת, משרד הבריאות הודיע הערב (ראשון) על שורת צעדים לבלימת המחלה בירושלים. מוקדם יותר היום נודע לוואלה! NEWS כי שתי תלמידות מתיכון בקצרין, שמתגוררות בצפת, חלו במחלה. זאת בהמשך לפעוטה בת שנה וחצי משכונת מאה שערים שמתה זמן קצר לאחר הופעת התסמינים בגופה.

מחלת החצבת נחשבת למסוכנת בשל הסיכון הגבוה לסיבוכים, העלולים להיות קטלניים. אחד מכל אלף ילדים חולים עלול למות כתוצאה ממנה. הסיכון לסיבוכים גבוה יותר אצל ילדים מתחת לגיל חמש, אצל מבוגרים מעל גיל 20, ובחולים בעלי מערכת חיסון ירודה. נכון להיום, ישנם 1334 חולי חצבת בישראל. מנתוני משרד הבריאות עולה כי מספר המאובחנים בחצבת בירושלים עומד על כ-753, רובם מהמגזר החרדי. זאת לאחר שבשנת 2017 אובחנו 33 חולים וב-2016 אובחנו תשעה חולים בלבד.

עוד בוואלה! NEWS:
"אני לא אשרוד": ברחוב האיראני חוששים מהחרפת הסנקציות של ארה"ב
"יש הרבה פצועים": רגעי האימה אחרי התאונה הקטלנית בכביש 90
סרטוני האבטחה שהובילו למעצר: תיעוד ההתעללות בפעוטון ברמת גן

ילד חולה בחצבת. ShutterStock
ילד חולה בחצבת/ShutterStock

במשרד הבריאות מציינים כי יותר מ-90% מהמקרים אירעו בגלל אי-התחסנות ומגע עם אוכלוסייה שלא התחסנה. ''מדובר במחלה שהודברה וכמעט נעלמה מהמפה, ופתאום שבה'', אמרה בכירה באחת מקופות החולים. לדבריה, ''הסיבה המשמעותית ביותר לכך, אם לא הבלעדית, היא מגמת אי התחסנות, על רקע אמונה או אידיאולוגיה''. החשד לפיכך, כי מדובר בהתדבקות בשל אי התחסנות על רקע דתי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully