וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהישיבה בקריות לצמרת המשטרה: סיפורו של השוטר מס' 1

2.11.2018 / 17:32

משה אדרי, נולד בקריות, שירת בגולני וכיהן במגוון תפקידים במשטרה עד לפרישתו. לאחר המינוי אמר בפתח ביתו "אני אצעיד את המשטרה קדימה מול האתגרים" והודה על אמונו של השר ארדן. במשטרה אומרים כי הוא "האדם הנכון בזמן הנכון" למשטרה

צילום: יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

משה צ'יקו אדרי, בן 51, אב לשלושה, גולנצ'יק ומתנחל בורגני שנולד בקריות, שם למד בישיבת "פרחי אהרון" אבל התבגר כחילוני. את שירתו הצבאי עשה בחטיבת גולני שם שירת כסגן מפקד הסיירת החומה ולאחר מבצע "כחול וחום", בו נפל מפקדו אמיר מיטל, בחר להשתחרר מצה"ל.

לאחר שחרורו, התגייס בשנת 1990 למשטרה ושירת כקצין מבצעים ביחידת הגדעונים של מחוז ירושלים. לאחר מכן שימש כקצין אג"ם ביחידת אתג"ר, בהמשך מונה למפקד תחנת טייבה ולאחר מכן למפקד תחנת כפר סבא. בשנת 2006 מונה למפקד אתג"ר, לאחר שהוקמה מחדש למאבק בגניבות כלי רכב והוכפפה ללהב 433. באוגוסט 2007 מונה למפקד מרחב יפתח במחוז תל אביב, וביולי 2009 מונה למפקד מרחב ירקון במחוז.

עוד בוואלה! NEWS
דיווח במצרים: הרוגים באש שנפתחה לעבר אוטובוס של נוצרים
נתניהו: רצח העיתונאי היה נוראי, אבל חשוב שסעודיה תישאר יציבה
ממשל טראמפ הכריז על השבת הסנקציות נגד איראן שהוסרו בהסכם הגרעין

משה אדרי הודה על הבחירה בו למפכ"ל הבא: "אצעיד את המשטרה קדימה". יותם רונן
"אצעיד את המשטרה לעתיד טוב יותר". משה אדרי הכניסה לביתו, היום/יותם רונן

באירועי המחאה החברתית בקיץ 2011, פיקד אדרי על הכוחות באירועי הסדר הציבורי הגדולים ביותר בהם התמודדה המשטרה מאז ומעולם. לאחר מכן מונה למזכיר הביטחוני וראש המטה המבצעי במשרד לביטחון פנים, תחת השר יצחק אהרונוביץ'. ביוני 2013 קודם לדרגת ניצב ומונה לראש אגף התנועה.

בנובמבר 2014 החליף אדרי באופן מפתיע את יוסי פריינטי כמפקד מחוז ירושלים בעקבות פרישתו. כניסתו לתפקיד הייתה על רקע מהומות ופיגועים בעיר, שכללו פיגוע דריסה בו נרצחו שני ישראלים בהם שוטר מג"ב, והפיגוע בבית כנסת "קהילת בני תורה" בו נרצחו חמישה ישראלים בהם שוטר תנועה שניהל קרב עם המחבלים. בהמשך כהונתו התמודד אדרי עם גל הטרור בירושלים.

עוד באותו נושא

המפכ"ל הבא: השר ארדן הכריז על ניצב משה אדרי כמועמד לתפקיד

לכתבה המלאה

לפני כשלוש שנים, נרשמה לאדרי הערה פיקודית נוכח אחריותו הפיקודית לאי מניעת דקירות משתתפי מצעד הגאווה בירושלים, בו נרצחה שירה בנקי. כתם זה היה היחיד שדבק בו במהלך כל שנות שירות. ועדת החקירה קבעה כי קצינים תחתיו לא ביצעו הוראות ופקודות שהעבירו להם, החליטה הוועדה לרשום את ההערה לאדרי שהיה במסלול לתפקיד המפכ"ל כבר בסיבוב הקודם.

לאחר המקרה ביקש השר ארדן להדיח את אדרי שהיה מפקד מחוז ירושלים מתפקידו, אולם, המפכ"ל רוני אלשייך לימד עליו סנגוריה ומינה אותו לפקד על מחוז תל אביב.

טקס הענקת דרגות בכירות במשטרה 11 ינואר 2016. יואב דודקביץ'
גבר על מתמודדיו. אדרי עם המפכ"ל אלשיך והשר ארדן, 2016/יואב דודקביץ'

לאחר שחרורו מהמשטרה קרה הדבר שסלל לאדרי את הדרך לקומה החמישית בלשכת המפכ"ל במטה הארצי בירושלים - השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, איש נוקשה וקפדן עם אנשיו, מצא את איש הביצוע שלו וכך הפך אדרי למנכ"ל המשרד. במשך תפקידו השאיר אדרי רושם טוב מאוד על השר וגרם לו לחשוב מחדש על האפשרות למנותו למפכ"ל.

היום, לאחר אין סוף עיכובים, הודיע ארדן על החלטתו למנות את אדרי על פני יורם הלוי מפקד מחוז ירושלים ודוד ביתן מפקד מחוז תל אביב. לפני כמה ימים ששמו עלה כמועמד לתפקיד המפכ"ל אמר למקורביו: "יש לי את החיידק הזה של להיות שוטר. אני אוהב את העשייה המשטרתית והחלום שלי להגיע לקצה הפירמידה במשטרה".

בשעה עשרה לשתיים צלצל השר ארדן למפקד מחוז תל אביב דוד ביתן בה הודיע השר לקצין כי לא בחר בו לתפקיד. מיד אחר כך צלצל הטלפון של מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי וגם לו בישר השר כי בחר במשה אדרי. רק לאחר שני השיחות הללו חייג השר למשה אדרי ובירך אותו ואז יצאה ההודעה הרשמית שישבה בתיבת הטיוטות במכשיר הטלפון הנייד של הדובר.

לאחר ההודעה, אמר אדרי בפתח ביתו כי הוא מודה לאמון שנתן לו השר ארדן והוסיף "אני מתכוון להצעיד את משטרת ישראל קדימול מול האתגרים ולפעול למען תושבי ישראל".

גורמים בכירים במשטרה הוסיפו כי "צ'יקו הוא האדם הנכון בזמן הנכון להתמנות לתפקיד המפכ"ל. קצין מקצועי, שקט, חף משערוריות ויש לו יחסי עבודה מצוינים עם השר לביטחון הפנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully