וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בבולגריה: "ישראל חשפה ניסיונות איראניים לבצע פיגועים באירופה"

2.11.2018 / 5:38

ברקע סיכול הפיגוע האיראני בדנמרק, נתניהו התייחס בפתח פגישתו עם מקבילו הבולגרי לאיראן וציין כי "הכוח המרכזי של האסלאם הקיצוני הוא המשטר האיראני. הוא טורף אומה אחר אומה בסוריה, בלבנון, בעיראק ובמקומות אחרים. הוא הורג אזרחים ברחבי העולם"

לשכת העיתונות הממשלתית

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אתמול (חמישי) במהלך ביקורו בבולגריה כי ישראל חשפה לאחרונה כמה ניסיונות איראניים לבצע פיגועים באירופה.

"הכוח המרכזי של האסלאם הקיצוני הוא המשטר האיראני. הוא טורף אומה אחר אומה בסוריה, בלבנון, בעיראק ובמקומות אחרים. הוא הורג אזרחים ברחבי העולם", ציין נתניהו בפתיחת פגישתו עם ראש ממשלת בולגריה בויקו בוריסוב. "זו אינה רק מלחמה על עתיד מדינותינו, אלא על עתיד הערכים המשותפים שלנו והתרבות המשותפת שלנו", הוסיף.

נתניהו אמר את הדברים לאחר ששירותי הביטחון בדנמרק אמרו לפני יומיים כי הם חושדים ששירותי הביון האיראניים ניסו לתקוף גורם אופוזיציה בשטחה. לדבריה, אזרח נורבגי, עם רקע איראני, נעצר בחשד למעורבות במקרה.

ראש שירותי הביטחון הדניים, פין בורך אנדרסן, אמר במסיבת עיתונאים כי המטרה הייתה ראש הסניף הדני של "תנועת המאבק הערבי לשחרור אהוואז", ארגון בדלני המייצג את המיעוט הערבי באיראן, שחלקו מנסה לפעול למען עצמאות מהרוב הפרסי.

לקריאה נוספת:
עוד עיכוב: אלשיך העביר מידע מביך נגד המועמדים ליועמ"ש
רצח העיתונאי: "נתניהו הגן על בן סלמאן בשיחות עם בכירים בארה"ב"

ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישה עם ראש ממשלת  בולגריה בויקו בוריסוב בוורנה, בולגריה. עמוס בן גרשום/לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו במהלך פגישתו עם ראש ממשלת בולגריה/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום/לע"מ

בעקבות הודעת דנמרק, השגריר הדני בטהראן הוחזר להתייעצויות וראש הממשלה אמר כי הוא יפעל עם מדינות נוספות באיחוד להטלת סנקציות על איראן, המכחישה את הטענות.

שר החוץ האיראני ג'וואד זריף האשים את ישראל בסיכול ניסיון הפיגוע בדנמרק, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי זהו הוא ניסיון של המוסד הישראלי לחבל בהסכם הגרעין. "סדרה מדהימה של צירופי מקרים, או פשוט כרונולוגיה של תכנית של המוסד לחסל את הסכם הגרעין?", כתב זריף.

עוד באותו נושא

דנמרק: סיכלנו ניסיון איראני לתקוף מנהיג ארגון בדלני בשטחנו

לכתבה המלאה

זריף תוקף את ישראל ומאשים אותו בסיכול הפיגוע בדנמרק

נתניהו אמר את הדברים במסגרת ביקור מדיני בוורנה שבבולגריה, והיום הוא צפוי להשתתף בפורום קראיובה - בו מנהיגי מדינות מהאזור - בולגריה, סרביה, יוון ורומניה. ראש הממשלה יקיים היום פגישות גם עם נשיא סרביה אלכסנדר ווצ'יץ', ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס וראש ממשלת רומניה ויוריקה דנצ'ילה.

המפגש עם ראשי המדינות, החברות באיחוד האירופי, הוא חלק ממדיניות שנתניהו מקדם בשנתיים האחרונות של חיזוק יחסים עם מדינות אוהדות ישראל באיחוד במטרה להילחם בקו הביקורתי של האיחוד האירופי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו נחתו בוורנה, בולגריה 1 בנובמבר 2018. עמוס בן גרשום / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו ורעייתו בקבלת פנים בבולגריה/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום / לע"מ

לפני שהמריא בבולגריה נתניהו אמר שהביקור נועד "לחיזוק היחסים שלנו עם כל מדינה ומדינה, אבל זה גם גוש מדינות שאיתם אני רוצה לקדם את המדיניות שלי, לשנות את הגישה הצבועה והעוינת של האיחוד האירופי. זה תהליך שייקח זמן, אבל אני מאמין בהצבת יעד וחתירה אליו בשיטתיות, ואני מאמין שגם את זה נשיג במהלך הזמן. זה דבר חשוב למדינת ישראל שמעמדה עולה בעולם".

בנוסף לכך, נתניהו אמר בפתח פגישתו עם מקבילו ההונגרי כי השניים ידברו במהלך פגישתם על "קידום שיתוף הפעולה בהגנה בסייבר, במודיעין, במים, בבריאות, ועוד", והודה לבוריסוב על "מחויבותך האיתנה לביטחונה של ישראל". "בולגריה היא מדינה משמעותית באזור הבלקן, והיא מדינה חשובה בעולם. אך עבור ישראל, היא משמעותית באופן מיוחד", ציין נתניהו.

(עדכון ראשון: 21:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully