וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד עיכוב: אלשיך העביר מידע מביך נגד המועמדים ליועמ"ש

2.11.2018 / 5:32

היועצת המשפטית של המשטרה העבירה ללשכתו של מנדלבליט מידע הנוגע למועמדים יורם הלוי ומשה אדרי. היועץ מנדלבליט הורה לפתוח בבדיקה מהירה של החומר, מה שיוביל לעיכוב במינוי מפכ"ל חדש. המשטרה: "המידע הועבר בהתאם לדרישת החוק"

מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך בטקס הענקת דרגות והרמת כוסית לכבוד ראש השנה ברחבת המטה הארצי של המשטרה בירושלים.. רוני כנפו
המפכ"ל אלשיך, השנה/רוני כנפו

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך העביר מסמכים ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ובהם מידע רגיש ומביך על שני מועמדים למפכ"ל - כך פורסם אמש (חמישי) לראשונה ב"החדשות".

היועצת המשפטית של המשטרה היא זו שהעבירה את המסמכים, בשל חובתה החוקית לעשות זאת. הם הועברו אל המשנה ליועץ, דינה זילבר, על מנת שהיא תעביר אותם למנדלבליט. לאור המסמך, הליך בחירת המפכ"ל מסתבך, שכן יש בו מילים קשות נגדם.

לפי הדיווח, השר גלעד ארדן לא ידע על החומרים, אלא רק ידע שיש עיכוב מחוות הדעת שהיה אמור לקבל מהיועץ מנדלבליט על המועמדים למפכ"ל.

אביחי מ?נדלבליט קצין משטרה בדרגת ניצב המכהן כמפקד יחידת להב 433 במהלך טקס הפרידה שנערך עבור מני יצחקי בבית שמש 6 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
היועץ המשפטי מנדלבליט ב-2017/ראובן קסטרו

המידע שנשלח ליועץ המשפטי נוגע לשני מועמדים מבין השלושה, יורם הלוי וצ'יקו אדרי, כאשר ההתמקדות היא בהלוי. אין כל התייחסות למועמד השלישי דוד ביתן. בסביבתו של המפכ"ל אלשיך מבהירים שעל פי חוק, אלשיך היה מחויב להעביר את המידע למנדלבליט, שכן כך קובע החוק בכל הליך של מינוי, לאו דווקא של מפכ"ל משטרה.

החומר התקבל ממשרד המשפטים בתדהמה. השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמור היה להכריז אתמול על המפכ"ל החדש, שכן אלשיך מסיים את תפקידו בעוד חודש והוועדה לבדיקת מינויים בכירים אמורה לקבל חודש כדי לבחון את המועמדים. גורם בכיר אמר שמסמך זה הוא רכילותי ומכיל מידע שכבר פורסם. עם זאת, היועץ מנדלבליט הורה על בדיקה בהולה של המסמך לפני שהוא נותן אור ירוק לשר לארדן.

השר ארדן ביקש לפני כשבועיים את העברת כלל החומרים הקיימים על אודות המועמדים. גורם במשרדו אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "חשוב לשר שהמועמד שהציע אותו לממשלה יהיה כשיר ויעמוד בכל הדרישות גם המשפטיות. העובדה שהוועדה למינוי בכירים לא יכולה להתכנס כרגע ואנחנו לא רוצים לעקב את מינוי המפכ"ל. השר ארדן פנה לפני כמה ימים ליועץ המשפטי וביקש ממנו לבדוק את המועמדים ולבחון האם הם כשירים להתמודדות בתפקיד המפכ"ל".

עוד באותו נושא

ראש עיריית אשקלון היוצא: יש לי ראיות הקושרות עבריינים להטיית תוצאות הבחירות

לכתבה המלאה
גלעד ארדן במסיבת עיתונאים בה יציג את המועמדים הסופיים למפכ"לות, בניין צ'מפיון, בני ברק. ראובן קסטרו
השר גלעד ארדן במסיבת עיתונאים, השנה/ראובן קסטרו

גורם בכיר במשטרה ציין כי בימים האחרונים העבירה היועצת המשפטית של המשטרה את כל המידע שנאסף לגבי כל אחד מהמועמדים. לפי הגורם, מדובר במידע רגיש שרק מעטי מעטים במשטרה היו חשופים אליו, גם לא המפכ"ל.

"אנחנו מחויבים על פי חוק להעביר כל מידע שנאסף על קצין משטרה ליועץ המשפטי לממשלה לבדיקה ובמיוחד כאשר היועמ"ש מבקש מידע ספציפי על מועמדים", אמר הגורם הבכיר. הגורם הוסיף וציין כי, גם כאשר מונה המפכ"ל הנוכחי אלשיך, ביקש היועמ"ש מידע , וזאת כדי שזה יבחן את כשירותו של אלשיך לתפקיד.

גורם במשרד לביטחון פנים העריך כי פרסום שמו של המועמד לתפקיד המפכ"ל עשוי להידחות ולא להימסר עד יום שני, שהוא המועד האחרון למסירת שם המועמד. הגורם במשרד לביטחון פנים ציין כי העובדה שוועדת גולדברג, שתאשר את מינוי המפכ"ל, לא יכולה להתכנס עשויה לעקב את ההליך על הכרזת שמו של המועמד לתפקיד המפכ"ל.

המשטרה: "לא נסכים להיות חלק משיח מכוער זה"

בתגובה לפרסומים, המשטרה מסרה כי היא "נדרשת על פי חוק לדווח לגורמים המוסמכים על כל מידע רלוונטי, בהתייחס למועמדים. המידע מועבר על ידי היועצת המשפטית של משטרת ישראל תנ"צ איילת אלישר לגורם במשרד המשפטים שהוסמך לכך על ידי היועץ המשפטי לממשלה". עוד מסרו במשטרה כי "הניסיון לקשור את מפכ"ל המשטרה לאינטרסים זרים כדי לקושש עוד כותרות 'צהובות' ולפגוע במועמדים, מעידה על חוסר מקצועיות במקרה הטוב וזדון במקרה הפחות טוב. משטרת ישראל לא תסכים להיות חלק משיח מכוער זה".

(עדכון ראשון: 21:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully