וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשנה וחצי לאחר שהוחלט על הקמתה: המועצה לגיל הרך יוצאת לדרך

1.11.2018 / 7:43

המועצה תכלול 22 חברים מתחומים שונים וממשרדי ממשלה מגוונים. זאת, לפי משרד החינוך, כדי להעמיק בין כל הגורמים את שיתופי הפעולה ולהבטיח שרמת השירות לילדי הגיל הרך תהא ראויה ומיטבית. בראשות המועצה יעמוד נפתלי בנט, שר החינוך. "כל אחד מילדי ישראל הוא ילדי שלי"

ילד בגן ילדים. ShutterStock
"כל אחד מילדי ישראל הוא ילדי שלי"/ShutterStock

משרד החינוך הודיע הבוקר (חמישי) כי בתום הליך בחירה הושלמה הקמת המועצה לגיל הרך. המועצה, המהווה לראשונה גוף ייעודי לטיפול בסוגיות הגיל הרך ברמה הלאומית, תכלול 22 חברים מתחומים שונים וממשרדי ממשלה שונים. זאת, לפי משרד החינוך, כדי להעמיק בין כל הגורמים את שיתופי הפעולה ולהבטיח שרמת השירות לילדי הגיל הרך תהא ראויה ומיטבית. בראשות המועצה עומד שר החינוך נפתלי בנט וסגניתו היא סימה חדד, שכיהנה בעבר כראשת האגף לחינוך קדם יסודי במשרד החינוך.

המועצה הוקמה במסגרת חוק המועצה לגיל הרך, שאושר בסוף חודש יולי 2017, על מנת לקדם את הטיפול בילדים באמצעות משרדי החינוך, הבריאות, העבודה, הפנים והמשפטים, יחד עם השלטון המקומי.

עוד בוואלה! NEWS:
- דרמה בבית שמש: עליזה בלוך ניצחה בבחירות את ראש העיר המכהן
- תיק ראדה ייפתח מחדש? "אני ישן טוב בידיעה שהרוצח בכלא"
- 20 מצביעים ומועמדת אחת: היישוב הקטן בצפון שהשתתף לראשונה בבחירות

שר החינוך, נפתלי בנט  ומנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב. משרד החינוך,
"יוצאים לדרך לטיפול בילדים של כולנו". השר בנט במשרד החינוךי, יולי, 2018/משרד החינוך

שר החינוך ויו"ר המועצה לגיל הרך, נפתלי בנט, אמר על פתיחת המועצה כי "כל אחד מילדי ישראל הוא ילדי שלי. כל אחד חשוב ויקר לי, והחינוך שלהם הוא משימה לאומית ראשונה במעלה". בהמשך, ציין בנט ש"אנחנו יוצאים כעת לדרך עם המועצה הלאומית לגיל הרך שכל עיסוקה יהיה טיפול בילדים של כולנו", ואיחל בהצלחה לסגניתו סימה חדד ולכל חברי המועצה.

לפי משרד החינוך, העבודה המשותפת בין כל הגורמים השונים שיהיו חברים במועצה נועדה לקדם מתן מענים בשורה של היבטים פיזיים, רגשיים וחינוכיים. לדבריהם, המועצה עצמה תפעל להבטיח מדיניות של רצף חינוכי וטיפולי בילדי הגיל הרך, תנאים נאותים וסביבה טיפולית-חינוכית הולמת. כך, סבור משרד החינוך, תוענק לילדים תשתית מיטבית שתתרום לשוויון הזדמנויות בחייהם הבוגרים.

המועצה תהיה אחראית לקידום נושאים נוספים, לרבות גיבוש של תכנית לאומית רב-שנתית, לשלוש שנים, שמטרתה לקדם את הטיפול בתחום הגיל הרך ולהמליץ על סדרי עדיפויות ליישום התכנית, תיאום בין משרדי הממשלה לרשויות המקומיות בכל הנוגע לפעילויות בתחום הגיל הרך, וכן גם תיאום בין משרדי הממשלה לרשויות המקומיות בכל הנוגע לצרכים של ילדים עם מוגבלות בגיל הרך.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully