וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוויון בפונדקאות ואיסור אפליה: מחאת קהילת הלהט"ב מגיעה לכנסת

31.10.2018 / 13:00

פרסום ראשון: בעקבות המחאה החריפה שהוליד חוק הפונדקאות, סיעת המחנה הציוני צפויה להעלות להצבעה 24 הצעות חוק הכוללות את דרישותיהם של חברי הקהילה הגאה לשוויון זכויות. בתוך כך, היום צפוי להיערך במליאה דיון מיוחד בנוכחות ראש הממשלה על התיקון לחוק הפונדקאות

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

פרסום ראשון: בשיאה של מחאת הקיץ של הקהילה הלהט"בית לשוויון הציגו נציגי הקהילה את דרישותיהם, וכעת הן יעלו להצבעה במליאת הכנסת - כך נודע היום (רביעי) לוואלה! NEWS. מדובר במהלך ייחודי שיזמה סיעת המחנה הציוני, במסגרתו הגישה בימים האחרונים 24 הצעות חוק שמייצגות את רוח הדרישות.

את הצעות החוק יזמו חברי המפלגה, ועל כל אחת מהן חתומים כמה מהן. ההצעה הבולטת היא זו שמבקשת לתקן את חוק הפונדקאות שעורר את המחאה כך שגם אבות יחידנים יהיו במעגל הזכאים להליך פונדקאות בישראל. במושב הקיץ האחרון של הכנסת אושר החוק והוחרגו ממנו אבות יחידנים.

בקהילה הגאה התעוררה מחאה חריפה שהובילה להפגנות המוניות ברחבי-הארץ, ובעקבות הלחץ הציבורי והפוליטי, ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב לקדם תיקון לחוק באמצעות ח"כ אמיר אוחנה ממפלגתו. בשל לחץ החרדים והניסיון לא לקדם הצעות-חוק שנויות במחלוקת, הוחלט לדחות את קידום התיקון, וכעת המחנה הציוני יביא הצעה כזו להצבעה במליאה.

עוד בוואלה! NEWS:
"אין לי מה להסתיר": הנהג בתאונה הקטלנית בכביש 90 חשוד שצרך סמים
עופר ברקוביץ', הצעיר הירושלמי שהצליח לבלבל את המערכת
התותח חוזר הביתה: הוכרע גורלו של תותח הנפוליאונצ'יק הנדיר

מחאת קהילות הלהט"ב בכיכר רבין 22 ביולי 2018. ראובן קסטרו
ההפגנות של קהילת הלהט"ב למען לשוויון זכויות, יולי 2018/ראובן קסטרו

הצעת חוק נוספת שהוגשה במסגרת מבול החקיקה לטובת הלהט"ב מבקשת לאפשר לכל תא משפחתי, כולל הורים יחידנים, להיכלל בחוק האימוץ כך שיהיה להם מעמד שווה בזכות לאמץ. הצעות נוספות מבקשות להכיר בנישואים אזרחיים או לכל הפחות שהמדינה תיתן החזר הוצאות כספיות למי שנאלץ לערוך נישואים אלו מחוץ לישראל.

כך גם אחת ההצעות מבקשת לעגן את השוויון של הקהילה הלהט"בית בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, ולתקן את איסור הפליה על רקע זהות מגדרית כך שהחוק ייתן מענה לטרנסג'נדרים. עוד הצעה בחבילת החקיקה של מבקשת להכניס בתוכנית הלימודים של משרד החינוך את ערך השוויון להכרה באוכלוסיה הלהט"בית, ולהחמיר בחוק את הענישה בשל פשע שנאה על רקע נטייה מינית או זהות מגדרי.

ארבע מהצעות החוק יעלו כבר היום (רביעי) לדיון בקריאה טרומית במליאת הכנסת, וסיכוייהן לעבור קלושים ביותר לנוכח הרוב הקואליציוני. עם זאת, למהלך שתי מטרות עיקריות: להציף את הנושא לסדר היום תוך מתן לגיטימציה למאבק הלהט"בים ובנוסף להעמיד את הממשלה למבחן מול הבטחות לשינויים לטובת הקהילה הגאה.

עוד באותו נושא

"מתקפה מכוערת": כתובת נאצה על אנדרטה ללהט"ב שנרדפו בשואה

לכתבה המלאה
מחאת קהילות הלהט"ב בכיכר רבין 22 ביולי 2018. ראובן קסטרו
ההפגנות של קהילת הלהט"ב למען לשוויון זכויות, יולי 2018/ראובן קסטרו

כמעט כל חברי הכנסת של המחנה הציוני חתומים על ההצעות החוק, בהם חברי הכנסת יואל חסון, איציק שמולי, מרב מיכאלי, יעל כהן פארן, מיכל בירן, מרב מיכאלי, ציפי לבני, שלי יחימוביץ', סתיו שפיר, קסניה סבטלובה, מיקי רוזנטל, איילת נחמיאס ורבין, יוסי יונה, לאה פדידה, עמיר פרץ, איל בן ראובן, נחמן שי, חיליק בר, רויטל סויד ואיתן כבל.

מרכז האופוזיציה ח"כ חסון, מיוזמי המהלך, אמר לוואלה! NEWS כי "במחנה הציוני גאים בקהילה הגאה ושמחים להיות שותפים במאבקה לשוויון זכויות". לדבריו, "חבילת החקיקה שעמלנו עליה, היא התכנית המקיפה והמפורטת ביותר שאי פעם הוצגה על ידי סיעה בכנסת בנושא זכויות להט"ב. בישראל 2018 מגיע לכל לסבית, הומו, ביסקסואל, טרנס או טרנסית - ולמשפחותיהם - להרגיש בטוחים, רצויים ושווים בכל מקום בארץ".

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי הוסיף: "אנחנו מאמינים שכל בני האדם שווים, וכל האהבות שוות והגיע הזמן שגם החוק במדינת ישראל יכיר בכך". ראש האופוזיציה ח"כ לבני ציינה כי "מול ההפקרות, מול דברי הבלע וההסתה נגד קהילת הלהט"ב יש תשובה אחת: שוויון בחקיקה. התיקון האמיתי חייב להתבטא בחקיקה ובשינוי חברתי ופוליטי עמוק". בנוסף, בסיעה הפיקו חוברת מיוחדת לתוכה הוכנסו כל הצעות החוק, וזו תחולק לכל חברי הכנסת מהקואליציה והאופוזיציה, כולל את ראש הממשלה שצפוי לקבל כזו במהלך ההצבעות בכנסת.

כנס מפלגת העבודה בתל אביב, 22 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
"אנחנו מאמינים שכל בני האדם שווים". יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי/ניב אהרונסון

בתוך כך, במליאה צפוי להתקיים היום דיון "40 חתימות" במליאת הכנסת שיזמה "יש עתיד" יחד עם סיעות האופוזיציה על התיקון לחוק הפונדקאות שיאפשר גם לאבות יחידנים הליך פונדקאות בישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו יהיה חייב להשתתף בדיון, וביממה האחרונה, נעשו ניסיונות בסביבתו לדחות את הדיון למועד אחר, חרף התנגדותה של האופוזיציה, זאת בין היתר לטענת לשכת נתניהו בשל ישיבת הממשלה החריגה המתקיימת היום בעקבות פטירת השר דוד אזולאי.

הדיון צפוי להתקיים כמתוכנן בשעות הצהריים. וראש הממשלה צפוי להגיב במהלכו לטענות שיעלו נגדו באופוזיציה. במחנה הציוני אמרו כי "בימים האחרונים עמדנו מול לחצים רבים של ראש הממשלה ושליחו לבטל את דיון ה40 חתימות. ראש הממשלה נתניהו מוטרד מהסיטואציה שבו הוא צריך לספק תשובות להבטחות שהוא פיזר בקיץ האחרון לקהילה הגאה. אנחנו העברנו מסר ברור שאנו לא ניתן לזה יד".

חבר כנסת יואל חסון בלשכתו בכנסת 1 בנובמבר 2017. טל אנגלנדר
"במחנה הציוני גאים בקהילה הגאה ושמחים להיות שותפים במאבקה לשוויון זכויות". מרכז האופוזיציה יואל חסון/טל אנגלנדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully