וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופר ברקוביץ', הצעיר הירושלמי שהצליח לבלבל את המערכת

המועמד החילוני היחיד לראשות עיריית ירושלים הביס יריבים ותיקים ממנו בהם דייטש ואלקין. עם חוסר ניסיון בזירה הארצית וללא תמיכת נתניהו, העפיל ברקוביץ' לסיבוב השני בעזרת עבודת שטח וחריצות

עריכה: ניר חן

עופר ברקוביץ', צעיר המועמדים לראשות עיריית ירושלים שנחשב אנונימי ברמה הארצית עד כה, העפיל לסיבוב השני ובעוד שבועיים הוא יתמודד מול משה ליאון ראש בראש על ראשות העיר. היום כבר אפשר לומר שזו הפתעה.

עד לפני חודשים אחדים, רבים כלל לא האמינו כי יגיע לסוף המרוץ, כשברשימת המתמודדים השר זאב אלקין וחבר המועצה משה ליאון, שהתמודד כבר בבחירות הקודמות. ברקוביץ', שנחשב למועמד שסיכוייו נמוכים ואינו מוכר בזירה הארצית, הפך בירושלים אט אט למועמד מוביל, עם פעילים רבים ונמרצים ועבודת שטח.

עדיין לא ברור עד כמה התושבים מכירים את ברקוביץ', אך כפי שאמרה אחת המצביעות בקלפי, היא יודעת מספיק כדי להעדיף אותו על פני האחרים. ברקוביץ' עצמו אמר הבוקר (רביעי) בראיון למהדורת וואלה! NEWS כי הצלחתו הוכיחה "שהציבור הירושלמי לא מקבל הנחתות מלמעלה, שחיבור של חילונים, חרדים, ימנים, שמאלנים, מבוגרים וצעירים הוא מסר חזק מאוד לציבור הישראלי".

עוד בוואלה! NEWS:
- טלטלה בצפון, סנסציה בראשל"צ: תוצאות הבחירות מצפון לדרום
- "מאוכזב מזמיר, אך לא כועס": רון חולדאי שב ללשכת ראש העיר ת"א
- "הגעתי למסקנה שאתם כפויי טובה": ראש העיר שלא ידע להפסיד

עופר ברקוביץ בפתח ביתו 31 באוקטובר 2018. שי מכלוף, מערכת וואלה! NEWS
לא מוכר אבל גבר על כולם. ברקוביץ' בירושלים, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, שי מכלוף

ברקוביץ', בן 35, נולד בירושלים, ומתגורר בשכונת נחלאות בעיר עם אשתו דינה וילדיהם אריאל ויפתח. הוא שירת בחיל התותחנים והשתחרר בדרגת סרן. לאחר שחרורו, הקים ברקוביץ' את תנועת "התעוררות" בראשה הוא עומד היום ומטעמה התמודד לראשות העיר.

בבחירות ב-2008 זכתה התנועה, שהתמודדה יחד עם תנועת "ירושלמים" (התנועה שהקימה רחל עזריה, מ"ה), לשני מנדטים, וברקוביץ' כיהן ברוטציה במועצה במשך כשנתיים וחצי. לאחר מכן, בבחירות האחרונות ב-2013, זכתה התנועה לארבעה מנדטים, והצטרפה לקואליציה של ראש העירייה ניר ברקת. ברקוביץ' שימש כסגן ראש העיר והחזיק את תיק הפיתוח הכלכלי והתעסוקה והתרבות.

תנועת "התעוררות" פרשה לפני כשנה מהקואליציה, וברקוביץ' הצהיר על התמודדותו לראשות העיר. מי שהיה השותף הטבעי של ברקת, תקף אותו על ההסכם שחתם עם החרדים בנוגע לשכונות המעורבות בעיר. לדבריו, חל שינוי בהתנהלות ברקת ולכן החליטו בתנועה על פרישה מהקואליציה. נכון לכתיבת שורות אלה, "התעוררות" צפויה להיות הסיעה הגדולה ביותר, זאת, לאחר ש"דגל התורה" ו"אגודת ישראל" התפצלו אחרי עשרות שנים בהן רצו ברשימה משותפת.

עוד באותו נושא

תוצאות סופיות בירושלים: סיבוב שני ומפלה מוחצת לשר אלקין

לכתבה המלאה
מטה בחירות עופר ברקוביץ', 30 באוקטובר 2018. רוני כנפו
פעילות נמרצת בעיר. פעילים במטה ברקוביץ' חוגגים את העלייה לסיבוב השני, אמש/רוני כנפו
מטה ברקוביץ' נחל כישלון כשלא הצליח לקבל את תמיכת חברת הכנסת רחל עזריה (כולנו), שהתכוונה להתמודד ופרשה

ברקוביץ' ספג בין היתר ביקורת מצד מועמדים אחרים, כי הוא צעיר מדי וחסר ניסיון להתמודד עם ניהול עיר כמו ירושלים וכי הוא מתעסק בעיקר בצעירים ובסטודנטים ופחות במשפחות ובשכונות מחוץ למרכז העיר. אולם, נראה כי הוא הצליח להתגבר גם על הביקורת הזו - ובין היתר הדגיש את העובדה שהוא ירושלמי כל חייו. זאת, לעומת אלקין שעבר לעיר לפני הבחירות, וזכה לתמיכת ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש העיר הקודם ניר ברקת, וליאון שעבר מרמת גן לפני הבחירות הקודמות. כמו כן, הדגיש ברקוביץ' את העובדה כי הוא פעיל בעיר כבר שנים ארוכות, ופעל בתחומי פיתוח כלכלי בעיר ותרבות.

הכשלון הגדול והביקורת מול מטה עזריה

העובדה כי ברקוביץ' הוא המועמד החילוני היחיד, זיכתה אותו בבסיס תמיכה רחב של החילונים והמסורתיים, המהווים כשליש מהאוכלוסייה היהודית בעיר. האתגר היה מבחינתו לגייס גם תומכים מהציונות הדתית ואף מהמגזר החרדי. לפיכך, בקמפיין הוא כמעט ולא עסק במתיחות שבין המגזרים, אלא ניסה כמו היתר להציג את עצמו כמועמד שידאג לכולם.

מטה ברקוביץ' נחל כישלון כאשר לא הצליח לקבל את תמיכתה של חברת הכנסת רחל עזריה (כולנו), שהתכוונה להתמודד ופרשה. מצביעי תנועתה, "ירושלמים", קרובים יותר לעמדות "התעוררות" ועזריה אף אמרה זאת בעצמה. עם זאת, היא בחרה לתמוך באלקין ורשימתה התאחדה עם רשימתו. לא בטוח כמה ממצביעיה תמכו באלקין - אבל חיבור של עזריה עם ברקוביץ' יכול היה לחזק אותו. המהלך של עזריה גרר ביקורת על כך שברקוביץ' אינו מצליח ליצור שיתופי פעולה וחיבורים, דבר שעלול להקשות עליו אם ייבחר, שכן יצטרך להרכיב קואליציה עם סיעות רבות.

עופר ברקוביץ?, סגן ראש עיריית ירושלים. שרון גבאי,
בסיס תמיכה רחב של החילונים והמסורתים. ברקוביץ'/שרון גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully