וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוצח בבית הכנסת בפיטסבורג הואשם בפשע שנאה: "כל היהודים צריכים למות"

הרשויות הגישו כתב אישום חמור נגד רוברט באוורס, שרצח 11 בני אדם ופצע עוד שישה, והתבטא באנטישמיות לפני הטבח - ובמהלכו. העבירות נגדו עשויות להוביל לעונש מוות. "הוא לא רוצה שאף אחד יחיה", נשמע אחד השוטרים אומר ברשת הקשר בזמן הטבח

צילום: רויטרס

רוברט באוורס, שרצח 11 בני אדם בבית הכנסת בפיטסבורג, הואשם הלילה (ראשון) ב-29 עבירות, כולל שימוש בכלי נשק לשם ביצוע רצח. הוא יואשם גם בביצוע פשעי שנאה, בעקבות הטבח שאירע אתמול ומוגדר כמתקפה האנטישמית הקטלנית בתולדות ארצות הברית. התובע הכללי ג'ף סשנז אמר כי האישום נגד באוורס, בן 46, יכול להסתיים בעונש מוות.

באוורס נהג להתבטא ברשתות החברתיות באנטישמיות. דקות לפני הטבח, הוא צייץ ברשת החברתית gab כי HIAS, ארגון יהודי-אמריקני המסייע למהגרים, "מביא פולשים שהורגים את אנשיי", והוסיף: "אני לא יכול לשבת ולצפות בבני עמי נטבחים. אני נכנס". במהלך האירוע, לפי עדיה ראיה, הוא צעק "צריך להרוג את כל היהודים האלו".

הוא אף ביקר לאחרונה את הנשיא דונלד טראמפ ואמר כי הוא לא הצביע לו. לדבריו, הוא "מוקף ביהודונים".

לקריאה נוספת:
אחרי הטבח בבית הכנסת, היהודים כבר מתכוננים ל"משוגע הבא שיפתח באש"
טראמפ על הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג: "מעשה אכזרי של רשע טהור"
הקהילה היהודית בפיטסבורג בהלם מהטבח: "ייקח זמן לעכל את האסון"

רוברט בווארס החשוד כיורה שרצח 11 בני אדם בבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג, פנסילבניה 17.10.18. מערכת וואלה! NEWS
עשוי להיגזר עליו עונש מוות. בווארס/מערכת וואלה! NEWS

לפי גורמים ברשויות אכיפת החוק, באוורס, תושב העיר, נכנס אל בית הכנסת הקונסרבטיבי בשכונה היהודית סקווירל היל בסביבות השעה 10:00 (לפי שעון מקומי) בעת שבמקום התקיים טקס ברית מילה. הוא יצא כעבור כ-20 דקות, נתקל בשוטר שפתח בירי לעברו ושב למבנה.

היורה, שהיה חמוש ברובה חצי-אוטומטי מסוג AR-15 ובאקדחים, התבצר בבית הכנסת, ובינו לבין השוטרים והכוחות המיוחדים התנהל משא ומתן, בטרם נכנע ונתפס בקומה השלישית. ה-FBI מנהל את החקירה, שממנה עלה כי כלי הנשק נרכשו כחוק.

"החשוד מדבר על כך ש'כל היהודים האלו' צריכים למות", נשמע אחד השוטרים בזירה אומר ברשת הקשר, בזמן הטבח. "אנחנו עדיין מתקשרים עמו". שוטר אחר נשמע אומר זמן קצר לאחר מכן כי היורה מדבר על להרוג יהודים. "הוא רוצה שאף אחד מהם יישאר בחיים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

האזינו לרשת הקשר המשטרתית בזמן הטבח

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בית הכנסת "עץ החיים" מחולק לשלוש קהילות. מייקל אייזנברג, שעמד בראש בית הכנסת, אמר כי המשטרה בדרך כלל נוכחת בבית הכנסת בתקופת החגים. "ביום כמו היום, הדלת פתוחה, זה טקס דתי, אתה יכול להיכנס ולצאת", אמר. לדבריו, בשעה שבה אירע הטבח, בית הכנסת מכיל בדרך כלל עשרות אנשים, שחלקם עורכים את תפילת השבת במרתף וחלקם לומדים תורה.

אנשים מתאספים בזירת הטבח בפיטסבורג 28 באוקטובר 2018. רויטרס
הקהילה היהודית בעיר מזועזעת. טקס זיכרון בפיטסבורג, הלילה/רויטרס

הטבח גרם לזעזוע בקהילה היהודית ובארצות הברית בפרט, והעלה מחדש את השיח על הקלות שבה ניתן לרכוש כלי נשק במדינה, כשבוע וחצי לפני הבחירות לקונגרס ויממה בלבד אחרי שנתפס חשוד בשליחת חבילות נפץ לבכירים דמוקרטים ולמבקריו של הנשיא דונלד טראמפ, שמאשימים אותו בהלהטת היצרים.

התובע המחוזי של מערב פנסילבניה סקוט בריידי אמר כי "מעשיו של רוברט באוורס מייצגים את הנורא שבאנושות. אנחנו משקיעים את כל המשאבים על מנת לחקור את פשע השנאה". סוכן ה-FBI בוב ג'ונס שמוביל את חקירת התקרית מאמין כי באוורס פעל לבדו והוסיף: "אין לנו מידע על כך שהחשוד היה מוכר לרשויות החוק עד היום".

בעקבות הטבח, הוגברה האבטחה סביב מוסדות יהודיים ברחבי ארצות הברית, כולל בניו יורק ובלוס אנג'לס.

תושבים מודאגים אחרי הטבח בבית הכנסת עץ החיים בפיטסבורג 27 באוקטובר 2018. AP
בבית הכנסת היו עשרות מתפללים בעת הטבח. תושבים בזירת הרצח, אתמול/AP

טראמפ ובכירים אחרים בממשלו גינו את הרצח, וטראמפ רמז כי אילו הייתה בבית הכנסת אבטחה ייתכן שהיה ניתן למנוע את הטבח. הוא דחה את הקשר בין האירוע לזמינות כלי הנשק ברחבי המדינה. במהלך הלילה הוא אמר כי הוא יבקר בפיטסבורג בקרוב והורה על הורדת הדגלים לחצי התורן למשך שלושה ימים.

הלילה הוא אמר כי הטבח הוא "מעשה אכזרי של רצח המוני ורשע טהור" ואמר כי "יש לגנות אנטישמיות ולהתעמת איתה בכל מקום שבו היא מופיעה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה אתמול את האירועים. "לבי נשבר, הזדעזעתי מההתקפה על בית הכנסת בפיטסבורג", אמר. השר נפתלי בנט המריא לפיטסבורג כדי לסייע לקהילה.

בית הכנסת "עץ החיים", פיטסבורג, פנסילבניה, ארצות הברית. רויטרס
כאלף איש השתתפו בעצרת הזיכרון/רויטרס

כאלף בני אדם הגיעו הלילה לעצרת לזכר קורבנות. הם עמדו כשעה וחצי בגשם שוטף בשכונת סקווירל היל, מחזיקים בידם האחת מטרייה וביד השנייה נר לזכרם של הנרצחים. בפינת הרחובות הניחו חברי הקהילה נרות נשמה וקראו פסוקי תפילה. גם מושל פנסילבניה, ראש עיריית פיטסבורג, מנהיגי דת נוצרים ופעילים בעד בקרת נשק השתתפו בעצרת.

במהלך העצרת הגיע גם הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, דני דיין, לזירת הרצח והוא צפוי להשתתף בלוויות הנרצחים ובאירועי אבל ציבוריים. כמו כן, יפגוש את מושל פנסילבניה, ראש עיריית פיטסבורג ואת הקהילה היהודית ומנהיגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully