וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג: "מעשה אכזרי של רשע טהור"

28.10.2018 / 7:41

נשיא ארה"ב הודיע כי ייסע לזירת הירי בבית הכנסת "עץ החיים" שבו נרצחו 11 בני אדם ויוריד את הדגל בבית הלבן לחצי התורן. "יש לגנות אנטישמיות ולהתעמת איתה בכל מקום", אמר. רעייתו מלאניה טראמפ: "האלימות חייבת להיפסק"

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הלילה (ראשון) כי הוא ייסע לזירת הטבח בפיטסבורג, פנסילבניה, שבו נרצחו 11 בני אדם בבית הכנסת "עץ החיים". בנאומו בפני כנס חקלאי העתיד של צעירי אמריקה, אמר טראמפ כי הטבח הוא "מעשה אכזרי של רצח המוני ורשע טהור" ואמר כי "יש לגנות אנטישמיות ולהתעמת איתה בכל מקום שבו היא מופיעה". בנוסף לכך, הוא הודיע על הורדת דגל ארצות הברית בבית הלבן לחצי התורן עד ה-31 באוקטובר.

היורה, רוברט בווארס בן ה-46, התפרץ אל בית הכנסת הקונסרבטיבי שבשכונה היהודית "סקווירל היל", ופתח באש לעבר המתפללים בקריאת "כל היהודים האלה צריכים למות". אחר כך הוא יצא, ניהל חילופי אש עם השוטרים, ושב אל המבנה, שם הוא התבצר תוך שהתנהל בינו לבין המשטרה משא ומתן. הוא נתפס לבסוף בקומה השלישית של המבנה. זמן קצר לפני שפתח במסע הירי, הוא פרסם פוסטים בגנות יהודים.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בכנס חקלאי העתיד 28 באוקטובר 2018. רויטרס
ייסע לזירת הטבח. טראמפ, הלילה/רויטרס

אמש אמר טראמפ בהצהרה שמסר בשידור חי כי לטבח יש קשר פעוט בלבד עם חוקי הנשק, אך "צריך להקשיח את החוקים ולהביא את עונש המוות למי שעושה משהו כזה בבית תפילה, בבית כנסת או בכנסייה". במהלך הלילה טראמפ אמר כי הוא יגיע לביקור בעיר, אך לא ציין את המועד המדויק של הביקור.

טראמפ, שנשאל לגבי הפיקוח על מכירת כלי נשק, השיב כי "אם הייתה אבטחה בפנים, התוצאות אולי היו שונות" והדגיש כי "כוחות הביטחון עשו עבודה מצוינת".

עוד באותו נושא

דיווחים: שמונה הרוגים מירי בבית כנסת בפיטסבורג; החשוד נעצר

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ 27 באוקטובר 2018. אי-פי, AP
"זה כל כך מצער". טראמפ, אמש/AP, אי-פי

"דיברתי עם ראש העיר, ולראות את זה קורה שוב ושוב זה כל כך מצער", הוסיף. "תראו את האלימות בעולם, יש אלימות בכל העולם. בכל פעם שחושבים שזה נגמר זה חוזר עם עוד משוגע. כשמישהו עושה משהו כזה הוא צריך לקבל עונש מוות".

רעייתו, מלאניה טראמפ, צייצה בטוויטר כי "שובר את ליבי לקרוא את החדשות" ו"האלימות חייבת להיפסק. מי ייתן והאל יברך, ינחה ויאחד את ארצות הברית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמר כי לבו נשבר וכי הוא הזדעזע מהאירוע. "כל עם ישראל מתאבל עם משפחות הנרצחים", הוסיף. "אנחנו עומדים לצד הקהילה היהודית בפיטסבורג וכל העם האמריקני בפני האכזריות האנטישמיות הנוראה הזו, וכולנו מתפללים להחלמה מהירה של הפצועים".

(עדכון ראשון: 20:51)

זירת הירי בבית כנסת "עץ החיים" בפיטסבורג פנסילבניה 27 באוקטובר 2018. רויטרס, רויטרס
לפחות שמונה נהרגו. זירת הירי בפיטסבורג, היום/רויטרס, רויטרס
בית כנסת "עץ החיים" בפיטסבורג פנסילבניה. מערכת וואלה! NEWS
החשוד פתח באש לעבר המתפללים. בית הכנסת "עץ החיים"/מערכת וואלה! NEWS
שוטרים וצוותי רפואה בזירת הירי בבית כנסת בעיר פיטסבורג, ארה"ב, 27 באוקטובר 2018. AP
שוטרים וצוותי רפואה בזירת הירי בפיטסבורג, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully