וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת הביטחון מאשרת: כשל במערכת גרם לשיגור הרקטות לבאר שבע ולגוש דן

24.10.2018 / 19:00

ממידע שהגיע לידי מערכת הביטחון עלה כי שיגור הרקטות לפני שבוע לעבר ישראל לא היה מכוון מצד חמאס אלא בשל פגיעת ברק במערכת החשמלית שהובילה להפעלתה. בנוסף התברר כי לארגון הטרור קיימות מערכות חשמליות להפעלה מרחוק של רקטות לטווחים שונים כדי לתזמן התקפות

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניב מעוז

לאחר בחינת אירוע שיגור הרקטות מרצועת עזה לעבר באר שבע וגוש דן לפני יותר משבוע עלה כי מכת ברק שפגעה במערכת חשמלית היא שהפעילה את משגרי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל.

במערכת הביטחון קיבלו את הגרסה כי לא הייתה יד מכוונת שהפעילה את משגרי הרקטות, אלא תקלה, ולפיכך חמאס לא איבד את הרסן שהטיל על עצמו בכל הקשור לירי תלול מסלול לעבר ישראל למעט הטרור על הגבול והפרחת בלוני טרור.

לפני שבוע שוגרו שתי רקטות מעל לטווח של 40 ק"מ האחת לעבר באר שבע והשנייה לאזור גוש דן. אחת הרקטות פגעה ישירות בבית קרקע בבאר שבע והמשפחה ניצלה באורח נס לאחר שרצה להסתתר בחדר הממ"ד.

עוד בוואלה! NEWS
יורש העצר הסעודי: "רצח העיתונאי לא מוצדק - האחראים ייענשו"
מעטפות נפץ נשלחו לאובמה ולבית הזוג קלינטון בניו יורק
ח"כים בליכוד עזבו הצבעה נגד הנכים, בקואליציה זעמו: לכו קיבינימט

פגיעת רקטה שנורתה מרצועת עזה בבית בבאר שבע, 17 באוקטובר 2018. רויטרס
כשל טכני. הבית שנפגע מפגיעת רקטה בבאר שבע, שבוע שעבר/רויטרס

רק שני ארגוני טרור ברצועת עזה, חמאס והג'יהאד האיסלאמי, מחזיקים ברקטות לטווח שכזה, אך אף אחד מהם לא לקחת אחריות על השיגורים. בצה"ל ביצעו תקיפה רחבה בתגובה לשיגורים, שכללה פגיעה ב-20 יעדים שונים ביניהן מטרות ימיות ותשתיות טרור של החמאס.

אירוע שיגורי הרקטות הביא לקיום שיח מקצועי-ביטחוני על המענה ההגנתי, בדגש על אזור הדרום הנפיץ למרות שלא הייתה יד מכוונת של חמאס לשגר את הרקטות. ממצאי הבדיקה הובילו לחשיבה מחודשת בכל הקשור למדיניות העתידית בהגנה על העורף הישראלי.

מתוצאות הבדיקה של המערכת החשמלית שמפעילה את משגרי הרקטות ניתן בנוסף ללמוד כי לארגוני הטרור ישנן מערכות חשמליות להפעלה מרחוק של רקטות לטווחים שונים כדי לתזמן התקפות על העורף ולא רק משגרי רקטות בהפעלה ידנית או באמצעות שעוני עצר.

עוד באותו נושא

רקטות נפלו בבית בבאר שבע ומול גוש דן; הרוג בתקיפות צה"ל בעזה

לכתבה המלאה
הרס כתוצאה מתקיפות צה"ל בעזה. רויטרס
הריסות ברצועת עזה כתוצאה מהתקיפה של צה"ל בתגובה לשיגור הרקטות, שבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully