וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורש העצר הסעודי: "רצח העיתונאי לא מוצדק - האחראים ייענשו"

24.10.2018 / 17:53

לראשונה, הגיב בן סלמאן לרצח העיתונאי הסעודי, וזאת לאחר שיחה עם ארדואן. "אנו פועלים בשיתוף פעולה עם טורקיה", אמר. המנהיגים דנו בצעדים שיש לנקוט במסגרת חקירת הפרשה

עריכת וידאו: ניר חן

יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, גינה היום (רביעי) את רצח העיתונאי ובן ארצו ג'מאל חאשוקג'י באיסטנבול והבטיח להעמיד לדין את האחראים. דבריו, שנאמרו בפורום כלכלי בריאד והיו תגובתו הראשונה מאז שריאד הודתה ביום שבת כי מבקר השלטון מת, הגיעו ברקע החשש שהוא עצמו אחראי לרצח שגרם למשבר בין הממלכה לבין בעלות בריתה במערב.

הנסיך הצעיר, שעוד לפני מותו של חאשוקג'י נקשר למהלכים שנויים במחלוקת כמו המלחמה בתימן והמצור על קטאר, אמר כי היה זה "פשע מרושע שאותו לא ניתן להצדיק". הוא הבטיח כי "האחראים לרצח הזה יעמדו לדין. בסוף, הצדק ינצח".

רבים מטילים ספק בגרסה הסעודית שלפיה יורש העצר לא היה מעורב במבצע המורכב, מאחר שבין 15 האזרחים הסעודים שהיו בקונסוליה באיסטנבול ב-2 באוקטובר היו מקורביו. כולם נעצרו, יחד עם עוד שלושה אנשים שזהותם לא ידועה.

יורש העצר הסעודי מוחמד סלמאן, נואם בנאום "יוזמת ההשקעות העתידית" בריאד. רויטרס
"האחראים ייענשו". יורש העצר הסעודי, הערב/רויטרס

הוא גם אמר כי הממלכה שומרת על שיתוף פעולה עם טורקיה, שעם נשיאה רג'פ טייפ ארדואן שוחח מוקדם יותר היום. שתי המדינות הסוניות חלוקות על שורת נושאים, בראשם התמיכה בתנועות אסלאמיסטיות במזרח התיכון, ומוקדם יותר השנה אף אמר יורש העצר כי טורקיה היא חלק מ"משולש הרשע" עם איראן ועם ארגוני הג'יהאד הסוניים.

"רבים מנסים לרכוב על המצב הכואב הזה כדי ליצור קרע בין ערב הסעודית לבין טורקיה", אמר בן סלמאן. "אני רוצה להעביר להם מסר - את לעולם לא תצליחו בכך. לעולם לא יהיה קרע".

עוד באותו נושא

ארדואן: רצח העיתונאי הסעודי היה מתוכנן, אנחנו דורשים תשובות

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
תמונתו האחרונה של חאשקוג'י בכניסה לקונסוליה בה נרצח/מערכת וואלה, צילום מסך

ארדואן אמר אתמול כי הרצח "הברברי" של העיתונאי בקונסוליה באיסטנבול תוכנן ימים מראש. בנאום שנשא בפני חברי מפלגתו בפרלמנט, הוא דרש מריאד לספק הסברים אמינים למותו של מבקר השלטון. היום הוא שב על הבטחתו להעמיד לדין את כל האחראים, מהאדם שהורה על חיסולו של חאשוקג'י, ועד אלו שעשו זאת בפועל.

נשיא טורקיה, ארדואן נואם בפרלמנט, 23 באוקטובר 2018. AP
מבקש תשובות מריאד. ארדואן בפרלמנט, השבוע/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully