וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן על הארכת ההסכם: לא נדון עם ישראל על הריבונות בנהריים

שר החוץ הירדני אמר בראיון לטלוויזיה מקומית כי עמאן לא תדון עם ישראל על ביטול הנספחים בהסכם השלום בנושא הריבונות בנהריים ובצופר. דבריו מגיעים אחרי שנתניהו אמר כי הצדדים ייכנסו למשא ומתן על החלטתו של המלך עבדאללה

צילום: עריכה: יאיר דניאל

יממה אחרי הצהרת נתניהו, שר החוץ הירדני איימן א-ספאדי אמר הערב (שני) בראיון לטלוויזיה מקומית כי עמאן לא תדון עם ישראל על הריבונות בנהריים ובצופר. א-ספאדי הוסיף בראיון לטלוויזיה מקומית כי אם יהיו התייעצויות - הן יהיו רק על אופן מימוש הנסיגה מהנספחים, זאת, יום אחרי שהודיע המלך עבדאללה על החלטתו לעשות כן.

דבריו של א-ספאדי מגיעים אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי ישראל תיכנס למשא ומתן עם ירדן בנוגע להחלטה. במסגרת הסכם השלום, שנחתם באוקטובר 1994 נחתם גם נספח הקובע כי על ירדן לאשר מחדש לאחר 25 שנה את החכרתם של שני אזורים לישראל - אי השלום בנהריים בצפון, ומובלעת צופר בדרום. השטחים עצמם הם מובלעות ישראליות בשטח בריבונות ירדנית, ומאז שנחתם ההסכם ישראלים יכולים להיכנס ולצאת מהם בקלות, ולעבד שם שטחים חקלאיים.

בנאומו באזכרה הממלכתית לראש הממשלה יצחק רבין אמר נתניהו כי הוא ידון עם ירדן בנוגע למימוש אופציה זו והוסיף כי "אין ספק, בראייה כוללת, שההסכם כולו הוא נכס חשוב לשתי המדינות".

עוד בנושא:
"כבר לא מצפים לכלום": הורי הנרצחות בנהריים זועמים על הודעת עבדאללה
נתניהו בטקס הזיכרון ליצחק רבין: "נדון על הארכת ההסכם עם ירדן"
אחרי 24 שנים: ירדן הודיעה על ביטול חלק מהסכם השלום עם ישראל

שר החוץ של ירדן איימן א-ספדי. אי-פי, AP
איימן א-ספדי/AP, אי-פי
תחנת הכח בנהריים, בצד הירדני. אלי אשכנזי
נהריים/אלי אשכנזי

הצהרתו של עבדאללה כי הוא יבטל את הנספחים מגיעה אחרי לחץ ציבורי כבד עליו שיבטל את הסעיפים וישיב את הריבונות לירדן. עבדאללה כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "ההחלטה שלנו לבטל את הנספחים היא מתוך התלהבותנו לקחת את כל ההחלטות שישרתו את ירדן והירדנים". לשני הצדדים יש שנה לדון בכך לפני כניסת ההחלטה לתוקף.

עבדאללה מלך ירדן - 21 אוקטובר 2018. רויטרס
המלך עבדאללה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully