וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנו בפתחה של מגפה": ויכוח חריף במהלך דיון על החצבת בכנסת

22.10.2018 / 13:15

ח"כ מילנובסקי הפנתה אצבע מאשימה לחברה החרדית על אי-התחסנות למחלת החצבת, וח"כ מועלם השיבה לה כי "זה דיון מקצועי, ולא פוליטי". במהלך הדיון דיווחו נציגי קופות החולים על מחסור בחיסונים, ומנכ"ל משרד הבריאות מחה: "אתם נותנים חיסונים מיותרים, תעשו עבודה מקצועית"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: תום זואילי

ויכוח חריף פרץ הבוקר (שני) בין ח"כ יוליה מילנובסקי (ישראל ביתנו) וח"כ שולי מועלם (הבית היהודי), בדיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת על התפשטות החצבת. מילנובסקי הפנתה אצבע מאשימה לחברה החרדית ואמרה כי סירוב הורים חרדים לחסן את ילדיהם מסכן את הציבור. מועלם השיבה כי "אי אפשר שלא למחות על הבורות כאן. זה דיון מקצועי, ולא פוליטי".

ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) מיוזמות הדיון, הזהירו במהלכו כי "אנו נמצאים בפתחה של מגפה", וקראה לרבנים להוציא קול קורא לחסן את הילדים.

נציגי קופות החולים על מחסור חמור בחיסונים הניתנים לאזרחים שנמצאים בסיכון לחשיפה למחלה. ראש אגף רפואה בשירותי בריאות כללית, דורון נצר, אמר כי "נכון להבוקר אנחנו בלי חיסונים, המלאי יאזול עד יום שישי". בתגובה אמר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו כי "המוצר אכן במחסור אך מיועד לאוכלוסייה ספציפית. אתם נותנים חיסונים מיותרים, תעשו עבודה מקצועית".

עוד בוואלה! NEWS:
חולה חצבת התגלה בטיסה מאילת לת"א; משרד הבריאות קורא להיבדק
"ילד חולה מדביק עשרה": כך הפכה החצבת ממחלה נכחדת - למכת מדינה
הורים לילדים שאושפזו בשניידר הוזהרו: ייתכן שילדיכם נחשפו לחצבת

גב של תינוק מכוסה בפריחה של חצבת. ShutterStock
תינוק חולה בחצבת/ShutterStock

בראשית הדיון התייחס פרופ' גרוטו להתפשטות המחלה ואמר "המחלה קיימת רק בבני אדם ולכן אם כולם יתחסנו היא תעלם. הסיבה שהחצבת לא נעלמה היא אנשים שלא מתחסנים". עוד הוסיף כי "בישראל 95% מתחסנים. אחוז כזה בכל מקום היה יכול לתת לנו שקט, הבעיה היא שיש ריכוזי אוכלוסייה שבהם האחוז עומד על פחות מ-90%, שם יכולה לקרות התפרצות".

מאז תחילת שנת הלימודים חל זינוק חד במספר חולי החצבת בישראל. בנוסף למאות מקרים שנספרו מתחילת השנה, דיווחה לשכת הבריאות המחוזית בתל אביב על חולה חצבת שעלה על טיסת "טורקיש אירליין" 788, שיצאה מטורקיה לישראל.

נוסעי הטיסה התבקשו ליידע טלפונית את הרופא המטפל, במידה שמי מהם פיתח מחלת חום או פריחה. זאת, בדגש על קבוצות הסיכון - תינוקות מתחת לגיל שנה, נשים הרות ואנשים הסובלים מליקויים במערכת החיסון או מקבלים טיפול המדכא את מערכת החיסון.

ביום חמישי האחרון, הגיע סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן וראשי משרדו לבית הספר היסודי "המשתלה" שבצפון תל אביב כדי להתחסן בפני שפעת. במהלך האירוע, התייחס סגן השר לשאלת וואלה! NEWS לסוגיית התפרצות החצבת, ואמר כי בין האפשרויות לטיפול בנושא נשללת האפשרות לשלול זכויות מהורים שמסרבים לחסן את ילדיהם. גורם ממשרדו ניסה להבהיר למה התכוון השר והוסיף: "בעבר הועלו מספר הצעות חוק של ח"כ שהציעו להקטין מענקי הלידה להורים שיסרבו לחסן את ילדיהם, במקרים חריגים יכול להיות שנאמץ חלק מהצעות החוק", אמר הגורם.

(עדכון ראשון: 12:50)

עוד באותו נושא

"ילד חולה מדביק עשרה": כך הפכה החצבת ממחלה נכחדת - למכת מדינה

לכתבה המלאה
התפשטות החצבת ועדת העבודה והרווחה. נועם ריבקין, דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
מתוך הדיון בוועדה בכנסת/מערכת וואלה! NEWS, נועם ריבקין, דוברות הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully