וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחבורה ציבורית בשבת - ושחקן ערבי בבית"ר: עימות המועמדים בי-ם

השר זאב אלקין, סגן ראש העירייה יוסי דייטש, חברי המועצה עופר ברקוביץ ומשה ליאון וכן אבי סלמן ענו על שאלות בנושאי תעסוקה, הייטק, יוקר המחייה, חברה, דיור, תרבות, דת ושבת. בעימות, אותו יזם אראל מרגלית, ניסו המועמדים לגייס קולות נוספים כדי לעלות לסיבוב השני

צילום: JVP, עריכה: איתי עמרם

שבוע וחצי לקראת הבחירות ברשויות המקומיות, הערב (ראשון) נפגשו חמישה מבין המועמדים לראשות עיריית ירושלים לעימות נוסף. מדובר באחד משורת עימותים ופאנלים שבהם משתתפים המועמדים בחודש האחרון בניסיון לגייס כמה שיותר מצביעים ולעלות לכל הפחות לסיבוב השני.

השר זאב אלקין, סגן ראש העירייה יוסי דייטש, חברי המועצה עופר ברקוביץ ומשה ליאון וכן אבי סלמן ענו על שאלות בנושאי תעסוקה, הייטק, יוקר המחייה, חברה, דיור, תרבות ודת ושבת, בעימות שייערך בהנחיית העיתונאית מזל מועלם וחבר הכנסת לשעבר אראל מרגלית.

ליאון התייחס למצב במזרח העיר ואמר כי צריך להקים מינהלת בעירייה לטיפול בנושא. "ברגע שהממשלה הכריזה על ירושלים מאוחדת, כלומר תושבי מזרח ירושלים יקבלו את אותם תנאים שיקבלו תושבי מערב העיר. לצערי הרב עשרות שנים יש הזנחה פושעת בכל הקשור לתושבי מזרח ירושלים לתשתיות. צריך להקים מינהלת מיוחדת שתטפל בכל הפיגורים והתשתיות של מזרח העיר".

עוד בוואלה! NEWS:
איפה מצביעים ולמי יש שבתון: הבחירות לרשויות המקומיות | מדריך
השחתת רכבים וירי: המלחמה סביב הבחירות המקומיות במגזר הערבי
כמה נשים מתמודדות ומי המבוגר ביותר? כל הנתונים על הבחירות המקומיות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העימות בירושלים, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

דייטש התייחס לשאלה על ייצוג נשים ברשימתו, אגודת ישראל. "אין לנו נשים ברשימה. באותה מידה תשאלי את הבית היהודי כמה שמאלנים יש להם ברשימה. אתם לא חייבים להסכים אותי". אלקין התייחס לאותו נושא ואמר כי "50% אצלנו הן נשים. יכולתי להתמודד ברשימת הליכוד, רשימה של 11 גברים, וויתרתי".

לשאלה אם הם תומכים בתחבורה ציבורית בשבת במימון העירייה, השיבו המועמדים בשלילה. ברקוביץ' אמר כי "אם זה היה תלוי בנו הייתה תחבורה מוגבלת בצירים מסוימים. אך האם תהיה בירושלים? לא". ליאון אמר כי "סטטוס קוו הוא חשוב, הסטטוס קוו בירושלים הוא מילת קודש ולכן לא יהיה". גם השר אלקין הציג עמדה דומה. "לא תהיה תחבורה ציבורית בשבת בירושלים. ירושלים לא תהיה תל אביב ולא תהיה בני ברק".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העימות בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלקין, ליאון ודייטש התחמקו מלהשיב לשאלה האם שחקן ערבי יכול לשחק בבית"ר ירושלים. אלקין אמר כי "לא אקבע לבית"ר, מה שהיא תחליט". ליאון הסביר כי אינו "מנהל של בית"ר", ודייטש אמר "אני לא מבין בבית"ר, לא מבין בכדורגל". ברקוביץ' השיב כי אין בעיה עם שחקן ערבי, וסלמן אמר כי "במציאות של ימינו זה לא מתאים".

בירושלים ישנם כ-638 אלף בעלי זכות בחירה, כאשר כ-40% מהם הם תושבי מזרח העיר שכמעט ואינם מצביעים. על מנת לנצח בסיבוב הראשון, צריך לזכות ב-40% מהקולות, אך הסיכויים שמישהו מהמועמדים יצליח במשימה כאשר ישנם ארבעה מועמדים בולטים, נמוכים ביותר. בינתיים, מנסים המועמדים להראות כי הם אינם משתייכים למגזר כזה או אחר, ומנסים להראות כי הם זוכים לתמיכה מכלל הציבור הירושלמי.

(עדכון ראשון 19:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully