וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחתת רכבים וירי: המלחמה סביב הבחירות המקומיות במגזר הערבי

12.10.2018 / 12:01

ירי לעבר מועמד מקלנסואה ועשרות מידיי אבנים בקטטה המונית בין פעילים יריבים, הם רק דוגמאות לאלימות הגוברת במגזר הערבי ברקע הבחירות הקרובות. "נוכחות המפלגות המתונות נחלשה והחמולות מכתיבות את הטון", אומרים מומחים. אחרים תולים אחריות במועמדים: "שינהלו שיח שקט"

עריכת וידאו: ניר חן

הבחירות לרשויות המקומיות יתקיימו בעוד כשבועיים וביישובים הערבים מתורגם המתח לקראת זהות המנצחים לאלימות כמעט יומיומית. כך למשל בקלנסואה אלמונים רכובים על טרקטורון, ירו צרורות מרוב M-16 לעבר ביתו של אחד מהמועמדים. בני משפחתו ששהו באותה העת בבית לא נפגעו במזל. בכפר מנדא עשרות משתתפים השליכו אבנים, השחיתו כלי רכב ומבנים וירו זיקוקים בקטטה המונית על רקע הבחירות. רבים מתושבי המקום נפצעו ושבעה בני אדם נעצרו. בכפר פרדיס יורים בני המחנות היריבים המתגוררים זה בסמיכות לביתו של זה, כמעט על בסיס יומיומי.

"מספר שעות לאחר הגשת המועמדות שלי נרצחו שני בני דודים שלי", טוען תושב הכפר ראמה, פראג' עטור, שעתר השבוע לביהמ"ש המחוזי בחיפה יחד עם שניים מחברי רשימת "השינוי" שהוא עומד בראשה. הוא טען כי בשל הטרגדיה, החמיץ הזדמנות לתקן את הטפסים שהגיש בשעה האחרונה טרם תום המועד הקבוע לכך, בעצמו, כי עורך דין חשש לייצג אותו, וכך קרה שועדת הבחירות פסלה את רשימתו ואת מועמדותו לראשות המועצה.

"בגלל נסיבות האימה והפחד שפוקד את תושבי ראמה", יש חשש כבד לפגיעה במועמדים חדשים ואף לפגיעה בתומכים במועמדים חדשים. הוא הלין כי "זה המצב הקיים בכפר - השתלטות מועמד יחיד", ובדיון אמש (שלישי) קבל על אלימות, ירי, זריקת רימונים ועוד. נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, השופט רון שפירא, דחה אמש את העתירה בשל הפגמים באופן הגשת המועמדות. עם זאת, הורה להעביר את פרוטוקול הדיון למחוז צפון של משטרת ישראל, כדי שתיחקר תלונתו של עטור בכל הנוגע להפעלת אלימות ולחצים פסולים עליו ועל מועמדים אחרים, זאת כדי שיסירו מועמדותם.

"אינני מביע עמדה לגבי אמיתות הטענה", הבהיר, אך הוסיף "זוהי טענה הראויה להיחקר בהיותה טענה לביצוע עבירות פליליות" וכן כי "מובן כי אם חלה התערבות בהליך הבחירות בדרך של ביצוע עבירות פליליות, איומים, אלימות וכיוצא בזה, עניין זה יכול להיות עילה לביטול תוצאות בחירות בהתאם להוראות החוק".


עוד בוואלה! NEWS:
- בין הפלילי לפופולרי יושב מלך: שרשרת החסינות של נתניהו
- "מבקש גזר דין מוות": הוארך מעצר החשוד ברצח אשתו בנתניה
- משחקי חתול ועכבר: חמאס ינסה להגביר את האש - למרות המחיר שישלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully