וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 88 יום בשבי: דאעש שחרר שישה דרוזים שנחטפו בדרום סוריה

סוכנויות הידיעות ויואב איתיאל

20.10.2018 / 18:42

השישה נחטפו כחלק מהמתקפה הקטלנית של הארגון על מחוז א-סווידא ביולי האחרון. על פי ארגוני זכויות אדם, שחרורם הוא חלק מעסקה במסגרתה צפויים להשתחרר כ-60 משבויי הארגון בסוריה, ובתמורה ישלם משטר אסד כופר של כ-27 מיליון דולר לארגון הקיצוני

צלמים זמניים מורשים

ארגון דאעש שחרר שתי נשים וארבעה ילדים דרוזים שנחטפו על ידיו בחודש יולי האחרון במחוז א-סווידא שבדרום סוריה. השישה תועדו שבים לביתם ומתאחדים עם בני משפחתם לאחר כשלושה חודשים של שבי.

על פי המרכז הסורי לזכויות אדם, שחרורם של השישה הוא חלק ראשון בעסקה שתביא לשחרורם של 60 משבויי דאעש בסוריה בתמורה לכופר המוערך בכ-27 מיליון דולר - אותו משלמת ממשלת סוריה. ראש המרכז, רמי עבד א-רחמן, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי שחרורים נוספים צפויים "בימים או בשעות הקרובות". פעילים נוספים נקבו במספר של 21 נשים וילדים נוספים הצפויים להשתחרר בימים הקרובים.

לקריאה נוספת:
המתקפה נגד הדרוזים בסוריה: "דאעש חטף עשרות נשים וילדים"
עשרות נשים וילדים: דאעש פרסם תיעוד משבי הדרוזים מדרום סוריה
הדרוזים בסוריה מתחילים להתחמש אחרי הטבח הקטלני: "זה כמו סיוט"

עשרות נשים וילדים שנחטפו על ידי דאעש במחוז סווידא שבסוריה. מערכת וואלה! NEWS
הנשים והילדים שנחטפו יושבים בצפיפות זה ליד זו. מתוך תיעוד שפרסם ארגון דאעש/מערכת וואלה! NEWS

השישה הם חלק מקבוצה של כ-30 דרוזים, בעיקר נשים וילדים, שנחטפו על ידי דאעש במתקפה הקטלנית, ורובם נותר בשבי הארגון הקיצוני. לצד החטיפות, יותר מ-250 בני אדם נהרגו במתקפה המתואמת של הארגון על העיר סווידא וכפרים נוספים במחוז. זו הייתה אחת המתקפות הקטלניות ביותר שאירעו בסוריה מאז החלה המלחמה ב-2011.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות SANA, הנשים ששוחררו תיארו בתנאים הקשים לאורך 88 ימי השבי, בהם סבלו ממחלות, רעב ותנאי מזג אוויר קשים. במהלך השבי מתה אחת מהשבויות ממחלה, ושניים נוספים - גבר ואישה, נורו למוות. ארבע נשים אחרות הצליחו לברוח מהשבי.

אחת הנשים שיתפה כתבים בתחושותיה לאחר השחרור: "אני שמחה מאוד. האושר שלי רב, אבל הוא יכול היה להיות גדול יותר אם היו משחררים גם את בני יחד איתי", אמרה. אשה נוספת סיפרה לטלוויזיה הסורית: "היינו בטוחים שנשתחרר, אבל היינו כל כך מיואשים שקיווינו שהתקרה תיפול עלינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אשה דרוזית וילדיה לאחר השחרור משבי דאעש, סווידא, סוריה, אוקטובר 2018. רויטרס
אחת הנשים ששוחררו יחד עם ילדיה/רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully