וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפושים ביער ובחוף: טורקיה מבטיחה למצוא את גופתו של העיתונאי הסעודי

גורם בכיר אמר כי החוקרים מחפשים אחרי שרידיו של חאשוקג'י בפאתי איסטנבול, אחרי שלקחו דגימות DNA של העיתונאי שמת בקונסוליה - במהלך תגרה, לטענת סעודיה. בתיעוד שפורסם בטורקיה נראה חאשוקג'י שעות לפני מותו עם ארוסתו, כשהם נכנסים לדירה שרכשו

טוויטר Ragıp Soylu

החוקרים בטורקיה סבורים שאפשר יהיה לגלות מה קרה לגופתו של העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י "בעתיד הקרוב" - כך אמר היום (שבת) גורם טורקי בכיר, ששמר על עילום שם.

הוא הוסיף כי בידי הרשויות דגימות DNA של העיתונאי הגולה, שמת בקונסוליה הסעודית באיסטנבול לפני שבועיים וחצי, אם כי הנסיבות המדויקות שהובילו לכך עדיין לא ברורות. "נראה שלא יהיה צריך לבקש עזרה מערב הסעודית בשלב זה", אמר אותו גורם.

החוקרים מתמקדים ביער בלגרד, הסמוך לאיסטנבול, ובאזור כפרי הסמוך לעיר החוף ילובה, כ-90 ק"מ מדרום לאיסטנבול, כמקומות אפשריים שבהם השליכו הרוצחים של חאשוקג'י את שרידי גופתו. הגורם הבכיר אמר כי החוקרים בוחנים מצלמות אבטחה מאזור הסמוך ליער.

בתוך כך, פרסמה היום הטלוויזיה הטורקית תיעוד של חאשוקג'י מיומו האחרון, שעות לפני כניסתו לקונסוליה. הוא נראה יחד עם ארוסתו, חדיג'ה צ'נגיז, נכנס לבניין דירות שבו הזוג רכש בית לקראת חתונתם שבשבילה היה צריך להשלים את הליך הגירושים ולהגיע לקונסוליה של ארצו.

עוד בוואלה! NEWS:
סעודיה מודה: חאשוקג'י מת בקונסוליה; בכירים הודחו
דיווח: מלך סעודיה דחק את יורש העצר מטיפול בפרשת חאשוקג'י
דיווח: שר החוץ האמריקני האזין להקלטת רצח העיתונאי הסעודי

היעלמות העיתונאי - תיעוד של ג'מאל חאשוקג'י נכנס לדירתו החדשה ביום הרצח. טוויטר Ragıp Soylu, עיבוד תמונה
חאשוקג'י וארוסתו, ביום היעלמותו/עיבוד תמונה, טוויטר Ragıp Soylu

ערב הסעודית הודתה הלילה כי חאשוקג'י אכן מת בקונסוליה באיסטנבול, אחרי כשבועיים שבהם הכחישה את מעורבותה בפרשה וטענה כי הוא יצא מהמקום בחיים. המלך, שהביע "צער עמוק" על מותו של חאשוקג'י, אף הורה על הדחת הגנרל הבכיר אחמד אל-עסירי, סגן ראש שירותי המודיעין, והיועץ הבכיר סעוד אל-קטאני. כמו כן, 18 איש - כולם אזרחי המדינה - נעצרו במסגרת החקירה, שעדיין נמשכת. טרם ידוע אם שני הבכירים, שהיו מקורבים ליורש העצר, הם בין העצורים. סלמאן גם הורה על הקמת ועדת שרים, שבראשה יורש העצר ובנו, שתפקח על שינוי מבני בשירותי המודיעין של הממלכה.

לאחר ההודאה, ממשלות אירופה גינו את המעשה ודרשו להעמיד לדין את האשמים במותו של העיתונאי. ממשלת גרמניה גינתה את הרצח ואמרה כי ההסברים שניתנו עד כה על ידי ריאד אינם מספקים. "אנחנו מגנים את המעשה הזה באופן החזק ביותר", נכתב בהצהרה משותפת למרקל ולשר החוץ של גרמניה היקו מאס, "אנחנו מצפים לשקיפות מערב הסעודית על נסיבות המוות. המידע הזמין על האירועים בקונסוליה באיסטנבול אינו מספק". עוד כתבו השניים כי על האחראים למותו לשאת באחריות על כך.

גם בספרד הביעו תסכול ממותו של חאשוקג'י. "ספרד נחרדת מהדיווחים על מותו של העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י בקונסוליה הסעודית באיסטנבול, ומציעים את תנחומינו הכנים ביותר למשפחתו", נמסר בהצהרה רשמית. שר החוץ הצרפתי ז'אן איב לה-דריאן דרש אף הוא חקירה מעמיקה של המקרה. "האישור על מותו של מר ג'מאל חאשוקג'י הוא צעד ראשון לקראת בירור האמת. על כל פנים, שאלות רבות נותרו ללא מענה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully