וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי מודיעין בארה"ב: איראן העבירה לחיזבאללה מערכות לשיפור דיוק הטילים

רשת פוקס דיווחה כי על פי הערכות, טהראן העבירה את המשלוח לפני כשלושה ימים לביירות. במסגרת העברת הציוד נכללו אמצעים שנועדו לשפר את יכולת הדיוק והפגיעה של טילים המצויים בידי הארגון

באדיבות דובר צה"ל

גורמי מודיעין בארצות הברית העריכו כי איראן העבירה מערכות לשיפור דיוק טילים שנמצאים בידי חיזבאללה - כך דיווחה הערב (שישי) רשת פוקס. על פי הדיווח, המשלוח המדובר הוטס לפני כשלושה ימים מטהראן לביירות, ובמסגרתו הועברו בין השאר רכיבי GPS המסייעים בדיוק יכולת הפגיעה במטרות, באופן שמגדיל את האיום על ישראל. מדובר ברכיבים המיועדים להרכבה במפעלים איראניים הממוקמים בלבנון.

המקורות אמרו כי הרכיבים קשורים לאתרים הסמוכים לשדה התעופה הבינלאומי בביירות, עליהם הצביע ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומו בחודש שעבר בפני העצרת הכללית של האו"ם.


עוד בוואלה! NEWS:
צה"ל: היום השקט על הגדר זה 7 חודשים, חמאס מרסן את המפגינים
חשד לפגע וברח ליד אשקלון: רוכב אופניים חשמליים נהרג
רכבת פגעה בקהל חוגגים בהודו; לפחות 50 בני אדם נהרגו

נסראללה נואם בעקבות המשבר עם ערב הסעודית. רויטרס
על פי הדיווח, הנשק יועד לחיזבאללה/רויטרס

על פי הדיווח, אחת הטיסות שבה על פי החשד הועבר המשלוח הייתה של חברת התעופה האיראנית אייר-קאשם, שנקשרה כבר בכמה דיווחים על העברת נשק איראני. החברה, שנסגרה ב-2013 בגלל ניהול כושל, הוקמה מחדש בשנת 2017 תחת הנהלה חדשה, בה חברים בכירים במשמרות המהפכה.

בנוסף צוין כי המטוס המריא מנמל התעופה הבינלאומי בטהרן ב-09:33 (שעון מקומי) וטס ליעד לא ידוע. מאוחר יותר באותו יום, המטוס נחת בדמשק שבסוריה - לפני שהמשיך לביירות, שן נחת מעט לאחר 14:00. ביום רביעי המטוס המריא לדוחא ומשם שב לטהראן.

עוד באותו נושא

פוטין: לא מתפקידנו לשכנע את איראן להוציא את כוחותיה מסוריה

לכתבה המלאה
נסיון חיזבאללה לבניית תשתית להסבת טילים למדוייקים בלב העיר ביירות. דובר צה"ל
אתרים בהם שוכנו חלקי טילים מדוייקים מתקדמים בלב העיר ביירות/דובר צה"ל

אלוף במיל' עמוס ידלין אמר לרשת כי מדובר ב"מקור לדאגה". לדבריו, "אם האיראנים, מצד אחד, נחושים להקים פרויקט לייצור טילים בליסטיים, והישראלים נחושים למנוע זאת מהם - זה מתכון להתנגשות. האיראנים בונים נוכחות צבאית אדירה בסוריה עם טילים בליסטים, טילים מדויקים, מל"טים, הגנה אווירית".

מצעד צבאי חיזבאללה בלבנון - 10 אוקטובר 2016. AP
מצעד צבאי של חיזבאללה, 2016/AP
  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully