וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: לא מתפקידנו לשכנע את איראן להוציא את כוחותיה מסוריה

18.10.2018 / 16:36

ברמז לישראל וארה"ב, אמר נשיא רוסיה כי מי שרוצה בנסיגת איראן צריך להבטיח מדיניות של אי-התערבות בענייניה של סוריה. על היעלמות העיתונאי הסעודי: "אנחנו עדיין לא יודעים מה קרה, לארה"ב יש אחריות מאחר שהוא חי בשטחה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן ויאיר דניאל

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (חמישי) כי לא מתפקידה של מוסקבה לשכנע את איראן להוציא את כוחותיה מסוריה. בנאום בעיר סוצ'י שלחופי הים השחור הוסיף פוטין, ככל הנראה ברמז לדרישותיהן של ארצות הברית ושל ישראל, כי מי שמעוניין בכך "צריך להבטיח מדיניות של אי-התערבות בענייניה של סוריה".

עוד אמר פוטין כי דאעש חטף לאחרונה 700 איש, במתקפה על מחנה פליטים שבמזרח המדינה, וטען כי הארגון מתחזק בשטחים שבהם יש נוכחות של כוחות אמריקניים וכוחות הנתמכים על ידיהם. לדבריו, דאעש הוציא להורג חלק מהחטופים, שבהם לטענתו גם אזרחים אמריקנים ואירופים, ומאיים לרצוח עוד חטופים בימים הקרובים.

בנאומו הנרחב התייחס פוטין גם לפרשת היעלמות העיתונאי הסעודי ואמר כי יש להמתין לעובדות לפני שהיא עושה משהו שיפגע ביחסיה עם ערב הסעודית. לדבריו, גם לארצות הברית יש אחריות בפרשה מאחר שחאשוקג'י התגורר בשטחה בשנה האחרונה. לפי גורמים טורקיים, העיתונאי נרצח עם הגעתו לקונסוליה הסעודית באיסטנבול לפני שבועיים וחצי. ריאד מכחישה זאת.

לקריאה נוספת בנושא
פוטין: המטרה הסופית בסוריה - הסגת כל הכוחות הזרים, כולל שלנו
נתניהו שוחח עם פוטין: "העברת הטילים לסוריה מסוכנת"

נשיא רוסיה, פוטין, משתתף במהלך דיון בסוצ'י, רוסיה  18 באוקטובר 2018. רויטרס
לא מקבל אחריות על איראן. פוטין, היום/רויטרס

רוסיה ואיראן סייעו למשטרו של בשאר אסד להשיב לידיו חלקים נרחבים מידי המורדים בשנים האחרונות, אך ארצות הברית וישראל חוששות כי טהראן תנצל זאת כדי לבסס את אחיזתה באזור.

ישראל תקפה מאות פעמים בסוריה בשנים האחרונות, אך בתקיפה האחרונה שעליה דווח אירעה תקרית מול רוסיה, כשמטוס סיור רוסי הופל בשוגג על ידי צבא אסד. מוסקבה הטילה את האחריות על ירושלים, אף שזו דחתה זאת, ובעקבות זאת פרסה סוללות S-300 בסוריה שיועברו לידי המשטר.

מאז התקיפה בלטקיה לפני חודש לא דווח על תקיפה ישראלית נוספת. עם זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי ישראל ממשיכה לפעול בסוריה והוסיף כי התיאום עם צבא רוסיה נמשך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם סלמאן מלך ערב הסעודית. רויטרס, רויטרס
לא ממהר להאשים את סעודיה. פוטין והמלך סלמאן, בשנה שעברה/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully