וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא עשו כלום בכביש הארור": דרך הדמים בחצר האחורית של ישראל

19.10.2018 / 0:25

התאונה הקטלנית שאירעה בכביש הערבה, שזכה לכינוי "כביש המוות", עוררה שוב את הקולות שקוראים לשיפור התשתיות בו. "כמה שדיברנו, וכמה שזעקנו, משפחות שלמות נהרגות בכביש", מחה דדי גרוטס, שאיבד חמישה מבני משפחתו בתאונה בערבה

צילום: דן בונבידה ושי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

התאונה שאירעה אתמול (חמישי) בבוקר בכביש 90 סמוך לים המלח בעת התנגשות בין אוטובוס לכלי רכב פרטי, בה נהרגו כפיר, שירה וגאיה אביטן, החזירה את דדי גרוטס ליום השחור ההוא ב-2010, בו נהרגו חמישה מקרובי משפחתו, בני משפחת דהן: רותי, שרית, ליאור ורעייתו טלי ובתם בת החמישה החודשים שילת, בתאונת דרכים קטלנית שאירעה באותו כביש, כביש 90, שזכה מאז לכינוי "כביש המוות". משאית התנגשה בכלי הרכב בו נסעה המשפחה, והם נהרגו.

אתמול, כששמע גרוטס על התאונה המחרידה באותו הכביש, הוא מיד נזכר במראות הקשים לפני שמונה שנים. "ההודעה על התאונה הקטלנית הבוקר מעלה זיכרונות מהאסון שהמשפחה שלנו עברה", אמר. "התמונה של האוטו ההרוס של המשפחה שנהרגה בתאונה החזירה לי פלאשבקים של הרכב של רותי, דודתי, שנהרגה בתאונה. זאת הייתה טרגדיה נוראית". לדבריו, מאז האסון משפחתו זועקת על מצבו הרעוע של הכביש. "כמה שדברנו וכמה שזעקנו משפחות שלמות נהרגות בכביש".

לקריאה נוספת:
בעקבות המתיחות הביטחונית: שונו נתיבי טיסה בנתב"ג

תאונה בצומת נאות הככר על כביש 90 - משפחת אביטן. דן בונבידה, מערכת וואלה! NEWS
זירת תאונה בכביש 90, אתמול בבוקר/מערכת וואלה! NEWS, דן בונבידה

גם ראשי המועצות הנמצאות בסמוך למקטע הערבה של כביש 90 חוששים שהתאונה שאירעה הבוקר היא לא אחרונה בשל המצב הירוד של הכביש. "המצב של הכביש רע מאוד. ככה זה כשמתייחס אליך בתור החצר האחורית של מדינת ישראל", אומר דב ליטבינוף, ראש מועצה אזורית תמר. ליטבינוף ציין כי באותו באזור בוא אירעה התאונה הבוקר, לפני כמה חודשים נהרג גבר כבן 30.

ראש המועצה טען כי בנוסף למצב הירוד, סיכון נוסף בכביש זה הוא המשאיות ורכבי המשא שיוצאים ממפעלים באזור, כאשר עליהם משקל רב של אשלג. "אם יש טיפה רטיבות במקום, הכביש הופך לכביש מוות. ישנם אזורים בהם הכביש ממש מוצף ו'מזיע' ממלחים. בפועל, בנתיבי ישראל רק קרצפו את הכביש ולא שיפצו והגביהו אותו". ליטבינוף חושש מתקופת החורף. "אנחנו מתקרבים לימי הגשמים והשיטפונות, כל הכביש הזה ללא גשרים ונחלים, מדובר בכביש הכי ארוך, מפותל ומסוכן מאוד", אמר בדאגה ראש המועצה.

עוד באותו נושא

המשפחה נמחקה: כפיר, שירה וגאיה התינוקת נהרגו בתאונה בים המלח

לכתבה המלאה
חמישה הרוגים בתאונה בצומת הערבה פברואר 2010. נתי שפירא, זק"א
התאונה בה נהרגו חמשת בני משפחת דהן ב-2010/זק"א, נתי שפירא

ראש מועצת ערבה תיכונה, אייל בלום, דיבר גם הוא על המצב הקשה של הכביש. לדעתו, "הכביש הזה הוא קטסטרופה, וכל תאונה שמתרחשת בכביש הזה היא תאונה נוראית, מישהו באוצר ובמשרד התחבורה כבר צריך להתעשת ולסלול מאילת ועד צומת הערבה את הכביש הזה מחדש". לדבריו הכביש הוא מסוכן, ייקרו בו עוד תאונות. "חולפות בכביש מאות משאיות וזה עניין של זמן עד שתתרחש התאונה הבאה". בלום הוסיף כי שיפוץ הכביש לא נמצא בסדר העדיפויות של הממשלה הנוכחית. בנושא הזה אנו מרגישים אזרחים סוג ב'".

"כביש 90 סובל מבעיות תשתית קשות ואינו סלחני לטעויות הנהג בקטעי דרך רבים - מסלול אחד לכל כיוון ללא הפרדה בין הנתיבים, שוליים צרים, כניסות ויציאות לא מוסדרות מהישובים", אמרו הבוקר בעמותת "אור ירוק". על פי נתונים שאספו בעמותה, בכביש 90 אירעו בעשור האחרון כ-1,350 תאונות דרכים שבהן נהרגו 120 בני אדם. מעל 4,000 בני אדם נפגעו, 374 מהם קשה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק מסר כי "מדובר בטרגדיה עצומה ובלתי נתפסת שבה שלושה בני אדם קיפחו את חייהם בשבריר של שניה. כביש 90 הוא אחד הכבישים האדומים והמסוכנים במדינה, והוא מהווה עורק תחבורה ראשי מהצפון ועד לאילת. בקטעי כביש רבים אין הפרדה בין הנתיבים, כזו שהייתה יכולה למנוע תאונות חזיתיות רבות".

ההרוגים מהתאונה סמוך לים המלח. מערכת וואלה! NEWS
שלושת ההרוגים בתאונה שאירעה היום ליד ים המלח/מערכת וואלה! NEWS

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "מדובר בתאונה מצערת, קשה וכואבת שנסיבותיה נחקרות כעת. מתחילת שנת 2018 יש ירידה חדה של 25% במספר הרוגי תאונות הדרכים, גם כתוצאה מהשקעה חסרת תקדים בתשתיות חדשות ובטוחות. קטע הכביש שבו ארעה התאונה אינו חלק מכביש הערבה לאילת ,שגם הוא מטופל ונסלל מחדש באופן הדרגתי. אין קשר בין התאונה לנתונים שהוצגו בכתבה. כל ניסיון לקשור בין פעילות משרד התחבורה לתאונה הטרגית הוא ציני ומשולל כל יסוד".

(עדכון ראשון: 21:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully