וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המתיחות הביטחונית: שונו נתיבי טיסה בנתב"ג

18.10.2018 / 20:31

בהודעת רשות שדות התעופה נמסר כי השינוי בנתיבי הטיסה לא גורם לעיכובים בלוח הטיסות. צה"ל מרכז כוחות בעוטף עזה לאור המצב המתוח, אך כל המגבלות לתושבים באזור הוסרו. חמאס מאיים: "טעות לא תיטיב עמכם"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

בעקבות המתיחות הביטחונית בדרום הארץ, שונו הערב (חמישי) נתיבי הטיסה לנמל התעופה בן גוריון. מרשות שדות התעופה נמסר כי השינוי אינו פוגע בלוח הטיסות.

החל משעות הבוקר עיבה צה"ל כוחות בגזרת הדרום. במקביל, פיקוד העורף הודיע על הסרת כל המגבלות מאזור עוטף עזה, וגם במועצה האזורית שער הנגב הודיעו על חזרה לשגרה מלאה של כל המסגרות, לרבות מערכת החינוך וההסעות. זאת לאחר לילה מתוח, בו בחרו חלק מתושבי עוטף עזה להעביר את הלילה במרחבים המוגנים.

לאחר פגיעת רקטה ששוגרה מעזה בבית משפחה בבאר שבע וטיל נוסף שנפל מול גוש דן, רבים מהתושבים נערכו מראש וחלקם אף העדיפו לצאת מיישובי העוטף ולהתרענן אחרי היום הקשה רחוק מגדר הגבול.

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר חמש שעות וחצי: הסתיימה ישיבת הקבינט על המצב ברצועת עזה
צה"ל תקף חוליית מחבלים שהפריחה בלוני תבערה בצפון רצועת עזה
מטען התפוצץ סמוך לגדר; צה"ל תקף עמדת חמאס בצפון רצועת עזה

פריסת טנקים  סמוך ליד מורדכי 18 באוקטובר 2018. שי מכלוף
עיבוי כוחות בדרום/שי מכלוף

שר הבינוי והשיכון וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, אלוף (במיל'), יואב גלנט, התייחס היום בכנס ארגון הקבלנים והבונים באילת לאירועים בדרום אחרי ישיבת הקבינט בנושא. "אני לא מתייחס לתוכן דיוני הקבינט אבל אני יכול לומר דבר אחד בצורה מאוד מפורשת - כללי המשחק עומדים להשתנות. אנחנו לא נקבל יותר את טרור האש וטרור הגדרות", הבהיר.

מדובר בהתבטאות ראשונה של חבר קבינט אחרי ישיבת הקבינט שעסקה אתמול בעזה, שבסופה השרים קיבלו הנחיה שלא להתראיין ולא להתבטא בנושא. במהלך הדיון, שנמשך כחמש שעות וחצי, צה"ל הציג תכניות להחרפת מדיניות התגובה כלפי חמאס, בהתאם להתפתחויות בשטח, ונסקרו תרחישי התגובה בהיערכות לקראת המתיחות בסוף השבוע וההפגנות על הגדר בימי שישי.

עוד באותו נושא

צה"ל מרכז כוחות בעוטף עזה; חמאס מאיים: "טעות לא תיטיב עמכם"

לכתבה המלאה
פריסת טנקים  סמוך ליד מורדכי 18 באוקטובר 2018. שי מכלוף
כוחות צה"ל בדרום, הבוקר/שי מכלוף

בחברת החדשות דווח הערב על עימות בקבינט בו שרים תקפו את מדיניות הרמטכ"ל גדי איזנקוט. בתגובה הגיב שר הביטחון אביגדור ליברמן ואמר כי "מצער ומקומם ששרים בקבינט עושים פוליטיקה קטנה על גבו של הרמטכ"ל. לא יעלה על הדעת שחברי קבינט יאשימו את הרמטכ"ל במדיניות שהם מתווים. זו חציית קו אדום ופגיעה בביטחון המדינה".

לדברי גורמים המעורים בפרטי הדיון, שר הביטחון אביגדור ליברמן, שקרא לפני הישיבה לצאת למבצע נרחב בעזה, דרש גם בישיבת הקבינט מצה"ל להציג תכנית אגרסיבית ותקיפה יותר, אך הקבינט החליט בסופו של דבר בשלב זה להחריף את מדיניות התגובה רק בהתאם להתפתחויות בשטח בסוף השבוע.

בתוך כך, חמאס הפיץ היום סרטון איום ובו רקטות מהמערך ההתקפי של הארגון. "אנו ממליצים לקרוא אותנו נכון, טעות לא תיטיב עמכם", צוין בסוף הסרטון.

(עדכון ראשון 18:59)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully