וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בשב"ס: הנציבה שפרשה - מקדמת את שני העוזרים הבכירים שלה

18.10.2018 / 14:11

יממה לאחר שרב גונדר עפרה קלינגר הודיעה על פרישה, לוואלה! NEWS נודע על כוונתה לקדם שניים מעוזריה מה שעורר את זעמם של קצינים בכירים בשב"ס. לטענתם, המינויים הצפויים אינם ראויים. גורם בכיר בארגון: "השר ארדן לא יתן יד למחטף הזה''

מערכת וואלה!

קצינים בשב''ס מחו היום (חמישי) על כוונת נציבת שירות בתי הסוהר, רב גונדר עפרה קלינגר, לקדם את שני העוזרים הבכירים שלה, יממה לאחר שהודיעה על סיום תפקידה בחודשיים הקרובים. קצינים בכירים בארגון טוענים כי המינויים שמתכננת הנציבה אינם הולמים את נהלי הארגון ואת התפקידים הבכירים.

הבכיר הראשון, קצין בדרגת גונדר משנה צפוי להתמנות לתפקיד ראש מחלקת האסיר בשב''ס. בעברו שימש הקצין כמפקד יחידת מצדה, ולמעלה משנה הוא משמש כעוזר בכיר לנציבה. לטענת הקצינים בשב''ס, הקצין לא ניהל מעולם אגף או מתקן כליאה. הבכיר השני, קצין בדרגת סגן גונדר, משמש בימים אלה כראש לשכתה של הנציבה, והוא צפוי להתמנות לעוזר בכיר ולעלות לדרגת גנ''מ.

עוד בוואלה! NEWS:
תאונה קטלנית ליד ים המלח: תינוקת והוריה נהרגו בהתנגשות בין רכב לאוטובוס
השר גלנט אחרי ישיבת הקבינט על עזה: "כללי המשחק עומדים להשתנות"
מטבריה עד אילת: מחאות ברחבי הארץ נגד אלימות כלפי נשים

עפרה קלינגר, נציבת בתי הסוהר. שב"ס, מערכת וואלה! NEWS
"המינויים שהיא מתכננת נם הולמים את נהלי הארגון". קלינגר וקצינים בשב''ס/מערכת וואלה! NEWS, שב"ס

לטענת קצינים בשב''ס, לא נהוג שמפקד ארגון ממנה לכהונה, תוך חצי שנה, קצינים מדרגת סג''ד ומעלה, אלא מאפשרים למפקד הנכנס לבצע את המינויים, ''בתקופתו של בני קניאק, הוא התעקש שלא למנות קצינים בכירים כשנה לפני פרישתו" עוד הוסיף גורם בכיר כי "אני מאמין שהשר ארדן לא יתן יד למחטף הזה''.

גורם נוסף מהשב''ס אמר: "עופרה החליטה לחלק מתנות לעוזרים שלה. העוזר האישי שלה, בדרגת גנ''מ, מעולם לא התעסק עם אסירים. עכשיו היא רוצה אותו ראש מחלקת האסיר''. בנוגע לעוזרה השני, בדרגת סג''ד אמר ''היא רוצה אותו עוזר אישי ולתת לו ישר גנ''מ".

גורם בכיר בארגון אמר לוואלה! NEWS כי סוגיית סבב המינויים של הקצינים עלה לאחרונה, אך עוד לא הוכרע. דובר שב''ס מסר בתגובה: "אין אף החלטה על מינוי כלשהו. כל מינוי נעשה וייעשה בהתאם לנהלים ובכפוף לאישורים הנדרשים''.

עוד באותו נושא

https://news.walla.co.il/item/3194155

לכתבה המלאה
עפרה קלינגר, נציבת בתי הסוהר. שב"ס, מערכת וואלה! NEWS
מואשמת בקידום שני עוזריה. קלינגר/מערכת וואלה! NEWS, שב"ס

כהונתה של הנציבה מוגדרת בפי קצינים בכירים בשירות בתי הסוהר, כמורכבת במיוחד. אולם קלינגר הינה הנציבה הראשונה שמונתה מתוך שורות הארגון, אך במהלך כהונתה חלתה ושבה לתפקיד לאחר תקופה ממושכת. יחד עם זאת, לפני כחצי שנה נפתחה חקירה נגדה בחשד כי הורתה לפקודיה לשגר מכתבים נגד קצין אחר בשב''ס, שהתמודד על תפקיד הנציב. למרות זאת, עד עתה לא אישר פרקליט המדינה, שי ניצן, לחקור אותה באזהרה.

במשך תקופתה כנציבה, הסתכסכה קלינגר עם כמה קצינים בכירים ששירתו תחתיה, בהם קצין בדרגת גונדר, ובין השניים קיים נתק מוחלט. בהודעת דובר המשרד לביטחון הפנים ציינו כי "בתקופתה של רב-גונדר קלינגר התמודדו בשירות בתי הסוהר עם שביתת רעב של המחבלים בבתי הכלא, שהייתה חסרת תקדים באורכה, אך הסתיימה ללא שום הישג למחבלים". אולם במהלך כמעט כל ימי השביתה הייתה הנציבה בחופשת מחלה וממלא מקומה הוא שהתמודד באופן ישיר עם המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully