וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תולה את המדים: נציבת בתי הסוהר עפרה קלינגר תסיים את תפקידה

17.10.2018 / 18:00

השר לביטחון הפנים אישר את בקשתה של רב-גונדר עפרה קלינגר לסיים את שירותה. תקופת כהונתה נחשבה בעיני בכירים בשירות כמורכבת במיוחד וכללה סכסוכים עם פקודיה, תקופת מחלה ופתיחת חקירה נגדה. ההערכה היא כי אחד משלושת המתמודדים לתפקיד מפכ"ל המשטרה ימונה כמחליפה

צילום: דוברות שב"ס, עריכה: שניר דבוש

נציבת בתי הסוהר, רב-גונדר עפרה קלינגר, תסיים את תפקידה עד סוף השנה - כך הודיע הערב (רביעי) דובר המשרד לביטחון הפנים. בהודעה שפרסם נאמר כי "הנציבה ביקשה מהשר גלעד ארדן לסיים את שירותה בסוף השנה, בתום 32 שנים בשירות המדינה ולאחר שלוש שנים כנציבת בתי הסוהר. השר נענה לבקשתה והודה לה על תרומתה רבת השנים לביטחון מדינת ישראל ועל שיתוף פעולה הדוק ופורה לאורך כהונתה, שהניב הישגים רבים למערכת אכיפת החוק ולשירות בתי הסוהר".

רב-גונדר עפרה קלינגר מכהנת בתפקידה מנובמבר 2015 והיא הנציבה הראשונה שמונתה מתוך שורות הארגון. קלינגר חלתה במהלך כהונתה, אך שבה לכהן בתפקידה לאחר תקופת החלמה ממושכת. לפני כחצי שנה נפתחה חקירה נגדה במחלקה לחקירות סוהרים בחשד כי הורתה לפקודיה לשגר מכתבים נגד קצין אחר בשירות בתי הסוהר שהתמודד על תפקיד הנציב. למרות זאת, עד עתה לא אישר פרקליט המדינה שי ניצן לחקור אותה באזהרה.

עוד בוואלה! NEWS:
היועמ"ש לקראת הכרעה בתיקי רה"מ: "הדה לגיטימציה נגדי תתעצם"
רקטות נפלו בבית בבאר שבע ומול גוש דן; הרוג בתקיפות צה"ל בעזה
נתניהו: "ישראל תפעל בעוצמה רבה נגד המתקפה נגדה"

עפרה קלינגר, נציבת בתי הסוהר. שב"ס, מערכת וואלה! NEWS
הסתכסכה עם קצינים ששירתו תחתית. קלינגר ומפקדים נוספים/מערכת וואלה! NEWS, שב"ס

כהונתה של הנציבה מוגדרת בפי קצינים בכירים בשירות בתי הסוהר כמורכבת במיוחד. בתקופתה הסתכסכה קלינגר עם כמה קצינים בכירים ששירתו תחתיה, בהם קצין בדרגת גונדר, ובין השניים קיים נתק מוחלט. בהודעת דובר המשרד לביטחון הפנים ציינו כי "בתקופתה של רב-גונדר קלינגר התמודדו בשירות בתי הסוהר עם שביתת רעב של המחבלים בבתי הכלא, שהייתה חסרת תקדים באורכה, אך הסתיימה ללא שום הישג למחבלים". אולם במהלך כמעט כל ימי השביתה הייתה הנציבה בחופשת מחלה וממלא מקומה הוא שהתמודד באופן ישיר עם המשבר.

עוד באותו נושא

פרסום ראשון: רוצח שירה בנקי היה מעורב בתקרית נגד קצינת שב"ס

לכתבה המלאה
עפרה קלינגר, נציבת בתי הסוהר. שב"ס, מערכת וואלה! NEWS
מסיימת 32 שנות שירות. קלינגר/מערכת וואלה! NEWS, שב"ס

קלינגר הובילה לאורך תפקידה מדיניות התומכת בשיקום וחינוך אסירים וחזרתם לקהילה, תוך שימוש בכלים מתקדמים כמו טיפול באמצעות בעלי חיים, רדיו לאסירים ומרכזי קשב. כמו כן, קידמה משמעותית את תחום חלופות המאסר והמענה הרפואי לאסירים. בנוסף לכך, גיבשה תכנית רב-שנתית, שאושרה ותוקצבה על ידי הממשלה והמשרד לביטחון הפנים, להרחבת שטח המחייה של האסירים הכוללת הקמת בתי סוהר חדשים. עם זאת, עבודות הבנייה טרם החלו.

ההערכה כעת היא כי אחד משלושת המתמודדים לתפקיד מפכ"ל המשטרה שלא יזכה בתפקיד יקבל כפרס ניחומים את הפיקוד על שירות בתי הסוהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully