וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "ישראל תפעל בעוצמה רבה נגד המתקפה נגדה"

ראש הממשלה ביקר בעוטף עזה על רקע ירי הרקטות לעבר ישראל ואמר כי ישראל רואה בחומרה את ההתקפות עליה "בכל מקום" ותפעל נגדן. ריבלין נפגש עם שליח האו"ם, שאמר: "מקווה שמאמצי הרגיעה יישאו פרי". בערב יתכנס הקבינט לדיון במצב

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

על רקע ההסלמה במצב הביטחוני, איים היום (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול בעוצמה רבה נגד ההתקפות מרצועת עזה. "ישראל רואה בחומרה רבה את ההתקפות עליה בגדר, על עוטף עזה, על באר שבע ובכל מקום", אמר נתניהו, שקיים הערכת מצב באוגדת עזה. "אמרתי בפתח ישיבת הממשלה השבוע שאם ההתקפות לא ייפסקו - אנחנו נפסיק אותן. ואני רוצה לומר לכם היום - ישראל תפעל בעוצמה רבה".

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס היום בשעה 19:00 כדי לדון במתיחות ברצועה, שהסלימה הלילה מחדש לאחר שרקטות נורו לשטח ישראל. אחת מהן, ששוגרה לעבר הים, נפלה אל מול חופי גוש דן. רקטה נוספת פגעה בבית מגורים בבאר שבע. בני המשפחה, שלקו בחרדה בלבד, ניצלו רגעים בודדים אחרי שהאם משכה את בניה איתה אל המרחב המוגן.

רוה''מ, בנימין נתניהו בתום הערכת מצב באוגדת עזה עם שר הביטחון, אלוף הפיקוד, מפק האוגדה ובכירי מערכת הביטחון. ראובן קסטרו
"ישראל רואה בחומרה רבה את ההתקפות". נתניהו/ראובן קסטרו
נתניהו באוגדת עזה. ראובן קסטרו
נתניהו בהערכת המצב באוגדת עזה, היום/ראובן קסטרו

בתגובה לירי הרקטות יצא צה"ל לסבב תקיפות ברחבי רצועת עזה, שבמהלכן הותקפו כ-20 מטרות טרור - בהן מנהרות טרור, שורה של בסיסים צבאיים, מפעלי ייצור של רקטות, פיר של מנהרה ימית. אחת התקיפות כוונה אל מחבלים ששיגרו רקטות לעבר ישראל וגרמו להפעלת אזעקת "צבע אדום" במועצה האזורית חוף אשקלון. בעקבות האירועים הורה שר הביטחון אביגדור ליברמן על סגירת המעברים ארז וכרם שלום ועל צמצום מרחב הדיג ברצועה.

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, נפגש היום עם נשיא המדינה ראובן ריבלין וייחל להצלחת מאמצי הרגיעה. "ב-48 שעות הקרובות אנחנו מקווים שהמאמץ להרגעה יישא פרי ונוכל לראות זאת בשטח, ולמנוע הסלמה למען האינטרס של השכנת שלום בין ישראלים לפלסטינים ולמען האזור כולו", אמר מלדנוב. "כעת הזמן למעשים ולא למילים. עלינו לראות פעולות הרגעה ברורות של כל הצדדים, אחרת התוצאה תהיה הרת אסון עבור כולם".

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש עם השליח המיוחד של האו"ם למזרח התיכון , ניקולאי מלדנוב. מארק ניימן/ לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
ריבלין ומלדנוב/מערכת וואלה! NEWS, מארק ניימן/ לע"מ

ריבלין אמר למלדנוב בפגישתם כי "מדינת ישראל לא תעמוד מנגד בזמן שאזרחיה מצויים תחת מתקפה, ואת זאת על העולם לדעת. אנחנו נגיב, ובעוצמה הנדרשת, עד אשר השקט יושב. כל עוד חמאס שולט ברצועה הוא הנושא באחריות לכל מתקפה כנגד ישראל".

אילוסטרציית המנהרות שצה"ל תקף בעזה. דובר צה"ל
אילוסטרציית המנהרות שצה"ל תקף בעזה/דובר צה"ל
אילוסטרייצת תקיפות צה"ל בעזה. דובר צה"ל
אילוסטרייצת תקיפות צה"ל בעזה/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully