וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "הוחלט להפחית את העימותים בגדר כדי לצמצם אבידות"

העיתון הערבי אל חייאת חשף כי לפני 3 ימים הוחלט להפחית את האלימות כדי לצמצם את כמות ההרוגים בצד הפלסטיני וכן לתת הזדמנות למגעים המצריים. ההחלטה התקבלה בטרם שוגרו שתי הרקטות לעבר ישראל בדרום. פיקוד העורף הורה על הסרת ההנחיות לתושבי עוטף עזה

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

גורמים פלסטינים חשפו כי לפני שלושה ימים התקבלה החלטה בין הפלגים ברצועת עזה על הפחתת העימותים סמוך לגדר הגבול ברצועת עזה - כך פרסם הבוקר (חמישי) העיתון הערבי אל-חיאת הרואה אור בלונדון. על פי הגורמים שאמרו את הדברים לעיתון אתמול, הצעד נועד לצמצם את כמות האבדות בנפש במסגרת העימותים מול צה"ל וכן לתת הזדמנות למאמצים המצריים להקלת "המצור הישראלי על הרצועה". ההחלטה המדוברת התקבלה לפני ששוגרו שתי הרקטות אתמול לשטח ישראל, שאחת מהן פגעה בבית מגורים בבאר שבע.

עוד דווח בעיתון מפי גורמים דיפלומטיים כי האיחוד האירואי הודיע לרשות הפלסטינית על התנגדותו להפסקת העברת הכספים לרצועה וכי יצטרך להעביר שליש מהסיוע הכספי לרצועת עזה דרך האו"ם.

בתוך כך, פיקוד העורף הודיע הבוקר על הסרת כל המגבלות מאזור עוטף עזה זאת בעקבות הערכת מצב שנערכה. גם במועצה האזורית שער הנגב הודיעו על חזרה לשגרה מלאה של כל המסגרות, לרבות מערכת החינוך וההסעות.

לקריאה נוספת:
שחר של יום חדש: פיקוד העורף הודיע על הסרת המגבלות בעוטף עזה
למי יצלצלו הפעמונים: כשישראל תסיר את הכפפות מול חמאס
נתניהו: "ישראל תפעל בעוצמה רבה נגד המתקפה נגדה"

הפרות סדר בגבול רצועת עזה 5 באוקטובר 2018. רויטרס, רויטרס
הפרות סדר בגבול הרצועה, לפני כשבועיים/רויטרס, רויטרס

ההחלטה באה לאחר לילה מתוח, בו בחרו חלק מתושבי עוטף עזה להעביר את הלילה במרחבים המוגנים, אחרי שרקטה ששוגרה אתמול מעזה פגעה בבית משפחה בבאר שבע ואחת נוספת נפלה מול חופי גוש דן.

במהלך הלילה הסתיימה ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, לאחר שנמשכה למעלה מחמש שעות וחצי. בישיבה השתתפו הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש אמ"ן וכל בכירי מערכת הביטחון, הערכות המצב העדכניות והוצגו בפני השרים ונידונו תרחישים וצעדי ההמשך של צה"ל. השרים קיבלו הנחיה שלא להתראיין בנושא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פגיעת רקטה שנורתה מרצועת עזה בבית בבאר שבע, 17 באוקטובר 2018. שי מכלוף
"חייבים להחזיר את ההרתעה והשקט". הבית שנפגע בבאר שבע, אתמול/שי מכלוף

ישיבת הקבינט ישיבה התקיימה במקביל למאמץ של מצרים והאו"ם למניעת הסלמה, וברקע קריאות של שרים בכירים בקבינט - בהם שר הביטחון ליברמן להחריף ולהקשיח את מדיניות צה"ל ברצועה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן קיימו אתמול התייעצויות ביטחוניות באגודת עזה בהשתתפות סגן הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש המלל מאיר בן שבת ובכירים נוספים במערכת הביטחון ובמהלך ישיבת הקבינט השרים יעודכנו בהערכות המצב העדכניות. נתניהו אמר בסוף הערכת המצב כי "ישראל רואה בחומרה רבה את ההתקפות עליה בגדר, על עוטף עזה, על באר שבע - בכל מקום והזהיר כי "תפעל בעוצמה רבה".

תמונה מהערכת המצב שקיימו ראש הממשלה ושר הביטחון היום באוגדת עזה. עמוס בן גרשום לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
"ישראל תפעל בעוצמה רבה". נתניהו, אתמול בעוטף עזה/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום לע"מ

אלוף פיקוד דרום הרצי הלוי התייחס להסלמה בדרום ואמר כי "צה"ל מוכן ומכין את עצמו לתרחישים בהמשך, נדע להגיב בעוצמה גדולה יותר ונדע להגיב לכל תרחיש". עוד הוסיף כי יהיה קשה לשקם את מה שנהרס בתקיפות האחרונות של צה"ל ברצועת עזה.

(עדכון ראשון: 8:00)

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully