וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר של יום חדש: פיקוד העורף הודיע על הסרת המגבלות בעוטף עזה

18.10.2018 / 5:35

לאחר לילה מתוח אותו העבירו חלק מתושבי הדרום במרחבים המוגנים בעקבות נפילת הרקטה בבאר שבע, פרסם הבוקר פיקוד העורף הודעה מרגיעה. לפנות בוקר הסתיימה ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני בהשתתפות בכירי מערכת הביטחון לאחר למעלה מחמש שעות דיון. השרים הונחו שלא להתראיין

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניב מעוז

פיקוד העורף הודיע הבוקר (חמישי) על הסרת כל המגבלות מאזור עוטף עזה, וגם במועצה האזורית שער הנגב הודיעו על חזרה לשגרה מלאה של כל המסגרות, לרבות מערכת החינוך וההסעות. זאת לאחר לילה מתוח, בו בחרו חלק מתושבי עוטף עזה להעביר את הלילה במרחבים המוגנים. לאחר פגיעת רקטה ששוגרה מעזה בבית משפחה בבאר שבע וטיל נוסף שנפל מעל גוש דן, רבים מהתושבים נערכו מראש וחלקם אף העדיפו לצאת מיישובי העוטף ולהתרענן אחרי היום הקשה רחוק מגדר הגבול.

במהלך הלילה הסתיימה ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, לאחר שנמשכה למעלה מחמש שעות וחצי. בישיבה השתתפו הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש אמ"ן וכל בכירי מערכת הביטחון, הערכות המצב העדכניות והוצגו בפני השרים ונידונו תרחישים וצעדי ההמשך של צה"ל. השרים קיבלו הנחיה שלא להתראיין בנושא.

תושבת נתיב העשרה מעיין שניאור סיפרה כי "תחושת חוסר וודאות מלווה אותנו. אתמול שוב קמנו לקולות הפגזות וצבע אדום. אינני ששה אליי קרב ולא הייתה רוצה שחלילה יהיו לנו אבידות בנפש, אבל אני מאמינה שכלו כל הקיצים. חייבים לעשות הכל כדי להחזיר את ההרתעה ואת השקט לתושבי העוטף והדרום". שניאור הוסיפה כי "עוצמת האירועים על הגדרות וכמות בלוני הנפץ כבר לא ניתנים להכלה ואני מצפה שהקבינט יקבל את ההחלטות הנכונות ולא ייתן שוב דחייה נוספת בתירוץ כזה אחר".

לקריאה נוספת בנושא:
"נפלה רקטה בבית ויש שם ילדים": שיחת מד"א על פגיעת הטיל בבאר שבע
רקטות נפלו בבית בבאר שבע ומול גוש דן; הרוג בתקיפות צה"ל בעזה
ברקע ההסלמה: שרי הקבינט מתכנסים לדיון בנושא רצועת עזה

פגיעת רקטה שנורתה מרצועת עזה בבית בבאר שבע, 17 באוקטובר 2018. שי מכלוף
"חייבים להחזיר את ההרתעה והשקט". הבית שנפגע בבאר שבע, אתמול/שי מכלוף

יפעת בן שושן תושבת עוטף עזה, אמרה אמש כי תעביר את הלילה עם משפחתה בממ"ד. "למרות היום השקט, לא נעים לי להודות שאין לנו ברירה אחרת. אני חושבת שמה שגרר את התגובה של צה"ל זה לא המצב בחצי השנה האחרונה בעוטף עזה וכנראה לא הטיל לבאר שבע, אלא דווקא הטיל הכושל ששוגר לעבר יישובי גוש דן". לדבריה, "אני חושבת שאנחנו הולכים לימים מתוחים. זה מחזיר אותנו אחורה לפני המבצעים. חייבים להחזיר את השקט לדרום באמצעות כל פתרון שיחזיר אותנו לשגרה שהייתה עד לפני חודש מרץ השנה".

עוד באותו נושא

"נפלה רקטה בבית ויש שם ילדים": שיחת מד"א על פגיעת הטיל בבאר שבע

לכתבה המלאה

צפו בתקיפת צה"ל בעזה

צילום: יניר יגנה, תיעוד מבצעי מד"א

מירי תמנו, האם שביתה נהרס כליל מפגיעתה גראד, תשהה בימים הקרובים בבית מלון בעיר באר שבע ולאחר מכן תקבל המשפחה דירה שכורה בעזרת רשות המיסים. עורכת הדין אורה תמונה, אחותה של מירי, סיפרה כי "מאז נפילת הרקטה קיבלנו מאות שיחות טלפונים מאנשים שרוצים לעזור. אנחנו רוצים לעזור למשפחה לחזור לשגרה. המשפחה איבדה את כל מה שיש לה ועזרה כספים תעזור להם להתחיל לבנות את החיים שלהם מחדש".

תמנו, לקחה את ילדיה לממ"ד לאחר ששמעה את האזעקה - ובכך הצילה את חייהם. "שמעתי אזעקה, חשבתי שזה חלום", סיפרה תמנו. "כשהתעשתתי מיהרתי לקחת את הילדים לממ"ד. אני רועדת ומפחדת". אחרי האירוע סיפרה תמנו כי ביתה נהרס כליל: "אין לי בית, הזיכרונות הלכו. חסר לנו דברים אלמנטריים. בתוך הבית היו ארונות מלאים בכל דבר. שום דבר לא נשאר. עכשיו לילדים אין שום דבר. אין לי את הבסיס אפילו, לא נשארה לי מיטה אפילו".

תיעוד של תקיפת חוליית המחבלים במהלך נסיון לשיגור לעבר ישוב במועצה האזורית חוף אשקלון. דובר צה"ל
"להחזיר את ההרתעה", תיעוד תקיפת צה"ל בעזה, אתמול/דובר צה"ל

הרקטה פגעה פגיעה ישירה בבית וגרמה לניפוץ החלונות וקריסת קירות הבית. שני בני אדם נפצעו מריצה למקלטים וארבעה נוספים נפגעי חרדה.

שרי הקבינט התכנסו אמש לדיון במצב ברצועת עזה, ברקע ירי הרקטה ותקיפות צה"ל ברצועה. הישיבה מתקיימת במקביל למאמץ של מצרים והאו"ם למניעת הסלמה, וברקע קריאות של שרים בכירים בקבינט - בהם שר הביטחון ליברמן להחריף ולהקשיח את מדיניות צה"ל ברצועה.

תמונה מהערכת המצב שקיימו ראש הממשלה ושר הביטחון היום באוגדת עזה. עמוס בן גרשום לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
"ישראל תפעל בעוצמה רבה". נתניהו, אתמול בעוטף עזה/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן קיימו במהלך היום התייעצויות ביטחוניות באגודת עזה בהשתתפות סגן הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש המלל מאיר בן שבת ובכירים נוספים במערכת הביטחון ובמהלך ישיבת הקבינט השרים יעודכנו בהערכות המצב העדכניות. נתניהו אמר בסוף הערכת המצב כי "ישראל רואה בחומרה רבה את ההתקפות עליה בגדר, על עוטף עזה, על באר שבע - בכל מקום והזהיר כי "תפעל בעוצמה רבה".

אלוף פיקוד דרום הרצי הלוי התייחס להסלמה בדרום ואמר כי "צה"ל מוכן ומכין את עצמו לתרחישים בהמשך, נדע להגיב בעוצמה גדולה יותר ונדע להגיב לכל תרחיש". עוד הוסיף כי יהיה קשה לשקם את מה שנהרס בתקיפות האחרונות של צה"ל ברצועת עזה.

(עדכון ראשון: 22:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully