וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתמודד באלעד, חי בירושלים: נפסל מועמד מוביל לראשות העיר

18.10.2018 / 8:30

מועמדותו של יצחק פינדרוס נפסלה בנימוק ש"לא עומד בתנאי החוק". המועמד העביר את כתובתו אל העיר החרדית במועד האחרון האפשרי, אך יריביו עתרו נגדו בטענה כי מרכז חייו הוא עדיין בבירה והוא עצמו הודה שימשיך לשהות בה רוב השבוע עם משפחתו. "עתירה קנטרנית"

יצחק פינדרוס מועמד לראשות עיריית אלעד - 18/10/2018. שלומי כהן, מערכת וואלה! NEWS
גם אם יערער לבג"ץ - סיכוייו נמוכים. יצחק פינדרוס/מערכת וואלה! NEWS, שלומי כהן

בית המשפט המחוזי בלוד פסל את המועמד המוביל לראשות העיר אלעד, יצחק פינדרוס, מלהתמודד בבחירות לרשויות המקומיות. את העתירה נגד פינדרוס, שנתמך בידי המפלגות החרדיות ש"ס ודגל התורה, הגיש חבר מועצת העיר שי נתן, כשלטענתו מרכז חייו של פינדרוס לא באלעד, אלא בירושלים.
פינדרוס שכיהן עד לאחרונה כסגן ראש עיריית ירושלים עבר לגור בעיר אלעד ביום האחרון לסגירת הרשימות. פסילתו היא אומנם לא סופית לחלוטין והמפלגות החרדיות שתמכו בו הודיעו כי יבקשו לערער לבג"ץ, אך הסיכוי שיתקבל ערעור שכזה הוא נמוך. אם הערעור אכן לא יתקבל, נסללה הדרך של ראש העיר ישראל פרוש, שנתמך בידי אגודת ישראל - לקדנציה נוספת.

מאחורי ההחלטה לפסול את פינדרוס, שנחשב למועמד בעל סיכויים גבוהים במרוץ לראשות העיר, עומדת עתירה שכללה בין היתר חומרים שנאספו ומעקבים שנערכו באמצעות חוקרים פרטיים - צעד חריג בפוליטיקה החרדית. בחקירה הזו התברר כי אחרי שהעביר את כתובתו לאלעד, פינדרוס לא לן בעיר במשך ארבעה ימים רצופים, ופעילותו היחידה באלעד כללה "פגישות וסיורים פוליטיים בעוד שאת קניותיו וסידוריו האישיים הוא ערך בירושלים בלבד".

עוד בוואלה! NEWS:
פצוע הפיגוע בכניסה לשכם משחזר: "המחבל רכן מעליי ודקר אותי בפנים"
הסעות תלמידים שיאחרו בירושלים ייקנסו ב-1,000 שקלים
העיתונאי הסעודי עונה בתוך הקונסוליה: "אצבעותיו נתלשו וראשו נערף"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב חיים קנייבסקי עם המועמד לראשות העיר אלעד יצחק פינדרוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתצהיר שהגיש לבית המשפט הודה פינדרוס כי משפחתו ממשיכה ותמשיך להתגורר בירושלים וכי ילדיו ימשיכו ללמוד בירושלים גם אם ינצח בבחירות הקרובות. הוא מסר בתצהיר כי בכוונתו לשהות ארבע פעמים בשבוע עם אשתו וילדיו בדירתם שבירושלים. השופט אחיקם סטולר קבע בהחלטתו כי "אשר על כן, ראיתי לקבל את העתירה ולקבוע שהמשיב אינו עומד בתנאי חוק הרשויות המקומיות, ולכן אינו זכאי להיכלל ברשימת מועמדים ולהיבחר כחבר מועצה".

ההחלטה לפסול את פינדרוס היא מכה קשה לדיל הפוליטי שרקחו יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר דגל התורה משה גפני לקידום מועמדים משותפים בבחירות לרשויות המקומיות במספר ערים ברחבי-הארץ. ביחס לעיר אלעד התנצחו השניים במשך תקופה עם סגן השר מאיר פרוש, העומד בראש סיעת "שלומי אמונים" באגודת ישראל, ודרשו ממנו כי בנו ישראל - המכהן כיום כראש העיר - יסיר את מועמדותו. כחלק מהלחצים, התבטאו רבנים בכירים, בהם מנהיג דגל התורה הרב חיים קנייבסקי ומנהיג ש"ס הרב שלום כהן בעד מועמדותו של פינדרוס וקראו לציבור תומכיהם להצביע לו בבחירות הקרובות.

אף שאת העתירה הגיש חבר המועצה שי נתן, המכהן כיו"ר הבית היהודי בעיר, במפלגותיהם של דרעי וגפני רמזו כי סגן השר פרוש היה מעורב בכך. בהודעה שפרסמו אמש (רביעי)נכתב: "היום, לצערנו, חווינו שפל נוסף בציבוריות החרדית. עתירה קנטרנית שהוגשה נגד מועמדם של גדולי ישראל כחלק מהניסיונות לקעקע את חובת הציות לגדולי התורה - התקבלה על ידי בית המשפט". בסיעתו של פרוש דחו את הדברים.

עו"ד יורם אברהמי, מומחה לדיני בחירות, שייצג את העותר שי נתן והצליח לפסול את מועמדותו של פינדרוס חרף עמדת המדינה שסברה כי לא נפל בה פגם: "מאז היווסדה מנסים להצניח לאלעד מועמדים חיצונים וזו הפעם הראשונה שניסיון כזה נכשל בבית המשפט. אני שמח על החלטת בית המשפט שמנע את דיל פוליטי על חשבון תושבי אלעד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully