וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסעות תלמידים שיאחרו בירושלים ייקנסו ב-1,000 שקלים

עם פתיחת שנת הלימודים לפני חודשיים, התקבלו במינהל החינוך בעירייה תלונות רבות מהורים זועמים על איחורים ושיבושים בקווי ההסעות לילדי החינוך מיוחד בעיר. בעקבות התקלות החריגות בהיקפן, הוחלט לקנוס את חברות ההסעות. "לחכות שעה וחצי עד שאוספים אותם, זו התעללות''

תלמידים. מערכת וואלה! NEWS
איחור - יוביל לקנס. הסעות תלמידים בירושלים/מערכת וואלה! NEWS

עיריית ירושלים תחל לקנוס חברות הסעות של תלמידים בחינוך מיוחד ב-1,000 שקלים על איחורים. זאת לאחר שורה של תלונות מצד ההורים בעיר על ליקויים בקווי ההסעות. מינהל החינוך בעירייה הודיעו כי הקנסות יינתנו החל מהיום בגין הליקויים והאיחורים, והסבירו כי הסמכות לקנוס את החברות קיימת במכרזים, אך עד כה לא נעשה בה שימוש. למרות ההצהרות, לא ברור אם כעת תתבצע האכיפה בעניין.

סגן יו''ר ארגון ההורים בירושלים ומנהל תחום החינוך המיוחד, שלמה קרפ, אמר כי בכל תחילת שנה יש בעיות בהסעות התלמידים, המשמשות בעיקר את תלמידי החינוך המיוחד. עם זאת, השנה לדבריו, עלו שיבושים וליקויים חריגים בהיקפם. ''לפני תחילת שנת הלימודים פרשו שתי חברות וזה גרם לכאוס אדיר. נוצרה מעיין שרשרת שהובילה לעוד תקלות ועוד תקלות, וההורים מסכנים''.

עוד בוואלה! NEWS:
למי יצלצלו הפעמונים: כשישראל תסיר את הכפפות מול חמאס
נתניהו: "ישראל תפעל בעוצמה רבה נגד המתקפה נגדה"
פרסום ראשון: רוצח שירה בנקי היה מעורב בתקרית נגד קצינת שב"ס

בית הספר בצפון תל אביב בו המורה נחשד בעבירות מין בקטינים 7 ביוני 2017. ראובן קסטרו
"לא ייתכן שילד יגיע ב-21 בערב הביתה". ילדים מחוץ לבית ספר/ראובן קסטרו

לפי קרפ, החבר בארגון מזה 20 שנה, מעולם לא התקבלו כל כך הרבה תלונות מהורים זועמים. כמעט חודשיים מאז תחילת שנת הלימודים, ולדבריו הנהגים עדיין לא יודעים את הקווים ומאריכים את הנסיעה. ''חלק מהחברות העמיסו יותר ילדים וקווים וכך התארכה ההגעה לבית ספר או לבית". לטענתו ישנו פרק זמן סביר להסעות הלוך וחזור, "יש ילדים עם כסאות גלגלים, מכשור רפואי ולקויות כאלה ואחרות. אי אפשר להסתובב שעתיים באוטו. לא ייתכן שילד יגיע ברבע לתשע בערב הביתה''.

בעקבות הליקויים החריגים התקיימה ישיבת חירות בעירייה, ''הגיע הזמן להרים את הרף, גם המפעילים וגם החברות יבינו שהם לוקחים ילדים, שהיו שמחים מאוד לא להיות בהסעות של חינוך מיוחד, אבל הם תלויים בכך''. עוד הוסיף קרפ ''לחכות שעה וחצי עד שאוספים אותם מבית הספר או מהבית, זו התעללות''.

במהלך עבודת מטה שנעשתה במינהל החינוך, נמצא כי מתוך 17,000 התלמידים המוסעים מידי יום בירושלים, באלפי קווים, ישנם כ-40 קווי הסעה המסיעים כ-300 תלמידים, בהם מתגלים ליקויים מידי יום. בין הליקויים בקווים, הנמשכים למעלה משעה או מגיעים למוסדות החינוך מאוחר משעת תחילת יום הלימודים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
תלמידי בית הספר התיכון דרור בירושלים ביום הלימודים האחרון 20 ביוני 2017. נועם מושקוביץ
תלמידי בית הספר התיכון דרור בירושלים ביום הלימודים האחרון 20 ביוני 2017/נועם מושקוביץ

במכתבו של סגן ראש מינהל חינוך, שמעון אטיאס, לחברות ההסעות, כתב: "עקב ריבוי התלונות של הורים ומנהלי מוסדות על מסלולים ארוכים באופן משמעותי, התקיימה ישיבת חירום בנושא ונמצא כי הרכבים מגיעים לאחר הזמן שבו מחויבים להביא את התלמידים עד השעה 8:00 בבוקר". דרישת מינהל החינוך מהחברות, כוללת, בין היתר, דיווח יומיומי לראש המינהל החינוך על כל הסעה שיתגלו בה ליקויים, העמדת שני מספרי טלפון ייעודיים המחויבים במענה מיידי לתלונות הורים והעברת הפניה לטיפול דחוף. התלונות שיתקבלו בקו הטלפון יהוו אינדיקציה נוספת למציאת הליקויים בקווים.

גורמים במינהל החינוך טוענים כי חברות ההסעות פוגעות בתלמידי ירושלים, ולא עומדות בתנאי המכרז בהן זכו, ועל כן ישנו צורך לנקוט בצעדים משמעותיים. ארגון ההורים העירוני הצטרף למהלך מינהל החינוך, למציאת פתרון מיידי לטובת תלמידי ותלמידות ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully