וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצוע הפיגוע בכניסה לשכם משחזר: "המחבל רכן מעליי ודקר אותי בפנים"

18.10.2018 / 5:07

רס"ל (מיל') ארי כץ השאיר בביתו שני תינוקות ויצא לשירות מילואים ביהודה ושומרון. בעת ששמר על טרמפיאדה מחבל רץ לעברו בסכין שלופה דקר ופצע אותו באורח בינוני. בשיחה עם וואלה! NEWS שחזר את רגעי האימה: "המחשבה הראשונה הייתה שהמחבל הולך לנעוץ לי את הסכין בגב"

צילום: מצלמות אבטחה

רס"ל (מיל') ארי כץ, לוחם ביחידת מילואים של הצנחנים, הגיע ביום חמישי שעבר לאבטח את הטרמפיאדה בצומת החטיבה המרחבית "שומרון", סמוך לשכם. במהלך השמירה הסתער עליו מחבל ודקר אותו באורח בינוני בפניו וגבו. כץ השתחרר אתמול (רביעי) מבית החולים בלינסון בפתח תקווה לאחר שמצבו השתפר. בשיחה עם וואלה! NEWS שחזר את התקרית. "רכב פלסטיני שיצא מכיוון שכם עצר לדבר איתי", סיפר כץ. "הוא החל לפרט לי על אירוע לא ברור של זריקת אבנים על הרכב שלו והרמתי את הקשר לדווח על התקרית".

בזמן שכץ הרים את הקשר בשביל לדבר על האירוע שסיפר לו הפלסטיני הסתער עליו המחבל בריצה עם סכין שלופה. "אני זוכר את הסכין מעל הראש שלי, ניסיתי לתפוס מרחק, שהמחשבה הראשונה היא שהמחבל הולך לנעוץ לי את הסכין בגב", שחזר כץ. לדבריו, אחד האנשים שעמדו בטרמפיאדה רצו לכיוון החיילים האחרים שהיו בסמוך כדי לדווח להם על האירוע. במהלך הניסיון לשמור מרחק מן המחבל כץ איבד את שיווי המשקל ומעד.

"המחבל פשוט רכן מעליי, נתן לי כמה דקירות בפנים ובכתף", סיפר כץ. "בעטתי בו וניסיתי להדוף אותו ואז הוא החל לברוח". כץ הצליח להתעשת ורץ לכיוון אחת העמדות שבסמוך. "שמתי לב שאני משפריץ דם מהפנים, החזקתי את הפנים ותוך כדי שמעתי את מפקד הכוח מתפעל את האירוע עד שדקות אחדות לאחר מכן הגיע האמבולנס".

ארי כץ שנפצע בפיגוע בשכם. מערכת וואלה! NEWS
"מודה לצוות הרפואי, אמשיך לשרת את המדינה". רס"ל/מערכת וואלה! NEWS

כץ פונה מזירת הפיגוע לבית החולים בילינסון בפתח תקווה שם עבר סדרת טיפולים וניתוח שייצבו את מצבו. לאחר הדקירה ניסו החיילים ועוברי האורח להשתלט על המחבל שברח, לירות בו, אך זה הצליח להימלט. מהנתזים של ירי הכוחות נפצעה תושבת אלון מורה באורח קל מאוד ברגלה.

במרדף שערך מספר שעות הצליחו, כוחות של צה"ל, שב"כ והימ"מ לעצור את המחבל, בן ה-19 מהכפר ג'מאעין שבאזור שכם והוא הועבר לחקירת שב"כ.

כץ התייחס ללכידתו של המחבל ואמר, "מודה לכוחות הביטחון, זאת ללא ספק סוג של סגירת מעגל עם האירוע הזה. אני בהחלט רוצה להמשיך ולתרום למדינה בכל דרך שהיא בין אם אחזור לתפקיד זה או אחר". כץ סיפר על כך שהשאיר את שני ילדיו, תינוק בן חודש וחצי ואחד בן שנתיים בבית כשיצא למילואים. "אני לא אשקר ואגיד שאין הקרבה כשיוצאים למילואים", הודה כץ. "אני רק סיפור אחד מבין רבים".

(עדכון ראשון: 19:42)

עוד באותו נושא

פיגוע בשומרון: חייל נפצע בינוני מדקירה ואישה נפצעה קל; המחבל נמלט

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות צה"ל בזירת הפיגוע בכניסה לשכם, שבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully