וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה בתוך שנתיים: הקרב על ראשות מועצת גוש עציון

שלושת המתמודדים לראשות המועצה ישתתפו בכנס של התנועה לאיכות השלטון שנערך בשיתוף וואלה! NEWS. סוגיית הבנייה בגוש מהווה נושא מרכזי, כאשר תושבי המועצה מתלוננים על כך שאין להם מספיק יחידות דיור. בכנס ישתתפו גם המתמודדים על ראשות המועצה המקומית אפרת

צילום: רוני כנפו, עריכה: איתי עמרם
שלמה נאמן, ראש מועצת גוש עציון עם האמנה של התנועה לאיכות השלטון. התנועה לאיכות השלטון, מערכת וואלה! NEWS
המועמדים בוועדה/מערכת וואלה! NEWS, התנועה לאיכות השלטון

שבועיים לבחירות לרשויות המקומיות, ושלושה מועמדים מתמודדים לראשות מועצת גוש עציון. הם ישתתפו היום (שלישי) בכנס "לא מצביעים שחיתות" של התנועה לאיכות השלטון בשיתוף וואלה! NEWS, כחלק מהקמפיין הארצי למאבק בשלטון המקומי ולקידום שלטון נקי ואיכותי. המועמדים יישאו דברים ולאחר מכן יחתמו על אמנה נגד שחיתות. בכנס ישתתפו גם המתמודדים על ראשות המועצה המקומית אפרת.

מדובר בבחירות השניות המתקיימות בגוש עציון בתוך פחות משנתיים, לאחר סערה שהעלתה את המועצה לכותרות. בסוף 2016 פורסם כי ראש המועצה דאז, דוידי פרל, שילם דמי שתיקה לצעירה שהתלוננה על הטרדה מינית כדי שלא תגיש תלונה במשטרה. בעקבות זאת, פרל התפטר מתפקידו, וסגנו משה סוויל מונה למלא מקום זמני עד לבחירות שנערכו בפברואר 2017.

לקריאה נוספת:
"פרויקט יומרני שפוגע בנוסעים": התקלות הבלתי פוסקות ברכבת לירושלים
חמישה חודשים בבידוד: אקדמאי בריטי מואשם בריגול באיחוד האמירויות
יורים לכל הכיוונים, כמעט: המרוץ לראשות עיריית ירושלים מתחמם

שלמה נאמן, מועמד לראשות גוש עציון. צילום, צילום מסך
הפתיע בבחירות הקודמות כאשר ניצח את סוויל. שלמה נאמן/צילום מסך, צילום

בבחירות ניצח שלמה נאמן, שכיהן בתפקיד יועץ לשר זאב אלקין. כעת הוא מתמודד מול סוויל ומול מנהל בית הספר כפר עציון ירון רוזנטל.

שלמה נאמן, תושב כרמי צור בן 45 ואב לחמישה ילדים, הפתיע בבחירות הקודמות כאשר ניצח את סוויל, מאחר והיה אנונימי יחסית. הוא זכה לתמיכתו של אלקין, תושב ההתנחלות כפר אלדד עד לאחרונה, עמו עבד. כעת הוא מקווה לנצח שוב את סוויל, בן 36 ואב לארבעה מתקוע. סוויל, שהיה יועצו של פרל, מכהן כסמנכ"ל רשת על"ה (עזר לילד מיוחד), ומתמודד תחת הסיסמה "בואו נדבר, תכל'ס".

ירון רוזנטל מנהל ביה"ס שדה כפר  עציון והיה שותף לחיפושים של הצוות האזרחי. יולי 2014. נועם מושקוביץ
רוזנטל/נועם מושקוביץ

המתמודד השלישי הוא רוזנטל, בן 41 ואב לשניים, גדל בכפר עציון, ומאז 2002 מנהל את "בית ספר שדה כפר עציון". כמו כן, הוא עוסק בפעילות הסברתית לגוש עציון. רוזנטל מתמודד לבחירות עם הסיסמה "לחלום, להגשים".

מועצת גוש עציון כוללת כ-20 התנחלויות ומתגוררים בה כ-23 אלף תושבים. כמו במועצות אחרות ביהודה ושומרון, אחת הסוגיות המרכזיות נוגעות לבנייה בלתי חוקית, כאשר לא פעם הרשויות בעצמן מעורבות בכך. ב"הארץ" אף פורסם כי ראש המועצה נאמן מתגורר בעצמו בבית שנבנה ללא היתרים.

משה סוויל, מועמד לראשות גוש עציון.
בן 36 ואב לארבעה מתקוע. משה סוויל

כמו כן, לאחרונה פונו כמה בתים במאחז נתיב האבות שבשטח המועצה, לאחר שנקבע כי הם לא יושבים על קרקעות מדינה. בין היתר, מלינים במועצה על כך שאין להם מספיק יחידות דיור לצורך גידול האוכלוסייה, וכי מסיבה זאת הצעירים עוזבים. לפיכך, סוגיית הבנייה מהווה נושא מרכזי, כאשר גם הקשר מול הממשלה וחברי הכנסת משמעותי לצורך כך.

בכנס ישתתפו גם המתמודדים על ראשות המועצה המקומית אפרת, שבה מתגוררים כ-9,000 איש. ראש המועצה עודד רביבי, שמכהן בתפקיד מאז 2008, מתמודד כעת לקדנציה שלישית מול חבר המועצה אבי חדידה. במקביל לתפקידו כראש מועצה, משמש רביבי, בן 49, כראש דסק חו"ל של מועצת יש"ע.

ירון רוזנטל, מועמד לראשות גוש עציון.
רוזנטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully