וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השניה: המבקר קנס ב-180 אלף שקלים את הליכוד על "הליכודיאדה"

15.10.2018 / 16:00

מבקר המדינה פרסם דוח בו פורטו ההוצאות הכספיות שביצעו המפלגות בשנה האחרונה. הליכוד, הבית היהודי ובל"ד נקנסו בעשרות אלפי שקלים לאחר שפעלו שלא כחוק. לעומתם, 13 סיעות זכו ב"דין וחשבון" חיובי על פעולותיהן בהתאם להנחיות

צילום: טל שלו

מבקר המדינה יוסף שפירא, קנס את מפלגת הליכוד ב-180 אלף שקלים בעקבות אירוע "הליכודיאדה", בטענה כי בכנס, שהתקיים ב-2017, הייתה תרומה אסורה - כך עלה מתוך דוח המבקר שהתפרסם היום (ראשון). זו הפעם השנייה שבה המפלגה נקנסה בגין אירוע זה - לפני כשנתיים נקנסה המפלגה ב-350 אלף שקלים. הליכדיאדה הוא אירוע שמארגנת הליכוד מידי שנה באילת בה מגיעים הפעילים של המפלגה מכל הארץ. במהלך הכנס נואמים הנציגים, מנהלים מסעות שכנוע ושיחות צד על כל הנושאים הבוערים האקטואליים. עם זאת, המבקר התחשב בגובה הקנס לאור כך שמפלגת הליכוד הצהירה כי החלה לאחרונה בפעולות לניתוק הקשר בינה לבין האירוע, ואסרה על מארגניו להשתמש בשם המפלגה.

המבקר קבע כי "הסיעה קיבלה תרומה בדמות הפקת אירוע, עם הפרסום והחשיפה התקשורתית בעקבותיו, כל זאת מבלי שנשאה בהוצאות כלשהן". לפי זה אמר כי לנוכח הקשר הישיר והמובהק בין הסיעה לבין האירוע, המפלגה הייתה אמורה לשלם עליו, גם אם לא אורגן ישירות על ידי גורמים רשמיים בתוך הסיעה.

נוסף לכך, קנס מבקר המדינה את הבית היהודי בראשות השר נפתלי בנט בסכום של 50 אלף שקלים, זאת לאחר שבדוחות ביקורת קודמים קבע כי הסיעה רשמה בחשבונותיה יתרות זכות בגין מערכות בחירות קודמות באופן כללי וללא פירוט. מאז, ערכו בבית היהודי בירור מעמיק ובעקבותיו התברר כי ישנן הוצאות נוספות בסך כ-1.2 מיליון שקלים, ביחס למערכות בחירות קודמות, אשר לא נרשמו עד כה.

עוד בוואלה! NEWS
פיגוע שלישי בשבוע: ניסיון דקירה סמוך לברקן; המחבל נורה למוות
שוטר טוב ושקט, אפס תלונות עבר: במח"ש חוקרים את הרצח בנתניה
גיוס, גיור ופונדקאות: מושב החורף ייפתח, והוא עשוי להיות הקצר ביותר

כנס הליכודיאדה באילת, 13 בינואר 2018. ליכודיאדה, מערכת וואלה! NEWS
נקנס בפעם השנייה. מירי רגב בליכואדיאדה, ינואר/מערכת וואלה! NEWS, ליכודיאדה

מפלגה נוספת שנקנסה, על פי דוח המבקר, היא בל"ד בגין אי סדרים בחשבונותיה. הקנס למפלגה ניתן בסך 60 אלף שקלים לאחר שהמבקר קבע כי הסיעה ניהלה את חשבונותיה "שלא לפי ההנחיות". כך, בין היתר נכללו הוצאות שאינן תקינות בגין קייטנות לילדים שארגנה הסיעה, תשלומי שכר לעובדים שונים ובכלל זה לאדם שכיהן בעבר כחבר הכנסת מטעם הסיעה ולקרובת משפחתו - כל זאת ללא תיעוד מספק ומבלי שניתן לאמת בגין אילו שירותים שולמו תשלומי השכר.

עוד נקבע כי הכנסות בל"ד לא היו בגבולות החוק לעניין קבלת תרומות. הדבר התבטא בכך שהסיעה רשמה בחשבונותיה הכנסות בסך 15 אלף שקלים שהתקבלו כולן במזומן ושעל פי טענת המפלגה מקורן במכירת כרטיסים למופע, וזאת בלי שהציגה אסמכתאות מספקות שיש בהן להבהיר את מקור ההכנסות האמורות ואת זהות המשלמים.

המבקר התייחס בדוח גם לתופעת הפרסום של המפלגות ברשתות החברתיות, והדגיש כי על כל סיעה להקפיד שכל פרסום, אשר נעשה בשמה או עבורה, ובייחוד באתרי אינטרנט וברשתות החברתיות, ישא את שמה באופן שיאפשר את זיהויו של הפרסום עם המפלגה. כל זאת לצורכי בקרה ופיקוח הן על ידי מבקר המדינה והן על ידי הסיעה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

פעלו בהתאם להנחיות המבקר

לעומת במפלגות שנקנסו, 13 מהסיעות בהם; אגודת ישראל, דגל התורה, האיחוד הלאומי, העבודה, התנועה, חד"ש, יש עתיד, ישראל ביתנו, כולנו, מרצ, רע"מ, ש"ס ותע"ל, ניהלו בתקופה השוטפת את מערכת החשבונות שלהן בהתאם להנחיות מבקר המדינה. הוצאותיהן בתקופה זו היו בגבולות שנקבעו בחוק, והכנסותיהן היו כחוק. לפיכך, קבע המבקר, ניתן לכל אחת מהן דין וחשבון חיובי על תוצאות ביקורת חשבונותיהן, הכנסותיהן והוצאותיהן לתקופה השוטפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully