וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגיעה מדויקת בחסות העשן: המחבלים פרצו את הגדר - ונורו למוות

12.10.2018 / 22:28

במהלך ההפגנות בגבול הרצועה ניצלו הפלסטינים את העשן שהקשה על שדה הראייה כדי לפוצץ את גדר הגבול - ולאפשר ל-20 מחבלים לחדור לשטח ישראל. שלושה מהם, שלא נסוגו גם לאחר הירי ההרתעתי, נורו על ידי צה"ל. בנוסף אליהם נהרגו ארבעה פלסטינים נוספים

צילום: שי מכלוף עריכה: ליר שפיגלר

התקרית שהסתיימה היום (שישי) במותם של שלושה פלסטינים החלה במהלך הפגנות בגבול רצועת עזה, כשחוליית מחבלים הגיעה לגדר המערכת והניחה בו מטען חבלה. הפיצוץ פער חור גדול בגדר ואפשר ליותר מ-20 מחבלים לחדור לשטח ישראל. בחסות העשן, שהקשה על שדה הראייה, ירו כוחות צה"ל באוויר על מנת להרחיק את המחבלים. מרביתם חזרו על עקבותיהם - אך שלושה מהם רצו לעבר עמדת הצלפים.

בשלב זה, במרחק עשרות מטרים מעמדת צה"ל, הכוח הגיב לעבר המחבלים באש והרג אותם. הפלסטינים הנוספים הצליחו לגרור את הגופות חזרה אל השטח הפלסטיני. בצה"ל אמרו אחרי האירוע כי "מדובר בניסיון טרור שסוכל על ידי כוח צה"ל באופן מקצועי ומהיר ואשר מנע פיגוע כנגד אזרחים וכוחות הביטחון".

לקריאה נוספת
צפוף בשמיים: שלוש תקריות חמורות עם כלי טיס צבאיים החודש
בצל המשבר עם ארה"ב: טורקיה שחררה את הכומר האמריקני ממעצר בית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רגע הפגיעה במחבלים כפי שדווח בכלי תקשורת פלסטיניים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפקדים בשטח שיבחו את התגובה של לוחמי צה"ל. היה זה עוד אחד מהאירועים שאיתם מתמודד צה"ל, המתרחשים בחסות העשן הסמיך שמקשה על הכוחות לראות בבירור את המתרחש.

בהפגנות השתתפו כ-15 אלף פלסטינים בכמה מוקדים, שהשליכו מטענים ורימונים לעבר הגדר ולוחמי צה"ל, יידו אבנים והבעירו צמיגים. לדברי צה"ל, "הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש". בנוסף לשלושת המחבלים שנהרגו בתקרית החדירה לשטח ישראל, ארבעה פלסטינים נוספים נהרגו במהלך ההפגנות וכמעט 200 נפצעו - 140 מתוכם כתוצאה מירי ו-45 הם ילדים.

עוד באותו נושא

שבעה הרוגים בהפגנות בעזה; צה"ל חיסל מחבלים שחצו את הגדר

לכתבה המלאה

הנייה נמלט מגז מדמיע במהלך ההפגנות:

בדובר צה"ל הוסיפו כי "ארגון הטרור חמאס מוסיף להוביל הפרות סדר אלימות ולנסות לבצע פיגועי טרור כנגד ישראל בחסותן. צה"ל לא יאפשר להפוך את מרחב הגדר למרחב אלימות ולחימה תת-קרקעי ועל-קרקעי, וימשיך לפעול על מנת להבטיח את ביטחונם של תושבי מדינת ישראל".

בעקבות האירועים הורה שר הביטחון אביגדור ליברמן לעצור לאלתר את הזרמת הדלקים לרצועת עזה. בשעות הבוקר עברו ארבע מכליות סולר מישראל לרצועת עזה. במשרדו מסרו כי "ישראל לא תסבול מצב, שבו מצד אחד מתאפשרת כניסת מכליות דלק לעזה, ומנגד מופעלים טרור ואלימות כנגד חיילי צה"ל ואזרחי ישראל. כמו כן, ארגון חמאס ממשיך לברך על כל פיגוע טרור ומעודד את הפלסטינים, תושבי יהודה ושומרון, לבצע פיגועים נגד אזרחי ישראל".

עימותים ברצועת עזה, 12 באוקטובר 2018. רויטרס
העימותים בעזה, היום/רויטרס

במקביל, עשר שריפות הוצתו בעוטף עזה בשל בלוני ועפיפוני תבערה ששוגרו משטח הרצועה. תושבי קיבוץ כרם שלום התבקשו על ידי כוחות הכיבוי להסתגר בבתיהם בשל העשן העולה מהצמיגים הבוערים של המפגינים ברצועה.

ברשתות החברתיות פורסם סרטון שבו נראה, לפי הנטען, ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה נמלט מירי גז מדמיע במהלך ההפגנות. סרטון נוסף תיעד מכונת עשן שנועדה לפגוע בשדה הראייה ולאפשר לפלסטינים גישה אל גדר המערכת.

מכונת העשן שנועדה לפגוע בשדה הראייה:

עימותים בדרום רצועת עזה, 12 באוקטובר 2018. רויטרס
העימותים בעזה, היום/רויטרס
עימותים ברצועת עזה, 12 באוקטובר 2018. רויטרס
העימותים בעזה, היום/רויטרס
עימותים ברצועת עזה, 12 באוקטובר 2018. רויטרס
העימותים בעזה, היום/רויטרס
עימותים בדרום רצועת עזה, 12 באוקטובר 2018. רויטרס
העימותים בעזה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully