וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתיופיה: ראש הממשלה "הוריד" חיילים מפגינים לשכיבות שמיכה

כמה מאות לוחמים צעדו אל לשכתו של אבייה אחמד בבירה אדיס אבבה, במה שנראה כמו מחדל ביטחוני חמור. עם זאת, המנהיג הצעיר, שמוביל רפורומות דרמטיות במדינה, הצליח לעת עתה להפיג את המתיחות. כעונש על כך שנשאו את נשקם, "הוריד" אותם הקצין לשעבר לשכיבות שמיכה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצליח להפיג את המתיחות. אבייה עם החיילים, רביעי/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה מאות לוחמים צעדו אל לשכתו של אבייה אחמד בבירה אדיס אבבה, במה שנראה כמו מחדל ביטחוני חמור. עם זאת, המנהיג הצעיר, שמוביל רפורומות דרמטיות במדינה, הצליח לעת עתה להפיג את המתיחות. כעונש על כך שנשאו את נשקם, "הוריד" אותם הקצין לשעבר לשכיבות שמיכה
ראש ממשלת אתיופיה אבייה אחמד תועד כשהוא עושה שכיבות שמיכה עם כמה עשרות חיילים מפגינים, שצעדו ללשכתו בבירה אדיס אבבה.

לפי רשת BBC, המנהיג הרפורמיסט כעס על כך שהחיילים נשאו עמם נשק לפגישה והורה להם "לרדת" לעשר שכיבות שמיכה. חיוכיהם של החיילים רמזו כי אבייה, קצין צבא בעצמו, הצליח להפיג את המתיחות שהגבירה את החשש שמא יש גורמים במדינה המזרח-אפריקנית הפועלים להצרת צעדיו של ראש הממשלה בן ה-42.

רבים תוהים אם צעדת החיילים לעבר לשכתו של אבייה לא הייתה מחדל ביטחוני של ממש. הם החלו להתאסף מחוץ לארמון הנשיאות ביום רביעי וגרמו לחסימת כבישים באזור. כמחצית נשאו רובי קלשניקוב ורובי צלפים. השומרים במתחם הנרחב הבהירו להם כי הם לא יוכלו להיכנס למקום עם כלי הנשק שלהם, ובניגוד לדיווחים מוקדמים, הם פורקו מנשקם מחוץ למתחם.

לקריאה נוספת
פגיעה מדויקת בחסות העשן: המחבלים פרצו את הגדר - ונורו למוות
צפוף בשמיים: שלוש תקריות חמורות עם כלי טיס צבאיים החודש
בצל המשבר עם ארה"ב: טורקיה שחררה את הכומר האמריקני ממעצר בית

צפו: שעת כושר עם ראש הממשלה

אבייה אמר כי הוא נפגש עם החיילים והקשיב לדרישותיהם, אך לא ציין שהושג הסכם, כפי שדיווחה הטלוויזיה הממלכתית, שלא פירטה את תוכנו. ראש לשכתו של ראש הממשלה אמר כי הוא גער בחיילים בשל הדרך שבה בחרו להביע את דרישותיהם, אך הוא הבטיח להיפגש איתם בצורה מסודרת בעתיד הקרוב כדי לשקול אותן בחיוב.

הוא הדגיש כי גם עובדי ציבור נאלצים להתקיים ממשכורות נמוכות בשל המשאבים המוגבלים של המדינה "אנחנו יכולים לשלם לכולם משכורות גבוהות, אך נסיים ללא פיתוח", אמר לאחר הפגישה.

בתחנת הטלוויזיה הממלכתית לא שידרו את המצעד של החיילים, אך ברשתות החברתיות נראו החיילים, שלבשו כומתות אדומות, מתקדמים בכביש ראשי באדיס אבבה. במהלך התקרית, הושבתה רשת האינטרנט למשך כשלוש שעות על מנת למנוע הפצת "פייק ניוז" ברשתות החברתיות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

החיילים צועדים ברחובות הבירה

גנרל בכיר לשעבר אמר לרשת BBC בשפה האמהרית כי ההפגנה אינה תמימה כפי שהיא נראית ממבט ראשון. לדבריו, מחדל האבטחה היה "מסוכן" וחשף את "חולשת המודיעין הצבאי". הוא טען כי ייתכן שהמחאה לא הייתה ספונטנית, אלא אורגנה על ידי קבוצה כלשהי, אך ציין כי אבייה פתר במיומנות את המצב. הגנרל הבכיר הוסיף כי החוק קובע בבירור שיש לנקוט צעדים משמעתיים נגד אותם חיילים.

המומחה המשפטי דרג'ה זלקה הסכים עם דבריו. "זה מראה שהצבא והמודיעין לא מוכנים לשרת את המפקד החדש או את הרפורמות שהוא מייצג", אמר. עוד אמר כי הוא סבור שזהו מסר מקבוצה המתנגדת לשינויים שעשה ראש ממשלת אתיופיה מאז עלה לשלטון באפריל, בהם הסכם שלום עם האויבת אריתריאה, שחרור אלפי אסירים והוצאת ארגוני מורדים מרשימת הטרור.

אבייה קיבל את המושכות להנהגת המדינה בת מאה מיליון התושבים אחרי שלוש שנים של מהומות אתניות על ידי בני האורומו, שמחו על הדיכוי הפוליטי והכלכלי נגדם, כפי שהם הגדירו זאת. ראש הממשלה, השייך בעצמו לקבוצה האתנית הזו, הגדולה ביותר באתיופיה, הצליח לשחרר גם את אחיזת המדינה מהכלכלה, אולם המתיחות בין המיעוטים השונים במדינה לא תמה, ובחלק מהמחוזות אף התגברה בחודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully