וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הואשמה בתמיכה בחרם: נדחה ערעור סטודנטית שנאסרה כניסתה לישראל

12.10.2018 / 19:38

המדינה מנעה מהסטודנטית האמריקנית לארה אל-קאסם להיכנס לישראל, אחרי שהייתה אמורה להתחיל ללמוד באוניברסיטה העברית. בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את ערעורה: "כל מדינה רשאית להילחם בחרם על מוצריה"

לארה אל קאסם סטודנטית אמריקנית שנאסרה כניסתה לישראל. רויטרס
נמנעה כניסתה בטענה של תמיכה ב-BDS. לארה אל-קאסם/רויטרס

בית המשפט המחוזי בתל אביב הודיע היום (שישי) כי הוא דחה את ערעורה של לארה אל-קאסם על ההחלטה לאסור את כניסתה לישראל. אל-קאסם היא סטודנטית אמריקנית שהגיעה לארץ כדי להתחיל את שנת הלימודים באוניברסיטה העברית, אך המדינה מנעה את כניסתה בטענה שהיא תומכת בתנועת החרם על ישראל.

ביום חמישי שעבר דחה בית הדין לעררים את הערעור שהגישה אל-קאסם על ההחלטה. סנגורה הגיש ערעור נוסף, הפעם לבית המשפט המחוזי התל אביב, אך גם הוא דחה אתמול את הערעור.

בהחלטתו הבהיר השופט ארז יקואל כי "לא מיוחסת לה פעילויות הקשורות בפגיעה בביטחון המדינה". עם זאת, הוא ציין כי "כל מדינה מתוקנת אמונה על שמירת אינטרסים מגוונים שלה ושל אזרחיה ולא רק על אינטרסים ביטחוניים. בין יתר אינטרסים אלו, מצויים אינטרסים חברתיים וכלכליים. כל מדינה מתוקנת רשאית להילחם בחרם על יצוא מוצריה, על תרבותה ועל תדמיתה".

לקריאה נוספת:
אתיופיה: ראש הממשלה "הוריד" חיילים מפגינים לשכיבות שמיכה
נמצא בבידוד בביתו: ישראלי שעובד בניגריה חלה באבעבועות הקוף
פגיעה מדויקת בחסות העשן: המחבלים פרצו את הגדר - ונורו למוות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מצרים על ההחלטה". האוניברסיטה העברית בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד הוסיף השופט יקואל כי "בית משפט זה אינו נדרש לצידוד או לשלילת דעה כזו או אחרת", אלא רק לשאלה האם למדינה הייתה סמכות למנוע את כניסתה של אל-קאסם. הוא קבע כי החלטת המדינה מעוגנת כראוי בחוק ונסמכת על מעשיה ופעולותיה של אל-קאסם, ולא על דעותיה, ולכן לא מצא לנכון להתערב בהחלטה.

סנגורה של אל-קאסם, יותם בן הילל, ביקש לדחות את גירושה בפועל עד ליום ראשון ב-17:00 כדי לבחון אפשרות להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון. בית המשפט הורה לעכב את הגירוש עד יום ראשון ב-10:00.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן בירך בטוויטר על החלטת בית המשפט, שלדבריו "קיבל לחלוטין ובמלואה את עמדתנו ודחה את ערעורה של פעילת החרם לארה אל-קאסם. בית המשפט קבע במפורש שההחלטה מבוססת על פעילותה ומעשיה של אל-קאסם נגד ישראל ולא על דעותיה ומחשבותיה. בית המשפט קבע בבירור שמדינה מתוקנת רשאית להילחם בחרם על מוצריה, תרבותה".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

מתוך הטוויטר של השר ארדן:

האוניברסיטה העברית, שגם הצטרפה כצד להליך כדי להתנגד לגירושה של אל-קאסם, מסרה בתגובה כי היא "מצרה על ההחלטה שלא לאפשר לסטודנטית לארה אל-קאסם להיכנס לישראל וללמוד באוניברסיטה העברית תואר שני במשפטים. הסטודנטית החליטה לבוא ללמוד ולחיות בישראל בניגוד לעקרונות החרם ואף הצהירה על התנגדותה לחרם על ישראל".

באוניברסיטה הוסיפו כי הם "סבורים שהחלטת השרים, השר לעניינים אסטרטגיים ושר הפנים, לגרש אותה מישראל, שגויה, ולא מקדמת את המאבק ב-BDS, להיפך, מזיקה למאמצי האקדמיה בארץ למשוך סטודנטים וחוקרים מחו"ל לתוכניות בינלאומיות. הממשלה הקציבה מיליוני שקלים לעידוד תכניות בינלאומיות בתחום ההוראה והמחקר, שנועדו לקדם את האינטרס הציבורי ולחזק את תדמיתה של מדינת ישראל בעולם. המדיניות הנדונה נוגדת מטרה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully