וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביוזמת הימין הקיצוני בגרמניה: אתר שחושף שיוך פוליטי של מורים

המפלגה מעוררת המחלוקת הקימה אתר שנועד ליידע תלמידים על ההשתייכות הפוליטית של מוריהם, בטענה להטייה נגד הימין בבתי הספר. בתוך ימים ספורים מאות דיווחו על האתר ושרת המשפטים הגרמנית גינתה את היוזמה גם היא: "שיטה של דיקטטורים"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

סערה התעוררה בגרמניה בעקבות תכנית חדשה של מפלגת הימין הקיצוני, ה-AfD, שנועדה לחשוף בפני תלמידי בית ספר את ההשתייכות המפלגתית של מוריהם. זאת, על רקע טענות שהועלו על הטייה פוליטית בבתי הספר נגד הימין, שלדברי המפלגה באה לידי ביטוי באנשי חינוך שמסתובבים עם חולצות הנושאות כתובות נגד ה-AfD או מפרסמים מחאות פוליטיות.

החוק הגרמני מחייב מורים ובתי ספר לנקוט עמדות ניטרליות עקב איסור שנקבע אחרי השלטון הנאצי. לאחרונה המפלגה הקימה אתר חדש בהאמבורג שככל הנראה נועד להתרחב לכל רחבי המדינה, ובו מפורטים מורים החברים במפלגות פוליטיות. בתחילה האתר נקרא "פעולה למען בתי ספר ניטרליים", ובתקשורת הגרמנית דווח כי קיימת תכנית לפתוח אתרים נוספים במקומות נוספים, כולל ברלין, סקסוניה ובוואריה.

לקריאה נוספת:
בפשיטות קומנדו: גרמניה חשפה ארגון ימין קיצוני חמוש שתקף מהגרים
אחרי הדחת ראש הביון: מרקל נחלשת, תמיכת שיא בימין הקיצוני
אחרי שהואשם בתמיכה בימין הקיצוני: ראש השב"כ הגרמני הודח

חברת מפלגת הימין הקיצוני אלטרנטיבה לגרמניה, ביאטריס פון סטורך, דצבמר 2017. AP
המפלגה התחזקה על רקע משבר ההגירה. "אלטרנטיבה לגרמניה"/AP

בתוך ימים ספורים התקבלו יותר מאלף דיווחים נגד האתר, בנוסף לביקורות רבות נגדו ברשתות החברתיות. במדינת המחוז הדרום-מערבית באדן-ויטרמברג, שרת החינוך סוזן אייזנמן אמרה כי הרעיון "שגוי לחלוטין ומזיק לדמוקרטיה".

שרת המשפטים הגרמנית, קתרינה בארלי, גינתה בחריפות את היוזמה ואמרה כי זו "שיטה של דיקטטורים". בנוסף אליה, אחד ממנהיג איגוד עובדים כינה את האתר "כלי מימי הביניים". עוד הושוותה התכנית לשיטות ריגול שהונהגו תחת הנאצים במלחמת העולם השנייה, ובהמשך גם על ידי המשטרה החשאית, השטאזי, במזרח גרמניה הקומוניסטית.

"אלטרנטיבה לגרמניה" נכנסה לפרלמנט בפעם הראשונה אחרי הבחירות האחרונות על רקע משבר ההגירה והפכה למפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר. כעת היא מקווה להיכנס לפרלמנט של בוואריה בבחירות שייערכו השבוע, ב-14 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully